نسخه چاپی

عده‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای در تلاش برای آغاز جنگ سرد هستند

عکس خبري -عده‌‌‌‌‌‌‌‌‌اي در تلاش براي آغاز جنگ سرد هستند

وزیر امور خارجه تركیه مدعی شد كه عده‌ای در تلاش برای آغاز جنگ سرد جدیدی در منطقه هستند و لذا نباید اجازه چنین كاری داده شود.

به گزارش نمابه نقل از ایسنا، احمد داوداوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در هشتمین نشست مجمع اقتصادی ترک – عرب که روز گذشته در استانبول برگزار شد، در ارزیابی بحران سوریه مدعی شد که عده‌ای در تلاش برای آغاز جنگ سرد جدیدی در منطقه هستند و لذا کشورهای منطقه باید هوشیار بوده و هرگز اجازه ندهند که بار دیگر منطقه شاهد جنگ سرد باشد.

داوداوغلو در همین زمینه اظهار داشت که متعاقب آغاز بحران سوریه به ایران رفته و در ماه ژوئیه ۲۰۱۱ طی یک سخنرانی در تهران گفته است که ترکیه خواهان جنگ سرد در منطقه نیست، چونکه تلاش می‌شود تا از طریق بحران سوریه در منطقه جنگ سرد به راه انداخته شود و ایران و ترکیه باید با چنین قطب بندی در منطقه مبارزه کنند و اجازه ندهند که منطقه بار دیگر شاهد جنگ سرد باشد.

وی افزود که در سخنرانی خود گفته است که به عقیده ترکیه برنده بحران سوریه مردم این کشور هستند و به همین خاطر ترکیه از مردم سوریه حمایت می‌کند و اگر این بحران صد سال طول بکشد، سیاست درهای باز ترکیه ادامه خواهد داشت.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین تصریح کرد که در منطقه ساختارهای سیاسی قبلی یکی پس از دیگری نابود می‌شوند و دیگر مبارک در مصر و قذافی در لیبی به مسند قدرت باز نمی‌گردند.

۱۳۹۲/۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...