نسخه چاپی

سعيدي كيا:

عضو هیچ حزبی نیستم و تا پایان مستقل می‌مانم

عکس خبري -عضو هيچ حزبي نيستم و تا پايان مستقل مي‌مانم

نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: با بسیاری از علما، مراجع، نمایندگان مجلس خبرگان و علمای استان‌ها ملاقات داشتم و ملاقات‌ها ادامه خواهد داشت كه بسیاری از آنها اعضای جامعتین بودند.

به گزارش نمابه نقل از رسا، محمد سعیدی کیا از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم صبح امروز یکشنبه هجدهم فروردین‌ماه در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: با بیش از سی سال خدمت که شانزده سال آن در چهار دولت بوده و با تجربه ای که کسب شده است به این باور رسیده ام که می‌توانم رییس جمهوری در خدمت نظام، پیرو ولایت فقیه و خدمتگزار مردم باشم.

سعیدی کیا افزود: معتقدم با توجه به سابقه و روحیات بنده، شخصیت‌های ارزشمند و خدوم همه سلائق درون نظام مرا به همکاری خود مفتخر و خود را به خدمت به کشور و مردم مفتخر خواهند کرد.

این نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با بیان این‌که معتقدم با حفظ اصول و ارزش‌ها و عزت و استقلال کشور می‌توان با دنیای معاصر رابطه حکیمانه و عادلانه بر پایه حفظ منافع طرفین برقرار کرد اظهار داشت: آمدم چون به حکم وجدان باید به یاری مسؤولین در اداره کشور برای خدمت به ملت بزرگ ایران می‌آمدم.

وی با اشاره به این‌که شعار انتخاباتی‌اش «آرامش و انسجام ملی، همکاری جهانی در دولت انقلاب اسلامی» است گفت: دولتم معتقد است که خط مشی و اساس اداره کشور باید بر همان طریق و اساس باشد که انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی تعریف کرده‌اند.

سعیدی کیا با تاکید بر این‌که دولتش پیرو ولایت فقیه، فرزند مجلس و خدمتگزار مردم خواهد بود گفت: معتقدم برای خدمت به کشور به خدمت همه افراد و صنوف و ظرفیت‌ها در کشور نیاز است و ایران برای خدمتگزاری هیچکس تنگ نیست.

این نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با بیان این‌که همه کسانی را که وفادار به انقلاب اسلامی هستند و خدمت بی‌منت و صادقانه به مردم را خواستارند و دارای توانایی انجام ماموریت محوله هستند را عضو دولت خود می‌داند گفت: منطق این دولت حضور محترم و موثر در عرصه بین المللی بر پایه عزت، حکمت و مصلحت است.

وی با تاکید بر این‌که دولتش تمام فعالیت های خود را بر پایه اسناد بالادستی نظام تنظیم خواهد کرد و قانون‌مداری را پایه استحکام خود می‌داند اظهار داشت: استفاده از همه ظرفیت‌های علمی و کارشناسی کشور را سرلوحه برنامه‌های انتخاباتی خود قرار می‌دهد.

عضو پیشین کابینه دولت اقتصادی پویا و فعال و زندگی آرام و برخوردار از رفاه در سایه فرهنگ غنی اسلام و ایران را تحقق یافتنی دانست و گفت: اعتماد به مردم و بستر سازی برای حضور مردم در فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را وظیفه خود می‌دانم و بازکردن میدان و برقراری امنیت برای کارآفرینان، بخش خصوصی و نخبگان را برای فعالیت در عرصه‌های مختلف را ضرورتی قطعی می‌دانم.

سعیدی کیا کاهش وابستگی بودجه عمومی به نفت را از برنامه‌های اصلی خود معرفی کرد و گفت: بر این باورم که درآمد نفت باید تدریجا در اختیار کارآفرینان و مدیران کارآمد بخش خصوصی قرار گیرد تا تولید در همه بخش‌های کشور رونق پیدا کند و دولت با حمایت و نظارت دقیق و موثر خود از این طریق اقتصاد کشور، تولید و اشتغال را سامان دهد.

این نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با بیان این‌که دولتش ایستادگی و مقاومت و طی مسیر پیشرفت و عدالت بر اساس الگوی اسلامی ایرانی را بهترین مسیر دستیابی به اهداف می‌داند تصریح کرد: این دولت با پشتوانه تجربه کسب شده بیش از سی سال خدمت و حضور در همه دولت‌ها و استفاده از نقاط قوت دولت‌های قبل از خود و کنار گذاشتن نقاط ضعف آن‌را مورد توجه قرار می‌دهد.

وی با بیان این‌که تا کنون کسی به من پیشنهاد ائتلاف نداده است گفت: ائتلاف در زمان کنونی مفهوم صحیحی ندارد و بعد از تایید شورای نگهبان می‌توان روی ائتلاف بحث کرد.

این نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری رسا در رابطه با ارتباط با جامعتین گفت: با بسیاری از علما، مراجع، نمایندگان مجلس خبرگان و علمای استان‌ها ملاقات داشتم و ملاقات‌ها ادامه خواهد داشت که بسیاری از آنها اعضای جامعتین بودند اما تحت عنوان جامعتین نبوده است.

سعیدی کیا در پاسخ به سوال خبرنگاران در رابطه با مسأله انرژی هسته‌ای گفت: در این مورد ما طبق قانون ان پی تی عمل می‌کنیم و با توجه به این‌که فتوای رهبر معظم انقلاب این است که سلاح هسته‌ای نداشته باشیم، منطقی این است که با توجه به این‌که تا به حال خلاف ‌این معاهده رفتار نکرده‌ایم حق ما در داشتن انرژی صلح آمیز هسته‌ای را بپذیرند.

این نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با تاکید بر این‌که در کشور ما وضعیت اقتصادی خوب نیست و رکود در اقتصاد حاکم است گفت: تعطیلی کارخانجات و یا تعدیل نیرو به دلیل ضعف در سرمایه‌گذاری است و دلیل افت سرمایه‌گذاری رشد قیمت‌ها است.

وی افزود: اصلاح این وضعیت اقتصادی جز پرداختن به تولید راه دیگری ندارد و تولید ما در اشتغال زایی است.

سعیدی کیا با بیان این‌که یکی دیگر از علل این مسأله این است که درآمد نفت مستقیما وارد خزانه می‌شود گفت: باید پول نفت تبدیل به کار و تولید شود و از طریق صندوق توسعه ملی در اختیار کارآفرینان و نخبگان قرار گیرد و تحت نظارت دولت تبدیل به تولید و خلاقیت شود.

وی با تاکید بر این‌که کشور را کار و تلاش فکری و یدی مردم آباد می‌کند نه پول نفت به تنهایی گفت: رییس جمهور آینده با تعامل با مجلس باید به این روند کمک کند و این روند را برای درآمد نفتی در بودجه بگنجاند.

این نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در ادامه با اشاره به این‌که سازمان مدیریت بودجه و برنامه از محتوای برنامه‌ریزی خود خارج شده است گفت: بی‌توجهی به برنامه‌ریزی بلندمدت ازنقاط ضعف دولت کنونی است و سازمان مدیریت بودجه و برنامه باید احیا شود.

سعیدی کیا با تاکید بر این‌که عضو هیچ حزبی نیستم و تا پایان مستقل می‌مانم گفت: منابع مالی من حقوقم است و پول زیادی ندارم.

وی افزود: به نظر من هزینه زیادی برای انتخابات نیاز نیست چون برای انتخابات ریاست جمهوری نظام موقعیتی را پیش آورده است که هر کاندیدا در صداوسیما وقت کافی دارد تا برنامه‌هایش را معرفی کند.

سعیدی کیا با بیان این‌که بسیاری از خصلت‌های خوب که برای دولت نهم برشمرده می‌شد در این دولت ادامه پیدا نکرد گفت: اراده مدیریت در هر جایی اگر با سلامت و صداقت و توجه به ارزش‌ها در کنار هم قرار بگیرند همه به آن توجه می‌کنند.

وی با تاکید بر این‌که عملکرد گذشته هر کاندیدا موید رفتار آینده او خواهد بود در رابطه با سیاست خارجه دولت خود گفت: در دوران خدمتم در وزارت‌خانه‌ها 11 کمیسیون مشترک را اداره کرده‌ام و به تایید وزارت امورخارجه از بهترین کمیسیون‌ها بوده‌اند.

سعیدی کیا با اشاره به این‌که اجرایی بودن رییس جمهور از صفاتی است که رهبر معظم انقلاب مطرح کرده‌اند گفت: همیشه برنامه‌ای که به مجلس می‌داده ام با تلاش حداکثری کادر همکارانم انجامش داده‌ایم و معتقدم کشور به کار و تلاش مدیران نیاز دارد.

این نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در ادامه خاطر نشان کرد: معرفی همه اعضای کابینه ضرورتی ندارد اما معرفی معاون اول، وزیر اقتصاد، رییس بانک مرکزی و رییس سازمان بودجه و برنامه لازم است که در زمان رسمی تبلیغات انتخابات به معرفی این چهار نفر دولت خودم خواهم پرداخت.

وی در پایان با تاکید بر این‌که اساس حماسه صداقت و علاقه به مردم است گفت: اگر همه کاندیداها نشان دهند که صادقانه برای خدمت آمده اند حتما همه مردم در انتخابات شرکت می‌کنند و حماسه‌ای که در روز انتخابات 88 رقم خورد با حضوری پررنگ تر ادامه خواهد یافت.

۱۳۹۲/۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...