نسخه چاپی

"انانیمس" وب‌سایت‌های دولتی كره‌شمالی را هك كرد

هكرهای انانیمس (ناشناس) این‌بار دولت كره شمالی را هدف حملات گسترده سایبری خود قرار داده‌اند. در آخرین اقدام، اكانت رسمی توییتر و فلیكر رسمی دولت كره شمالی هك شده و كنترل آن در اختیار این نفوذگران آنلاین قرار گرفته است.

به گزارش نمابه نقل از ایسنا، گروه "انانیمس" (Anonymous) حملات گسترده‌ای را علیه حکومت کره شمالی سازمان داده‌اند. آنها روز جمعه اعلام کردند که بسیاری از اکانت‌های آنلاین دولت کره شمالی و ماشین تبلیغات این کشور از جمله توییتر و فلیکر را در کنترل خود گرفته‌اند.

عملیات آنها که "عملیات آزادی کره" نام گرفته، همچنان ادامه دارد و گزارش آن را به صورت زنده در صفحه رسمی یکی از مهم‌ترین وب‌سایت‌های دولت کره شمالی در توییتر پوشش می‌دهند. در صفحه فلیکر دولت کره شمالی هم نشانه‌ها، عکس‌ها و شعارهای مرتبط با هکرهای ناشناس منتشر می‌شود.

هفته گذشته هم انانیمس در واکنش به تهدید‌های هسته‌ای کره شمالی بیش از ۱۵ هزار پسورد یکی از مهم‌ترین وب‌سایت‌های خبری دولتی در این کشور را در اینترنت منتشر کرد. هکرهای انانیمس با انتشار گزارشی گفته‌اند که برخی از هکرها از درون مرزهای کره شمالی هم با آنها همکاری می‌کنند تا حملات علیه نهادهای دولتی بهتر و دقیق‌تر پیش برود.

هکرهای ناشناس در واکنش به تهدیدهای کره شمالی علیه امنیت جهانی این حملات را آغاز کرده‌اند. گفته می‌شود کره شمالی اگرچه ضریب نفوذ اینترنت بسیار پایینی دارد، اما یک ارتش سایبری متشکل از سه هزار نیروی وابسته به دولت را تشکیل داده است. گفته شده آنها در آخرین اقدام خود حملات گسترده‌ای را علیه بانک‌های کره جنوبی سازماندهی کردند.

چین‌، از بزرگترین دشمنان اینترنت در جهان که توانمندی‌های چشمگیری در زمینه حملات سایبری دارد و از مهم‌ترین هم‌پیمانان پیونگ‌یانگ در عرصه بین‌المللی است، در زمینه سرکوب دیجیتال هم همکاری‌های نزدیکی با حکومت کره شمالی دارد.

هکرهای ناشناس خواستار برکناری کیم جونگ اون، استقرار دموکراسی و فراهم کردن زمینه دسترسی به اینترنت آزاد در کره شمالی شده‌اند.

عملیات انانیمس علیه کره شمالی در روزها و هفته‌های آتی هم ادامه خواهد یافت. این هکرها گفته‌اند که تا پایان ماه آوریل چند خبر بزرگ دیگر هم خواهند داشت و روز نوزدهم آوریل (دو هفته دیگر) قرار است یکی از بزرگترین حملات خود را اجرا کنند.

۱۳۹۲/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...