نسخه چاپی

سال ركوردها‌ی بزرگ

محمد كاظم انبارلویی

حماسه در لغت به معناي دلاوري و دليري و شجاعت نشان‌دادن است.
سال 92 سال ثبت ركوردهاي بزرگ و شگفت‌انگيز در حوزه سياست و اقتصاد خواهد بود .
مقام معظم رهبري در پيام نوروزي و نيز بيانات بسيار مهم خود در جوار بارگاه ملكوتي حضرت ابالحسن رضا (ع) سال 92 را سال حماسه سياسي و اقتصادي ناميدند.
حماسه سياسي از اين باب كه ما در آستانه برگزاري انتخابات سرنوشت‌ساز رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي هستيم. مردم در اين دو انتخابات سقف و كف دو نهاد انتخابي مهم را كه مستقيم با زندگي سياسي و اجتماعي و اقتصادي آنها سروكار دارد تعيين مي‌كنند و مسئوليت‌هاي ناشي از اين تصميم تاريخي را مي‌پذيرند. حماسه اقتصادي هم از اين باب كه سال 92 سال تداوم اهتمام به توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني است كه سال گذشته به اين نامگذاري مزين بود.
مسئله توليد ملي در شرايط تحريم و تهديدهاي خارجي بسيار مهم است و اهتمام به آن مستلزم يك حماسه است.
در زير به مختصري در باب اين دو مفهوم مي‌پردازيم.
1- حماسه سياسي
انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي آوردگاه حماسه تاريخي ملت ايران خواهد بود. بزرگترين ركورد ما در حوزه سياست حضور گسترده ، ماندني و دلاورانه در اين انتخابات است.
ملت ما در انتخابات رياست جمهوري سال 88 همين حماسه را به جدي‌ترين وضع ممكن ثبت كرد. اما دشمن با تحميل نبرد نرم مي‌خواست اين حماسه را مخدوش كند، متأسفانه برخي از اضلاع رقابت سياسي هم با دشمن همراهي كردند . جهان در نهايت ناباوري شاهد هوشمندي و بيداري ملت ايران در دفاع از كيان اسلام و نظام و ايران بود.
دشمنان اسلام يك بار در 18تير سال 78 در يك نبرد نرم نظام را به چالش كشيده بودند لذا با بهره‌گيري از تجربيات اين نبرد، بر آن بودند كه حماسه تاريخي ملت در حضور بي‌سابقه در انتخابات 88 را مخدوش كنند. اما با بيداري ملت تير آنها به سنگ خورد . مردم همان‌طور كه در قيام تاريخي 23 تير سال 78 حماسه‌اي ماندني به جاي گذاشتند در 9 دي سال 88 يعني 10 سال پس از آن حماسه‌اي شورانگيزتر و غرور آفرين‌تر را به ثبت رساندند.
خصو‌متهاي غرب و بويژه آمريكا عليه ملت ايران پايان نيافته است.
تجربه سال 88 نشان مي‌دهد آنها با آرايش ديگري وارد معركه مي‌شوند و در خلق حماسه ملت اخلال خواهند كرد.
غرب روي عناصري كه دل در گرو ملت براي كسب قدرت ندارند و روي حمايت‌هاي خارجي بويژه آمريكا و انگليس حساب باز كرده‌اند، نظر ويژه دارد و مداخله خود را از اين طريق عملياتي مي‌كند.
مردم نشان داده‌اند كه در گزينش خود اشتباه نمي‌كنند. البته انتظار دارند شوراي نگهبان در احراز صلاحيت‌ها دقت كافي بنمايد و واقعا كساني را تاييد كند كه مصداق واقعي رجل مذهبي و سياسي باشند.
مردم در ثبت حماسه سياسي خود بايد اطمينان كنند به كساني راي مي‌دهند كه واقعا دغدغه اسلام و كشور را دارند. شيفته خدمت هستند
نه تشنه قدرت. برخي تشنگي قدرت خود را مي‌خواهند با حمايت و كمك بيگانه بر طرف كنند. اينها به هيچ وجه نبايد از سوي شوراي نگهبان احراز صلاحيت شوند
مردم بايد با اعتماد به شوراي نگهبان وقتي پاي صندوقهاي راي مي‌روند اطمينان داشته باشند كه در حال خلق يك حماسه تاريخي هستند.
انتخابات مظهر اراده ملي و نماد مردمسالاري ديني است. مردم حضور در پاي صندوق راي را پاسخ شايسته و كاربردي به تهديدها و تحريم‌هاي دشمن مي‌دانند.
مردم حضور در صندوقهاي راي را تضمين امنيت و رفاه ملي مي‌دانند مردم حضور در پاي صندوقهاي راي را دفاع از استقلال و شرف ملي مي‌دانند.
مردم با اين حضور به فكر منافع و مصالح ملي هستند به همين دليل اين حضور نياز به دلاوري، دليري و شجاعت دارد.
البته موضوع انتخاب اصلح مهم است اما در مرتبت دوم اهميت قرار دارد.
مردم خود را آماده كرده‌اند كه يك بار ديگر اگر قدرتهاي خارجي در امور داخلي ايران مداخله نمايند و نبرد نرم ديگري را تحميل كنند پاسخي شايسته و حماسي دهند.
2- حماسه اقتصادي
سال گذشته را مقام معظم رهبري سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني نام نهادند لازم بود همين آهنگ در سال 92 تداوم يابد.
سال 91 به بركت اين نام سال رونق كسب و كار و رونق كارهاي علمي ، تحقيقاتي و اختراعات و اكتشافات شگرف بود . مردم و مسئولان ركورد خوبي از توليد ملي به جاي گذاشتند. آثار اين توليد را در نشاط مردم در خريد شب عيد و سفرهاي عيد شاهد بوديم .
امروز زير ساخت ‌هاي اقتصادي كشور مهياي يك جهش بزرگ اقتصادي ديگر است . دولت جديد و منتخب مردم بي ترديد با انرژي مضاعف كارهاي مثبت دولت كنوني را در سال 92 ادامه خواهد داد و نقش خود را در خلق حماسه اقتصادي ايفاء خواهدكرد.
اكنون به لطف الهي و تلاش صادقانه دانشمندان ايراني در بسياري از
رشته هاي علمي در منطقه در مقام اول و در جهان در رديف 10 كشور صنعتي هستيم . ايران در سال 92 در رشته هوا فضا حرف‌هاي گفتني زيادي دارد و ركوردهاي خوبي به جاي خواهد گذاشت .
پژوهشگران و محققان ايراني در اعماق درياها و اعماق زمين دستاوردهاي شگرفي دارندو ركورد خود را در سال 92 رونمايي خواهند كرد.
در سال 92 در زمينه پزشكي و توليد داروهاي كمياب و نيز نانو باز ركورد خواهيم زد در حوزه اقتصاد علي رغم توطئه تهديد و تحريم وضعيت نسبتا عادي داريم . دشمن سعي دارد وضع ما را بحراني جلوه دهد. آنها به قصد فلج كردن اقتصاد كشور به ميدان آمده بودند ، اما اخبار رسيده از اوضاع اقتصادي اروپا و ديگر همپيمانان آمريكا نشان مي‌دهد آنها وضع مناسبي ندارند. نرخ رشد در كشورهاي همپيمان آمريكا به پايين ترين حد رسيده است. بيكاري، ركود و تورم مردم را به ستوه آورده و به خيابانها كشانده است . بحران بدهي‌ها كمر دولتهايشان را شكسته و به اقتصاد رياضتي رو آورده‌اند.
سال گذشته با طرح موضوع اقتصاد مقاومتي، روح تازه‌اي به اقتصاد كشور دميده شد و مردم و مسئولان با اميد به آينده تحريم‌ها را دورزدند و از اين تهديد يك فرصت تاريخي پديد آوردند.مجلس و دولت اكنون دستوركار بودجه سال 92 را روي ميزكار خود دارند اگر قواي مقننه و مجريه توفيق يابند و بودجه سال 92 را با توجه به الزامات اقتصاد مقاومتي به تصويب برسانند در تمهيد نقشه راه خلق حماسه اقتصادي گام بلندي را بر خواهند داشت.بدون شك ما در سال 92 شاهد دليري و دلاوري مردم در افزايش توليد ملي و كاهش وابستگي به خارج و دورزدن تحريمها خواهيم بود و جهان شجاعت ملت ايران را در غلبه بر توطئه‌هاي آمريكا خواهد ستود.

۱۳۹۲/۱/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...