نسخه چاپی

بی بی ، نقش ها را زندگی می كرد

بازیگر سریال تلویزیونی 'قصه های مجید' با اشاره به بازی مرحومه 'پروین دخت یزدانیان' در سریال قصه های مجید، گفت: 'بی بی' هیچ وقت بازی نمی كرد بلكه نقش ها را زندگی می كرد.

'سیدمرتضی حسینی' روز سه شنبه در حاشیه مراسم ختم زنده یاد 'پروین دخت یزدانیان' در حسینه اعظم نجف آباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بی بی بدلیل اینكه در نقش های خود محو شده بود، به دل مردم ایران نشست.

وی اظهارداشت : این بانوی هنرمند، زنی فعال و به روز بود و تا قبل از زمین گیر شدن در بستر بیماری هیچ وقت از فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی از پا ننشست.

بازیگر نقش معلم مجید ، هنر دوستی را از ویژگی بی بی عنوان كرد و خاطرنشان كرد : این زن در سن 65 سالگی اقدام به فراگیری نقاشی كرد.

وی گفت:پس از فوت مرحوم'خدابخش پور احمد'همسر این هنرمند اصفهانی قرار بود كار فیلمبرداری از مجموعه تلویزیونی قصه های مجید به مدت 40 روز تعطیل شود اما بی بی گفت كه كار باید شروع شود و همه را تحت تاثیر قرارداد.

وی افزود:بعداز اتمام قصه های مجید نیز خانم یزدانیان یك روز همه دست اندركاران را دور هم جمع كرد و با یك 'كلاه جوش' به عنوان یكی از غذاهای سنتی اصفهان از همه پذیرایی كرد كه هنوز مزه آن زیر زبان ماست.

حسینی با بیان اینكه بی بی همواره بین مردم بود و هیچگاه خود را از مردم جدا ندانست، تصریح كرد: این مساله تنها در گفتار بی بی متجلی نبود بلكه او در عمل در بین مردم بود و تلاش می كرد به دیگران كمك و راهنمایی كند.

وی گفت: عمر بی بی حاصل 65 سال تجربه و در كنار مردم بودن است و اگر امروز به صورت ظاهری در بین ما نیست، یاد و خاطره او برای همیشه در جان و فكر ماست.

** كارگردان سریال 'قصه های مجید': بی بی بسیار فعال بود

كارگردان سریال 'قصه های مجید' هم با اشاره به ویژگی های بانو پروین دخت یزادنیان گفت: بی بی یك زن سنتی و فعال بود.

'كیومرث پوراحمد' در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه مادرم حتی یك لحظه در زندگی بیكار نبود، افزود: بی بی بعداز سریال قصه های مجید بازی كرد، كتاب می خواند، فیلم می دید، سینما می رفت، گواهینامه رانندگی گرفت، كار با ماشین بافندگی را فرا گرفت و برای ما بلوز می بافت.

فرزند این بانوی هنرمند اصفهانی با بیان اینكه مادرم هر روز به دنبال یافتن چیزهایی جدیدی بود، تصریح كرد: بی بی در سن 75 سالگی معلم نقاشی گرفت و به فراگیری این هنر پرداخت.

وی با بیان اینكه بی بی یك زن كاملا سنتی بود، گفت: او 65 سال در زندگی فردی، خانه داری كرد و تا اواخر عمر از پا ننشست به گونه ای كه رفتار او برای ما به عنوان فرزندانش یك درس بود.

كارگردان قصه های مجید اظهار داشت: برای ساخت این سریال تلویزیونی بدنبال یك زن معمولی برای ایفای نقش بی بی بودیم و موردهای مختلفی را تست گرفتیم كه به پیشنهاد یكی از خواهرانم، بی بی را تست كردیم.

وی با بیان اینكه قبل از تست بازیگری بی بی، مجید و خانه تاریخی این مجموعه مشخص شده بودند، افزود: مادرم یك سكانس از قصه خوابنمای این مجموعه را بازی كرد.

پوراحمد اظهار داشت: نتیجه 20 تا 30 تست گرفته شده از بی بی را بدون اینكه كسی بداند او مادرم است را به بسیاری از كارشناسان و دوستانم نشان دادم كه همگی متفق القول تاكید داشتند ، او باید این نقش را بازی كند.

** بهشت زیرپای بی بی است

بازیگرنقش مجید هم گفت: بی بی از آن مادرانی بود كه می توان گفت بهشت زیر پایش است.

'مهدی باقربیگی' هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بی بی همان دلسوزی هایی را كه برای بچه ها و فرزندان خود داشت، برای ما هم داشت.

وی با بیان اینكه با بی بی در سال 69 آشنا شدم، اظهارداشت: گرچه این آشنایی از مجموعه قصه های مجید شروع شد ولی تاكنون ادامه داشت.

این بازیگر تلویزیون ادامه داد: این اواخر كه به او سر می زدم حركات زبان او نشان می داد كه بی بی در حال ذكر گفتن است.

وی به بازی بی بی در 'قصه خوابنما' از مجموعه قصه های مجید اشاره كرد و اظهار داشت: بی بی به كسی ظلم نكرده بود و برای همین از مرگ هم نمی ترسید .

باقر بیگی با بیان اینكه از نحوه نگاه افراد می توان مهربانی و صداقت آنان را تشخیص داد، افزود: نگاه، رفتار و نحوه بازیگری بی بی تبلور گفتار و رفتار فردی یك رنگ و صادق بود.

وی خاطرنشان كرد: مردم ایران به خاطر همین مساله با او ارتباط برقرار كرده و یكی از دلایل ماندگاری او در قلب همگان شد.

وی با اشاره به 'قصه سفرنامه شیراز' از مجموعه قصه های مجید، افزود: در صحنه ای كه بی بی مجید را برای رفتن به شیراز بدرقه می كرد، به واقع او بغض كرد و گویا اینكه فرزند واقعی اش می خواهد به شیراز برود.

۱۳۹۱/۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...