نسخه چاپی

اقامه نماز پس از 90 سال در مسجد یونان

پس از 90 سال شهر سالونیك یونان شاهد برگزاری اولین نماز جماعت در «مسجد جدید» این شهر بود.

به گزارش نما، فارس به نقل از پایگاه خبری المنار نوشت: برای اولین بار پس از 90 سال شهر «سالونیک» یونان شاهد برگزاری اولین نماز جماعت در «مسجد جدید» این شهر بود.

این مسجد از سال 1923 توسط دولت یونان مسدود شده و از ساختمان آن برای برگزاری نمایشگاه ها استفاده می شد.

منابع آگاه اعلام کردند که «بوتاریس»، شهردار شهر سالونیک یونان و هماهنگ کننده مدارس اقلیت ها در شهر «نیکوس بابگور گیو» از یک هیئت خیریه ترک که برای بازدید از این مسجد وارد این شهر شده بودند، استقبال کرد.

در جریان بازدید از این مسجد یکی از بازدیدکنندگان از شهردار سالونیک می خواهد که اجازه دهد، نماز ظهر را در این مسجد ادا کنند تا این اولین نمازی باشد که پس از 90 سال در این مسجد خوانده می شود.

اما کنسول ترکیه در شهر سالونیک طی اظهاراتی در این ارتباط گفت که ادای نماز در «مسجد جدید» رخ دادی تاریخی به شمار می آید که می تواند، سرآغازی بر اجازه یافتن مسلمانان جهت ادای مراسم عبادی و دینی خود در این شهر باشد.

وی افزود: چنین رخدادی مسلمانان دیگر مناطق و کشورهای جهان را تشویق خواهد کرد تا برای بازدید از شهر سالونیک راهی یونان شوند.

مسجد جدید در عهد عثمانی و در سال 1902 توسط یک معمار ایتالیایی ساخته شد و طی سال های 1925 تا 1963 از ساختمان آن به عنوان موزه استفاده شد.

وزارت فرهنگ یونان در سال 1986 ساختمان این مسجد را ترمیم کرد تا شهرداری سالونیک از آن به عنوان مکانی برای برگزاری نمایشگاه ها استفاده کند.

۱۳۹۲/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...