نسخه چاپی

ارائه جزییات برنامه دولت یازدهم به آیت‌الله مصباح

عضو شورای مركزی جبهه پایداری ضمن تشریح نشست ۴ روزه این جبهه به منظور تدوین و نهایی كردن برنامه دولت یازدهم گفت: جزئیات این برنامه به زودی به آیت‌الله مصباح ارائه می‌شود.

به گزارش نمابه نقل از فارس، محمد سلیمانی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری درباره نشست این جبهه که به مدت ۴ روز برای تدوین و نهایی کردن برنامه دولت یازدهم برگزار شده بود، اظهار داشت: در این نشست کارگروه‌های مختلفی تشکیل شده بود که برنامه جبهه پایداری را برای دولت یازدهم تدوین کردند و پیش‌نویس مطالب خود را در ۱۵ زمینه ارائه دادند.

سلیمانی با بیان اینکه جبهه پایداری به نسخه اولیه نهایی شده در برنامه دولت یازدهم رسیده است، تصریح کرد: یکی از زمینه‌های این برنامه مربوط به کار و اشتغال است و بحث دیگر موضوع کنترل و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است که دولت یازدهم باید بداند در این زمینه چطور باید پیش برود.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری توجه به سبک زندگی و برنامه‌ریزی برای مدل سبک زندگی اسلامی را یکی دیگر از رویکردهای برنامه این جبهه دانست و افزود: در این برنامه تلاش شده است که خواست مردم و رهبری برای اسلامی شدن سبک زندگی برجسته شود.

وی به بررسی بخش‌های آموزش عمومی و آموزش عالی اشاره کرد و گفت: در این برنامه همچنین به تعادل و توسعه و راه‌اندازی تعاونی‌های بزرگ که بتوانند در اقتصاد کشور نقش‌آفرینی کنند توجه و تاکید شد که باید ۲۵ درصد سهم اقتصاد مربوط به بخش تعاونی‌ها باشد در حالی که این رقم در حال حاضر ۸ درصد است.

سلیمانی حوزه سلامت و فرهنگ را یکی از گسترده‌ترین مباحث برنامه دولت یازدهم دانست و آنها را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: برای این بخش‌‌ها نیز برنامه جامعی تهیه شده است.

مسئول تدوین بخش صنعت برنامه جبهه پایداری ضمن اشاره به بررسی برنامه حوزه اجتماعی و رفاه و تحولات حوزه اقتصاد در این نشست خاطرنشان کرد: حوزه کشاورزی بخش دیگری بود که به عنوان رکن اصلی اقتصاد مورد بررسی قرار گرفت و بخش صنعت نیز به صورت جداگانه مرور شد.

وی گفت: این ۱۵ مورد در نهایت برنامه جبهه پایداری برای دولت یازدهم خواهد بود که در ۷ عرصه اقتصاد، فرهنگ، اجتماعی، سیاست داخلی، علم و فناوری، حقوقی- مدیریتی و سیاست خارجی تنظیم شد و در واقع برنامه جامعی است که مراحل تکامل را طی می‌کند.

سلیمانی در پایان با اشاره به ارائه کلیت این برنامه به آیت‌الله مصباح در جلسه ۱۴ فروردین تصریح کرد: از آنجایی که حضور روحانیون در تهیه برنامه پایداری بسیار برجسته است و در این برنامه از روحانیون مؤسسه امام خمینی نیز حضور داشته‌اند جزئیات این برنامه جهت مطابقت آن با قوانین اسلامی به زودی خدمت آیت‌الله مصباح ارائه خواهد شد.

۱۳۹۲/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...