نسخه چاپی

كوفی عنان به زودی به ایران سفر می كند

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام كرد: كوفی عنان نماینده ویژه سازمان ملل برای حل بحران سوریه طی روزهای دوشنبه یا سه شنبه هفته آینده به تهران سفر خواهد كرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا 'علی اكبر صالحی' امروز - چهارشنبه- در حاشیه دیدار هیاتهای عالیرتبه تركیه و ایران در مجموعه سعد آباد این خبر را در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی ایرنا مطرح كرد و افزود: فكر می كنیم راه برون رفت سوریه از بحران وجود دارد و با موضوع سوریه باید با صبر و حوصله برخورد شود.

وی افزود: به ماموریت كوفی عنان درباره مساله سوریه امیدواریم و فكر می كنیم حمایت اعراب‘ تركیه و سازمان ملل از ماموریت كوفی عنان می تواند به حل مساله سوریه كمك كند.

صالحی دربخشی دیگر از سخنانش گفت: اختلاف نظر هایی با تركیه درخصوص موضوع سوریه داریم اما با دوستان ترك خود به طور مستمر در حال گفت و گو و رایزنی هستیم و در این زمینه بارها و بارها با همتای ترك خود چه به صورت حضوری و چه تلفنی گفت و گو كرده ام.

صالحی با بیان اینكه هر گونه برخورد عجولانه با موضوع سوریه و ایجاد خلا قدرت در این كشور می تواند آثار بسیار زیان باری را براین منطقه به دنبال داشته باشد گفت: هر چه بیشتر درباره این موضوع باهم رایزنی و مشورت داشته باشیم بیشتر می توانیم اختلاف نظرهای موجود را برطرف كنیم .

**استقبال 1+5 از پیشنهاد میزبانی تركیه

صالحی همچنین در خصوص آخرین تحولات مربوط به آماده سازی مقدمات گفت وگو های اتی ایران با 1+5 گفت : زمان این گفت وگو ها مشخص شده و 2 طرف دراین زمینه به توافق رسیده اند و رایزنی هایی برای تعیین محل گفت وگو ها ادامه دارد .

وی با این اعلام اینكه محل گفت وگو ها نیز تاچند روز آینده مشخص می شود، گفت: تركیه به 1+5 پیشنهاد كرده كه میزبان این گفت وگوها باشد و 1+5 نیز از این پیشنهاد استقبال كرده است. تركیه پیشنهاد مشابهی را نیز به ایران مطرح كرده و آقای جلیلی در حال بررسی این پیشنهاد است.

وی تاكید كرد: نظر شخصی بنده در خصوص محل برگزاری این گفت و گوها این است كه تركیه می تواند گزینه برتر باشد.

۱۳۹۱/۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...