نسخه چاپی

صدور كارت هوشمند برای مجریان انتخابات

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال كشور از اجرای طرح صدور كارت هوشمند ملی به صورت پایلوت برای مجریان انتخابات در سال 92 خبر داد.

به گزارش نما، محسن کرمی در گفت و گو با پانا، با تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: سازمان ثبت احوال برای مجریان انتخابات کارت هوشمند ملی صادر می کند.
معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: کارت هوشمند ملی به صورت آزمایشی برای استانداران و بخشداران و در واقع مجریان انتخابات سال 92 توسط سازمان ثبت احوال صادر می شود.

وی تعداد کارت های هوشمند ملی برای مجریان انتخابات ریاست جمهوری را نزدیک به 1200 کارت اعلام کرد و افزود: از طریق امضای دیجیتال، اطلاعات مجریان انتخابات به طور الکترونیکی ارسال می ‌شود.
کرمی، صدور کارت هوشمند ملی را برای مجریان انتخابات را موجب کاهش زمان و همچنین بالابردن سطح امنیت در فرایند انتخابات عنوان کرد.
به گزارش پانا، طرح کارت هوشمند ملی هم اکنون به صورت آزمایشی در استان قم نیز در دست اجراست.

بر اساس این گزارش، کارت هوشمند ملی با هدف تسهیل مبادله اطلاعات و خدمات به ایرانیان داخل و خارج از کشور ارائه می‌شود و ضریب امنیتی بالا، فاقد جعل بودن، امضای دیجیتال و استفاده از کارت هوشمند ملی به صورت پول الکترونیکی در همه بخش‌های مختلف را از سوی مسئولان سازمان ثبت احوال از مزایای این کارت اعلام شده است.
به گفته مسئولان سازمان ثبت احوال، تا پایان برنامه پنجم توسعه همه ایرانیان دارای کارت هوشمند ملی می‌شوند.

۱۳۹۲/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...