نسخه چاپی

اجرای نظام آموزشی «۳ـ۳ـ۳ـ۳» در سال ۹۲

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینكه نظام آموزشی «3ـ3ـ6» در سال تحصیلی جاری اجرایی شد، گفت: در گام دوم به دنبال اجرای نظام آموزشی «3ـ3ـ3ـ3» هستیم.

به گزارش نما، حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس در واکنش به این جمله که «در سند تحول آموزش و پرورش از چهار دوره سه‌ ساله یاد شده است اما در سال تحصیلی جاری «3ـ3ـ6» اجرا شد»، اظهار داشت: به تدریج این اقدام صورت می‌گیرد و در مرحله اول ششم ابتدایی ایجاد شد و در حال حاضر در تمام دبستان‌های کشور، پایه ششم ابتدایی داریم.

وی ادامه داد: البته در سال تحصیلی جاری، در برخی مدارس، نظام آموزشی «3ـ3ـ3ـ3» اجرایی شد و دبستان‌ها به دو دوره سه ساله تقسیم شد.حاجی‌بابایی افزود: در سال تحصیلی آینده نیز به دنبال اجرای نظام آموزشی «3ـ3ـ3ـ3» هستیم و در این زمینه مشکلی تعداد مدرسه نداریم؛ ضمن اینکه مدارس جدید بر اساس نظام آموزشی «3ـ3ـ3ـ3» احداث می‌شوند.

وی با بیان اینکه با مشکل خانواده‌ها در جابه‌جایی مدارس فرزندانشان مواجه هستیم، اضافه کرد: خانواده‌ها علاقه‌مند هستند که فرزندشان در مدرسه نزدیک محل سکونت تحصیل کند که با تقسیم‌بندی مدارس ابتدایی به دو دوره سه‌ساله، ممکن است، مدرسه «سه ساله اول» یا «سه ساله دوم» به منزل دانش‌آموزان دورتر شود. منظور از «3ـ3ـ3ـ3»، دوره اول دبستان، دوره دوم دبستان، دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه است.

۱۳۹۲/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...