نسخه چاپی

آزار جنسی كودكان توسط كشیشها،صدای پاپ را هم در آورد

عکس خبري -آزار جنسي کودکان توسط کشيشها،صداي پاپ را هم در آورد

پاپ فرانسیس گفته است؛ برای حفظ اعتبار كلیسا لازم است با بحرانی مبارزه شود كه كلیسا را از آمریكا، ایرلند و اروپا تا استرالیا غرق در رسوایی كرده است.

به گزارش نما، بی بی سی فارسی نوشت: پاپ در دیدار با گرهارد مولر، اسقف مسئول مجمع آموزه‌های مذهبی واتیکان بر ضرورت مجازات عاملان آزار کودکان تأکید کرد.

این اولین بار است که پاپ فرانسیس بعد از انتخاب شدن به عنوان رهبر معنوی کاتولیک‌های جهان، به طور علنی درباره آزار جنسی در کلیسا صحبت می‌کند.

او ماه گذشته، جانشین کلیک پاپ بندیکت شانزدهم شد. پاپ بندیکت شانزدهم، اولین پاپ در واتیکان است که در طول ۶۰۰ سال گذشته، استعفا کرده است.

پاپ بندیکت شانزدهم بعد از انتخابش قول داده بود که کلیسا را از "پلیدی" آزار جنسی کودکان توسط روحانیون نجات دهد؛ اما کلیک منتقدان او را متهم کردند که با لاپوشانی موارد گزارش شده، نتوانسته مانع آزار کودکان توسط کلیسا شود.

قربانیان آزار جنسی، از پاپ جدید خواسته‌اند در قبال این موضوع واکنش جدی نشان دهد.

پاپ فرانسیس گفته است؛ برای حفظ اعتبار کلیسا لازم است با بحرانی مبارزه شود که کلیسا را از آمریکا، ایرلند و اروپا تا استرالیا غرق در رسوایی کرده است.

در اطلاعیه واتیکان آمده است که پاپ فرانسیس از اسقف مولر خواسته در قبال موارد کودک آزاری اقدام جدی کند، به کسانی که در گذشته آسیب دیده‌اند، کمک کند و علیه کسانی که گناهگار هستند، اقدام‌های لازم را انجام دهد.

سوء استفاده جنسی از کودکان توسط کشیشان طی دهه‌های گذشته، یکی از بحث برانگیز‌ترین مسائلی بود که کلیسای کاتولیک در دوران مسئولیت پاپ بندیکت شانزدهم با آن روبه رو بوده است.

۱۳۹۲/۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...