نسخه چاپی

كره شمالی: جنگ گرماهسته‌ای نزدیك است

عکس خبري -کره شمالي: جنگ گرماهسته‌اي نزديک است

كره شمالی ضمن هشدار درباره جنگ گرماهسته‌ای از تمامی موسسات، شركت‌ها و توریست‌های خارجی در كره جنوبی خواسته است این كشور را ترك كنند.

به گزارش نما به نقل از پرس تی وی، کميته صلح آسيا-اقيانوسيه‌ي کره شمالي روز سه‌شنبه (۲۰ فروردين، ۹ آوريل) طي بيانيه‌اي به تمامي خارجي‌هاي حاضر در کره جنوبي توصيه کرد «که براي حفظ امنيت خود اقدامات لازم را جهت تخليه اين کشور به عمل آورند» چرا که «نمي‌خواهيم در صورت آغاز جنگ خارجي‌هاي ساکن کره جنوبي آسيب ببينند.»

افزون بر اين در اين بيانيه آمده است: «شبه جزيره کره با جنگ گرماهسته‌اي فاصله‌اي اندک دارد.»

اين در حالي است که هزاران تن از کارگران کره شمالي در اقدامي که به تنش‌هاي موجود در شبه جزيره کره شدت مي‌بخشد، روز سه‌شنبه از کار در يکي از مجتمع‌هاي صنعتي مشترک با کره جنوبي بازماندند. اين اقدام پس از طرح اخير پيونگ يانگ براي به تعليق درآوردن عمليات در اين تاسيسات انجام شد.

کره شمالي پيش از اين در تاريخ ۵ آوريل نيز به سفارتخانه‌هاي خارجي از جمله روسيه پيشنهاد کرد تا مساله خروج کارکنان خود از پيونگ يانگ را مورد بررسي قرار دهند.

کره شمالي ۳۰ مارس اعلام کرد که با کره جنوبي در «وضعيت جنگي» قرار دارد.

پيونگ‌يانگ همچنين هشدار داد که اگر واشنگتن و سئول دست به يک حمله پيشگيرانه بزنند، درگيري متعاقب آن «محدود به يک جنگ منطقه‌اي نخواهد بود بلکه جنگي همه جانبه و هسته‌اي را در پي خواهد داشت.»

احتمال وقوع جنگ در شبه جزيره کره پس از آن افزايش يافت که از بمب‌افکن‌هاي بي-۵۲ و بي-۲ با قابليت حمل کلاهک‌هاي هسته‌اي امريکا در رزمايش‌هاي مشترک نظامي اين کشور با کره جنوبي استفاده شد.

کره شمالي يک روز پس از استقرار موشک ميان برد موسودان در ساحل شرقي خود، يک موشک ميان برد ديگر نيز در اين منطقه مستقر کرده است.

گفته ‌مي‌شود موشک موسودان با بردي نزديک به سه هزار کيلومتر قادر است هر هدفي را در خاک ژاپن و کره جنوبي و حتي پايگاه‌هاي نظامي امريکا در جزيره گوآم واقع در اقيانوس آرام نشانه بگيرد.

اين در حالي است که وزارت دفاع امريکا ۱۴ فروردين (۳ آوريل)از تصميم خود براي استقرار يک سامانه ضد موشکي پيشرفته در جزيره گوآم خبر داد که هدف از استقرار اين سامانه حفاظت از پايگاه‌هاي نظامي امريکا و شش هزار نظامي امريکايي مستقر در اين پايگاه‌ها است.

ارتش کره شمالي روز پنج‌شنبه اعلام کرد جنگ پيشگيرانه هسته‌اي با امريکا «ممکن است امروز يا فردا آغاز شود.»

ژاپن نيز در تاريخ ۸ آوريل پرتاب کننده‌هاي موشک پاتريوت خود را براي «دفاع در مقابل حملات احتمالي از سوي کره شمالي» مستقر کرد.

برپايه تصاوير هوايي منتشر شده در خبرگزاري رسمي ژاپن، پرتاب کننده‌هاي موشک پاتريوت زمين به هوا در سه پايگاه نيروهاي دفاع شخصي هوايي ژاپن مستقر شده است.

۱۳۹۲/۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...