نسخه چاپی

هشدار بانك مركزی به بانكها

بانك مركزی هشدار داد كه اعضای هیأت مؤسس بانك‌ها و مؤسسات اعتباری حق دریافت هیچ‌گونه وجهی تحت عناوین مختلف از عموم مردم را نداشته و صرفاً می‌توانند از طریق انجام پذیره‌نویسی عمومی پس از اخذ مجوزهای لازم از بانك مركزی نسبت به تكمیل سرمایه لازم اقدام نمایند.

به گزارش نما به نقل از مهر، بانک مرکزی اعلام کرد: مطابق قوانين و مقررات، اعضای هيأت مؤسس بانک‌ها و مؤسسات اعتباري حق دريافت هيچ‌گونه وجهي تحت عناوين مختلف از عموم مردم را نداشته و صرفاً مي‌توانند از طريق انجام پذيره‌نويسي عمومي پس از اخذ مجوزهاي لازم از بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران و ساير مراجع ذي‌صلاح و هچنين طي تشريفات قانوني ذي‌ربط نسبت به تکميل سرمايه لازم اقدام نمايند.

لذا به افرادی که علي‌رغم ابلاغ سياست‌ها و ضوابط بانک مرکزي، همچنان بدون توجه به ضوابط ابلاغي، مرتکب تخلفات عديده‌اي از جمله: دريافت وجوه غيرقانوني از مردم، استفاده از نام و سربرگ بانک پيش از اخذ مجوز از بانک مرکزي و ... شد‌ه اند، هشدار داده می شود در صورت ادامه این فعالیتها، ضمن ارجاع پرونده به مراجع قضايي، تقاضاي ایشان نیز از فهرست متقاضيان تأسيس بانک حذف مي‌گردد.

۱۳۹۲/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...