نسخه چاپی

رایزنی وزرای خارجه ایران و ارمنستان

عکس خبري -رايزني وزراي خارجه ايران و ارمنستان

وزیر امور خارجه كشورمان در دیدار با ادوارد نعلبندیان وزیر امور خارجه ارمنستان آخرین وضعیت تحولات روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای ، بین المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

به گزارش نمابه نقل ازمهر، صالحی با ابراز خرسندي از حضور در مراسم تحليف رئيس جمهور ارمنستان به نمايندگي از رئيس جمهور ، دولت و ملت جمهوري اسلامي ايران ، اقليت ارامنه در ايران را جامعه اي محترم و فرهيخته ذكر كرد كه از جايگاه برجسته اي در بين مردم ايران برخوردار است.

صالحي با مروري بر حوزه هاي مختلف روابط سياسي و اقتصادي فيمابين بر ضرورت ارتقاء همكاريها در همه زمينه ها تاكيد و با توجه به روابط سياسي دو كشور گسترش مناسبات در ساير بخشها هم تراز با حوزه روابط سياسي را خواستار شد.

تاكيد بر ضرورت بهره برداري از ظرفيت هاي ترانزيتي فيمابين در بخشهاي حمل و نقل بار و مسافر ، همكاري در بخش انرژي ، تحقق تفاهمات و توافقات انجام شده در چارچوب كميسيون مشترك همكاريهاي اقتصادي فيمابين و عملياتي شدن آنها از ديگر موضوعات طرح شده از سوي صالحي در اين ديدار بود.

وزير امور خارجه كشورمان همچنين در بخش تحولات منطقه اي آخرين وضعيت بحران سوريه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داده و بر تنها راه حل بحران سوريه مبني بر گفتگوهاي سياسي سوري _ سوري تاكيد كرد.

ادوارد نعلبنديان وزير خارجه ارمنستان نيز در اين ديدار با تشكر از حضور وزير امور خارجه و هيئت همراه در ارمنستان ، روابط دو كشور در بخشهاي مختلف را قابل اعتماد و اطمينان و در حال توسعه توصيف كرد.

وي ضمن با اهميت خواندن نقش كميسيون مشترك همكاريهاي اقتصادي ، خواستار استفاده دو كشور از تمام فرصتها براي ارتقاء روابط و مناسبات فيمابين شد.

ادوارد نعلبنديان تبادل هيئت ها براي پيگيري مصوبات كميسيون مشترك اقتصادي فيمابين را مهم ارزيابي كرد.

وزير خارجه ارمنستان در خصوص مسائل سوريه بر راه حل سياسي و مسالمت آميز تاكيد كرد.

۱۳۹۲/۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...