نسخه چاپی

دمشق درخواست بان كی مون را نپذیرفت

وزارت امور خارجه سوریه با رد درخواست دبیركل سازمان ملل برای انجام تحقیقات در خصوص استفاده از سلاح شیمیایی در تمامی خاك سوریه اعلام كرد: بان كی مون این تصمیم را با فشار برخی كشورهای مشخص اتخاذ كرده است.

به گزارش نما، ایسنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نوشت: وزارت امور خارجه سوریه با پاسخ به درخواست دبیرکل سازمان ملل مبنی بر اعزام کارشناسان این سازمان برای تحقیق در مورد امکان استفاده از سلاح شیمیایی در خاک سوریه اعلام کرد: دمشق هیچگاه اجازه نخواهد داد تا این امر رخ دهد و ورود بازرسان سازمان ملل و بازدید آنها از تمام خاک سوریه را نمی پذیرد.

یک مقام مسئول در وزارتخارجه سوریه گفت: در حالی که در روزهای گذشته همه چیز حاکی از پیشرفت تحقیقات و مذاکرات برای روشن شدن حمله شیمیایی تروریست‌ها به روستای خان العسل بود اما اظهارات روز دوشنبه بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل مبنی بر ضرورت اعزام بازرس به تمامی خاک سوریه جای تاسف دارد و این امر نشان می دهد که بان کی مون با فشارهای برخی کشورها که همگان آنها را می شناسند به این امر تن داده است.

وی گفت: دبیرکل سازمان ملل تحت فشار کشورهایی که در ریختن خون سوری‌ها دست دارند، سعی دارد مسیر مذاکرات و تلاش‌ها برای روشن شدن حقیقت امر را منحرف کند.

مقام مسئول وزارت امور خارجه سوریه همچنین تاکید کرد: درخواست اخیر بان کی مون با خواسته‌های دمشق مبنی بر تحقیق در خصوص حادثه خان العسل کاملا مغایرت دارد و سوریه نمی تواند خواسته‌های دبیرخانه سازمان ملل را که پیشتر در عراق نقش منفی آن برای همه آشکار شده و بهانه لازم را برای آمریکا جهت حمله به عراق را فراهم کرد، موافقت کند.

وزارت خارجه سوریه در پایان تاکید کرد که دمشق همچنان آماده است تا با دبیرخانه سازمان ملل برای اعزام بازرس به روستای خان العسل همکاری کند.

روز دوشنبه بان کی مون در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که سازمان ملل قصد دارد بازرسانی را به سوریه اعزام کند تا این افراد علاوه بر تحقیق در خصوص حادثه خان العسل در خصوص دیگر موارد احتمال استفاده از سلاح شیمیایی در خاک سوریه تحقیق کنند.

۱۳۹۲/۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...