نسخه چاپی

معلمان و اساتید لندن فردا اعتصاب می كنند

هزاران نفر از معلمان مدارس و مدرسان و اساتید دانشگاه ها و كالج های شهر لندن فردا(چهارشنبه) در اعتراض به سیاست های ریاضت اقتصادی دولت بویژه در قبال صندوق های بازنشستگی كاركنان بخش های آموزشی اعتصاب می كنند.

به گزارش ایرنا، این اعتصاب 24 ساعته به دعوت مشترك 'اتحادیه ملی معلمان' و 'اتحادیه دانشگاه ها و كالج ها' برگزار می شود و به همین دلیل اكثر مدارس و مراكز آموزش عالی لندن فردا تعطیل خواهد بود.

معلمان و مدرسان معترض همچنین قرار است با راهپیمایی در خیابان های مركزی شهر لندن در مقابل دفتر وزیر آموزش دولت ائتلافی انگلیس تجمع كنند تا صدای اعتراض خود را به گوش وی برسانند.

محور اصلی اعتراض معلمان و اساتید دانشگاه در انگلیس به برنامه دولت ائتلافی برای ایجاد تغییر در صندوق های بازنشستگی است.

مذاكرات طولانی نمایندگان دولت و اتحادیه های كارگری برای حل اختلافات موجود در مورد صندوق های بازنشستگی تاكنون به نتیجه نرسیده است و به رغم برخی عقب نشینی ها از سوی دولت، كاركنان بخش های عمومی هنوز حاضر به پذیرش طرح های دولت در این زمینه نشده اند.

دولت انگلیس قصد دارد سن بازنشستگی را در بخش های خدمات عمومی از 60 سال به 66 سال افزایش دهد و همزمان حق بازنشستگی پرداختی از سوی كارگران و كارمندان را نیز حدود سه درصد افزایش دهد.

اتحادیه های صنفی و كارگری انگلیس معتقدند تغییرات پیشنهادی دولت برای صندوق های بازنشستگی به معنای این است كه كاركنان باید پول بیشتری به صندوق بریزند، سال های بیشتری كار كنند و در نهایت هنگام بازنشستگی، مستمری كمتری دریافت كنند.

سیاست ریاضت اقتصادی دولت ائتلافی انگلیس كه با كاهش اعتبارات عمومی و كمك های دولتی به صندوق های بازنشستگی همراه بوده، طی یك سال گذشته با مخالفت های گسترده اتحادیه های صنفی و كارگری این كشور مواجه شده است.

معلمان مدارس و اساتید دانشگاه های انگلیس در تیرماه و آذرماه سال گذشته دو بار دست به اعتصاب سراسری زدند و موسسات آموزشی این كشور را به تعطیلی كشاندند.

بر اساس اعلام اتحادیه صنفی 'یونایت' كاركنان بخش بهداشت و درمان انگلیس نیز روز چهارشنبه در اعتراض به تغییرات پیشنهادی دولت برای صندوق های بازنشستگی و همچنین خصوصی سازی نظام ملی بهداشت و درمان، در مقابل بیمارستان ها و درمانگاه های این كشور دست به تجمع اعتراضی خواهند زد.

این اتحادیه صنفی اعلام كرد كه این اعتراضات بخشی از كارزار عمومی بخش بهداشت و درمان در مخالفت با سیاست های ریاضت اقتصادی دولت ائتلافی است.

۱۳۹۱/۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...