نسخه چاپی

پهپادهای ایرانی مسابقه می دهند

آزمون‌های پروازی سومین دوره مسابقات طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین، 24 و 25 فروردین ماه امسال در فرودگاه آزادی واقع در شهرستان آبیك قزوین برگزار می‌شود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، این مسابقات که از تیر ماه سال گذشته و با حضور 96 تیم از 24 استان کشور آ‌غاز شد، شامل چهار مرحله ارائه پروپوزال، اجرای طرح و ساخت، پیش آزمون و آزمون‌های پروازی است که در مرحله پروپوزال، پس از بررسی 60 پروپوزال ارسالی و داوری آن‌ها، 40 تیم موفق به حضور در مرحله اجرای طرح و ساخت، شده و اقدام به آماده سازی پرنده خود برای اجرای ماموریت مسابقه کردند. سپس تیم‌ها باید در مرحله پیش آزمون، مجوز حضور در مرحله آزمون‌های پروازی را کسب می‌کردند که نهایتا 16 تیم به مرحله نهایی راه یافتند.

ماموریت خواسته شده از تیم‌ها در این دوره از مسابقات بدین گونه است که تیم‌ها باید سامانه‌ای را آماده کنند که قادر باشد با داشتن یک دوربین مناسب، در حداقل دو ارتفاع ثابت از سطح زمین که هر کدام دلخواه بوده، ولی به فاصله 3000 پا از یکدیگر هستند، برای مدت 120 دقیقه (ترجیحا 60 دقیقه در ارتفاع اول و 60 دقیقه در ارتفاع دوم) در شعاعی کمتر از 500 متر ثابت مانده و در این مدت از سطوح زمین زیر خود فیلمبرداری و به ایستگاهی در فاصله حداقل 2 کیلومتری از منطقه پرواز ارسال کند.

این دوره از مسابقات به همت پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف، ستاد توسعه فناوری هوا فضا و سازمان صنایع هوایی برگزار می‌شود.

۱۳۹۲/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...