نسخه چاپی

اصولگرایان چاره ای جز ائتلاف ندارند

دبیر كل حزب مؤتلفه اسلامی تعدد نامزدهای اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری را یك تهدید خواند و تاكید كرد كه جریان اصولگرایی چاره ای جز ائتلاف در انتخابات پیش رو ندارد.

محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی، پیش از ظهر امروز در دیدار شماری از اعضای هیات مرکزی این تشکل سیاسی با حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید که در دفتر وی برگزار شد، با گرامی داشت سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، به بیان دیدگاه های خود در این باره پرداخت.
وی با اشاره به ابعاد حماسه اقتصادی خاطرنشان کرد: ما در عرصه اقتصاد برای حل مشکلات خود نیازمند حماسه هستیم و تذکرات سال های اخیر رهبر انقلاب ناظر به این مساله مهم است.
این فعال سیاسی با بیان این که تولید پر رونق و بازار صاداراتی فعال مشکلات کشور از جمله تورم، بیکاری و گرانی را حل می کند و در این صورت حماسه آفریده می شود، به ابعاد حماسه سیاسی اشاره کرد و گفت: حزب مؤتلفه برای هر انتخاباتی در کشور از یک یا دو سال قبل جلسات خود را برگزار می کند تا سیاست های حزب مشخص شود.
دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی با تاکید بر این که ما هر دو انتخابات شوراها و ریاست جمهوری را مهم می دانیم، تصریح کرد: ما برای انتخابات ریاست جمهوری به این نتیجه رسیدیم که چهار مرحله باید اتفاق بیفتد، نخست این که فرد مورد نظر باید گفتمان داشته باشم، در مرحله دوم رییس جمهور آینده با چه برنامه ای می خواهد مشکلات را حل کند، در مرحله سوم با چه تیمی می خواهد این برنامه را اجرایی کند و در مرحله بعد چنین رییس جمهوری کیست.
وی با بیان این که حضور گسترده مردم در انتخابات های مختلف از جمله انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را مهم می دانیم، ابراز داشت: ما معتقدیم با میدان رقابتی سالم و با رهنمودهای مراجع، رهبری و مردم می توان توطئه دشمنان را خنثی و حماسه آفرینی کرد.
حبیبی تاکید کرد: رییس جمهوری که در پی حضور و مشارکت گسترده مردم انتخاب شود به یقین با توانمندی بیشتر می تواند به حل مشکلات بپردازد.
وی تعدد کاندیداهای اصولگرایان برای انتخابات پیش رو را یک تهدید ارزیابی کرد و گفت: تعدد کاندیداها موجب شکست آرا و احتمالا پیروزی رقبا می شود و اصولگرایان نباید چنین اجازه ای را بدهند.
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: اصولگرایان چاره ای جز ائتلاف ندارند و در این مقطع حضور مؤثر و تعیین کننده روحانیت و جامعتین با توصیه مراجع می تواند این زمینه را فراهم کند تا تعدد نامزدها کاهش یابد.
وی تاکید کرد: باید با محوریت روحانیت و جامعتین چتری روی سر جریان اصولگرایی گسترده و فراگیر شود و نامزدهای اصولگرا با تمکین به نظر آنان حداکثر با دو یا سه نفر به صحنه انتخابات آیند.
این فعال سیاسی با اشاره به مراحل گزینش آل اسحاق به عنوان نامزد حزب مؤتلفه اسلامی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری یادآورشد: ما ابتدا به چهار نفر رسیدیم و با توجه به شایستگی های آقای آل اسحاق ایشان به عنوان گزینه مؤتلفه انتخاب شدند و ما ثابت کردیم که دعوای قدرت نداریم.
حبیبی خاطرنشان کرد: اگر خیال کنیم دشمن دست از توطئه برداشته است بسیار نادرست فکر کرده ایم؛ تا زمانی که انقلاب هست دشمنان نیز بر خصومت و دشمنی خود استوار هستند و به انتخابات نیز چشم دوخته اند و برخی افراد نافرمانی انقلاب کردند و در مقاطعی فرمان دشمن را اجرا کردند.
حبیبی راه حل خنثی کردن توطئه دشمنان را حضور گسترده مردم دانست و تاکید کرد: معتقدیم تمامی افرادی که داخل انقلاب و معتقد هستند باید در صحنه حضور داشته باشند.
وی سیاست منهای دیانت را مردود خواند و یادآورشد: ما معتقدیم کار سیاسی تنها در چارچوب موازین دینی قابل پذیرش است، در غیر این صورت به سرنوشت سیاست های غیر دینی دچار می شود.منبع:رسا

۱۳۹۲/۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...