نسخه چاپی

در كنفرانس خبري تركيه

كری:باب مذاكره درباره برنامه هسته‌ای ایران بازاست

عکس خبري -كري:باب مذاكره درباره برنامه هسته‌اي ايران بازاست

وزیر خارجه آمریكا در یك كنفرانس خبری در تركیه تأكید كرد كه باب مذاكره درباره برنامه هسته‌ای ایران هنوز باز است.

به گزارش نما، فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری در ترکیه تأکید کرد که باب مذاکره برای گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران باز است اما این یک فرایند بی‌پایان نیست.

وزیر خارجه آمریکا در آغاز تور 10 روزه خود به اروپا و آسیا، وارد ترکیه شد تا با «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه و «احمد داوداغلو» وزیر خارجه این کشور در خصوص طیف گسترده‌ای از مسائل از جمله روند عادی‌سازی رابطه ترکیه و اسرائیل و همچنین تحولات خاورمیانه دیدار و گفت‌وگو کند.

وزیر خارجه آمریکا پس از ورود به آنکارا تصریح کرد که قدرت‌های اصلی جهان (۱+۵) به گفت‌وگوهای خود درباره برنامه هسته‌ای ایران ادامه می‌دهند اما این فرایند نمی‌تواند تا ابد ادامه داشته باشد.

وی در هنگام ورود به استانبول در آغاز سفر ۱۰ روزه خود به خاورمیانه، اروپا و آسیا درباره فرایند مذاکرات هسته‌ای ایران گفت: این یک فرایند پایان ناپذیر نیست.

کری تصریح کرد که اوباما به ادامه فرایند دیپلماتیک در قبال برنامه هسته‌ای ایران پایبند است و ادامه داد: دیپلماسی یک وظیفه دردناک است و وظیفه یک بیمار است.

وزیر خارجه آمریکا در حالی از دیپلماسی در قبال ایران سخن به میان آورده است که «یووال اشتاینیتز» وزیر امور استراتژیک اسرائیل اوایل امروز، یکشنبه، از کشورهای ۱+۵ درخواست کرد تا ضرب‌الاجلی را برای اقدام علیه ایران تعیین کنند تا این کشور را متقاعد کرده که برنامه غنی‌سازی اورانیوم خود را متوقف کند.

وی تصریح کرد: تحریم‌ها کافی نیستند. گفت‌وگوها کافی نیست. زمان آن رسیده تا قبل از آنکه ایران یک تهدید نظامی شود یا یک خط قرمز تشکیل دهد، تمام جهان یک خط قرمز روشن مشخص کند تا بتواند نتیجه بگیرد.

۱۳۹۲/۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...