نسخه چاپی

طرح فروش سوخت با دلار مبادلاتی

مدیرعامل شركت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به كاهش 650 میلیون لیتری ذخیره بنزین 400 تومانی كارت‌های سوخت خودروهای شخصی در ایام نوروز اعلام كرد: فروش سوخت به مراكز بانكرینگ به جای دلار 1226 تومان با دلار مركز مبادلاتی فروخته می شود.

به گزارش نما به نقل از مهر، مصطفی کشکولی امروز در نشستی خبری با بیان اینکه از ابتدای سفرهای نوروزی 24 اسفند ماه 1391 تا پایان تعطیلات نوروزی حدود 1.8 میلیارد لیتر بنزین در کشور مصرف شده است، گفت: اول فروردین ماه سالجاری حدود یک میلیارد و 175 میلیون لیتر بنزین شامل سهمیه فروردین و عیدانه به کارت های سوخت واریز شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اعلام اینکه در ایام نوروز 90 درصد فروش بنزین با قیمت 400 تومانی و 10 درصد با قیمت آزاد 700 تومانی بوده است، تصریح کرد: در مجموع در ایام نوروز حدود 650 میلیون لیتر از حجم بنزین ذخیره سازی شده کارت‌های سوخت با نرخ نیمه یارانه‌ای کاسته شده است.

این مقام مسئول تعداد کل کارت‌های هوشمند سوخت فعال کشور را بیش از 21.7 میلیون قطعه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر حدود 2.3 میلیارد لیتر بنزین 400 تومانی در کارت های هوشمند سوخت ذخیره سازی شده است.

وی همچنین با اشاره به مصرف 23.2 میلیارد لیتر نفت کوره و گازوئیل در نیروگاه‌ها در کل سال گذشته، بیان کرد: سال گذشته میزان تحویل سوخت مایع نیروگاه با رشدی 17 درصدی همراه بود و در مجموع 3.4 میلیارد لیتر بیش از سال 90 سوخت تحویل گرفته اند.

طرح فروش سوخت با دلار مبادلاتی

کشکولی در ادامه در خصوص میزان فروش سوخت مایع از طریق مراکز بانکرینگ به کشتی‌های عبوری در خلیج فارسف توضیح داد: سال گذشته بیش از 2 میلیارد و 100 میلیون لیتر نفت کوره به کشتی ها عرضه شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به فروش سوخت به مراکز بانکرینگ ایران در خلیج فارس با ارز مبادلاتی به جای ارز 1226 تومانی، اظهار داشت: آمارها نشان می دهد که بهمن و اسفند ماه سال گذشته در مجموع میزان فروش سوخت از طریق مراکز بانکرینگ با رشد قابل توجه ای همراه شده است.

قسط بندی بدهی 460 میلیارد تومانی ایرلاین‌ها

این مقام مسئول در ادامه حجم بدهی بنزینی ایرلاین ها را حدود 460 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در این بین سه شرکت هواپیمایی هما، آسمان و ماهان به ترتیب با 188، 121 و 92 میلیارد تومان بیشترین میزان بدهی بنزینی به دولت را دارند.

وی از قسط بندی دریافت بدهی های معوق شرکت های هواپیمایی خبر داد و اعلام کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون هم فروش سوخت به ایرلاین ها به صورت نقدی انجام می شود.

۱۳۹۲/۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...