نسخه چاپی

ترس آمریكا از پهپادهای انتحاری ایران

اندیشكده آمریكایی ˈامریكن اینترپرایزˈ در گزارشی ضمن اعتراف به موفقیت ایران در ساخت و بهره برداری از هواپیماهای بدون سرنشین ، از كاربرد ˈپهپادهای انتحاریˈ به عنوان فصل جدیدی در راهبرد نظامی نامتقارن ایران نام برد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا ، در گزارش این اندیشکده آمریکایی به قلم ˈمایکل روبینˈ آمده است:ˈˈ نیروی دریایی ایران اقدام به توسعه تکنیک های حمله از جوانب مختلف (swarming techniques) کرده است.

هدف از این کار استفاده از آسیب پذیری ها و نقاط ضعف آمریکا و وارد کردن تلفات به میزانی است که مقامات آمریکایی را از دنبال کردن یک جنگ طولانی منصرف سازد. این کار شامل حملات انتحاری است .

با توجه به این پیش زمینه است که اخبار مربوط به پهپادهای انتحاری ایران باید مورد توجه مقامات امنیتی غربی قرار گیرد.

دولت ایران پنهان نکرده که مایل به افزایش توانایی های خود در زمینه هواپیماهای بدون سرنشین است و تردیدی نیست که نیروهای نظامی ایران اقدام به ساخت پهپاد کرده و آنها را به مرحله عملیات رسانده اند.

جمهوری اسلامی هم اکنون از پهپادها برای عملیات شناسایی استفاده می کند و در گذشته مدعی شده که آنها را به موشک های کوچک نیز مسلح کرده است.

اما پهپادهای انتحاری نیازمند همان دانش و تخصص مورد نیاز برای پهپادهای قبلی نیست که ایران مدعی ساخت آنها شده بود.

پهپادهای انتحاری ایران مملو از مواد انفجاری می توانند تردد شناورها در خلیج فارس را دچار اختلال کنند. به عنوان مثال ، تهدید ایران به بستن تنگه هرمز ممکن است بجای استفاده از مین ، به کاربرد پهپادهای انتحاری مبتنی باشد.

حتی بدون مواد انفجاری نیز ، برخورد پهپادهای انتحاری با بالگردها و جت ها می تواند حرکت معمول دریایی و هوایی را در امتداد مرزهای ایران مختل سازدˈˈ.

این اندیشکده آمریکایی در ادامه نوشته است:اگر استفاده ایران از پهپادهای انتحاری جدی باشد و اگر ایرانی ها به این فناوری تسلط یابند ، استراتژیست های ایران ممکن است فصل جدیدی را در راهبرد نظامی نامتقارن خود گشوده باشند.

۱۳۹۲/۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...