نسخه چاپی

نمونه ای از یك روز خورشید

امیرحسین صادقی

روزنامه خورشيد اين روزها رسما مبلغ مشايي است. مثلا دوشنبه 28 اسفندماه كه آخرين شماره سال قبل بود، در تيتر صفحه اول خود نوشته است اسفند‌يارتان بهار مي‌آيد كه خوانده مي‌شود: اسفنديارتان (منظورمشايي)، بهار مي‌آيد (يعني نامزد رئيس جمهوري شده و رئيس جمهور مي‌شود.2- و مي‌توان خواند اسفند(اسفنديارمشائي) يارتان (است وي در فصل) بهار مي‌آيد. (يعني رئيس جمهور مي شود) و مي‌توان، خواند (فصل) اسفند، يارتان (فصل) بهار مي‌آيد.
در صفحه 3 اين نشريه نيز مصاحبه ‌اي را از مشايي درج كرده است كه از وي تعبير «جانشين رئيس جمهوري» در شوراي عالي امور ايرانيان خارج از كشور شده است كه در پي القاء جانشين وي بعد از احمدي نژاد است. رئيس جمهور در شوراهاي مختلفي عضو است كه در هيچ كدام چنين تعبيري بكار نمي‌رود وي در اين مصاحبه كه مي كوشد تحقيق و تفحص مجلس از اين شورا را بي اثر و خنثي نمايد ادعا كرده است؛ «با محول كردن اين مسئوليت به من تشكيلات اين شورا را مورد بازنگري قرار داديم و...» كه نمونه يكي از موازي كار ما است زيرا يك اداره در وزارت خارجه براي امور ايرانيان خارج از كشور وجود داشت لاكن با تغيير تشكيلاتي آن و آوردن تحت نظر رئيس جمهور و ناميدن شوراي عالي (بدون مصوبه مجلس) مشايي را در رأس آن قرار دادند تا بتواند با نيروهاي خارج از كشور و مسئولين كشورهاي مختلف تحت اين نام و مسئوليت ارتباط برقرار نموده و به آن كشورها تردد نمايد و به قول خودش 30 نشست در قاره هاي مختلف جهان و 3 كنگره در داخل برگزار نمايد و از اعتبارات بدون حساب و كتاب در اختيار استفاده كنند. وي سپس به مجلس شوراي اسلامي حمله نموده كه اعتبار اين شورا را حذف كرده است و سپس به مخالفين حمله نموده كه مهمانان آن كنگره را جاسوس ناميده‌اند.
شايسته است وزارت اطلاعات سوابق مهمانان اين نشستها و كنگره ها را اعلام نمايد. وي در پي تاسيس دانشگاه و بيمارستان بين‌المللي براي آن بود كه موفق به اجراي آن نشده و گفته؛ «انتظار داريم يك دولت آگاه، بيدار و با نگاه جامع به منافع ايران بر سر كار بيايد و اين نظرات با جديت دنبال شود» كه لابد منظور خودش و دولت منصوب به وي است!


۱۳۹۲/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...