نسخه چاپی

مدعیانی كه هیچ كمكی به سوری ها نكردند

نماینده سازمان جهانی بهداشت در سوریه اعلام كرد، هیچ كدام از كمكهایی كه كشورهای عربی برای كمك به آوارگان و مردم سوریه وعده داده بودند، به دست این سازمان نرسیده است.

به گزارش نما به نقل از العالم، درحالیکه کشورهای عربی در نشست کویت و دیگر نشستها درباره سوریه وعده‌های بسیاری را در خصوص ارایه کمک به آوارگان و مردم سوریه داده بودند، هنوز هیچ کدام از این کمکها به دست سازمان جهانی بهداشت نرسیده است. این درحالی است که اقدامات تروریستی گروه‌های مسلح تا کنون به کشته شدن و آوارگی هزاران شهروند سوری انجامیده است، و آوارگان سوری به دلیل نداشتن کمترین امکانات زندگی در وضعیت بسیار دشواری قرار دارند.


"الیزابت هوف" در جریان بازدید از بیمارستانی در دمشق تاکید کرد که هیچ کمکی از شرکت کنندگان در کنفرانس کمک کنندگان به مردم سوریه دریافت نکرده‌ایم.


وی خاطرنشان کرد: بیشتر اعضای فعال این سازمان در سوریه از شهروندان سوری هستند و آنها همچنان در حال ارائه خدمات به مردم در مناطق مختلف این کشور هستند.


نماینده سازمان جهانی بهداشت در سوریه گفت: سازمان جهانی بهداشت امسال کمک‌هایی از برخی طرفهای غربی دریافت کرده است ولی هیچ کمکی از کشورهای حوزه خلیج فارس که در کنفرانس کویت شرکت داشتند، دریافت نکرد .. با این حال حمایت این سازمان از مردم سوریه ادامه می یابد.


در جریان نشست کویت که در بهمن 91 با حضور کشورهای عربی برگزار شد، این کشورها که برخی از آنها حامیان اصلی گروه‌های مسلح و تروریستی در سوریه هستند، مدعی شدند مبالغ هنگفتی را برای کمک به مردم سوریه و آوارگان سوری اختصاص داده اند.


علاوه بر نشست کویت، در جریان نشست‌های موسوم به دوستان سوریه وعده هایی مشابه از سوی این کشورها برای حمایت از آوارگان سوری مطرح شده بود.


این درحالی است که آوارگان سوری در مناطق مرزی این کشور همچنان در وضعیت بسیار بدی زندگی می‌کنند و زمستان امسال را بدون داشتن کمترین امکانات برای زندگی سپری کردند.


درحالیکه دلیل اصلی آواره شدن شمار قابل توجهی از مردم سوریه اقدامات تروریستی گروه‌های مسلح است؛ این گروه‌ها همچنان به صورت مستقیم و گسترده از حمایت مالی، تسلیحاتی، لجستیکی، آموزشی و اطلاعاتی غرب و هم پیمانان منطقه‌ای آن به ویژه قطر، عربستان و ترکیه برخوردارند.

۱۳۹۲/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...