نسخه چاپی

30 كشته و ۸۰۰ زخمی، تلفات زلزله بوشهر

عکس خبري -30 کشته، ??? زخمي، تلفات زلزله بوشهر

در این زلزله ۶.۱ ریشتری كه در ساعت ۱۶ و ۲۲ دقیقه امروز سه شنبه روی داد ؛۳۰ نفر از هموطنان كشته و بیش از ۸۰۰ نفر هم زخمی شدند. كه بسیاری از عزیزان هموطن به صورت سرپایی در بیمارستان مداوا شده اند.

به گزارش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران؛ زمین لرزه ای به بزرگی 6.1 ریشتری استان بوشهر را لرزاند. به گفته مسئولان محلی، این زمین لرزه سبب تخریب دیوارهای برخی منازل و قطع برق و تلفن در این منطقه شده است. در مدت یک ساعت گذشته، کاکی، هشت بار لرزیده است.

به گزارش نما به نقل ا پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، کانون زمین لرزه شش و یک دهم ریشتری کاکی در استان بوشهر، سه بخش ُ شنبه، تسوج و باغان بوده است.


به گفته مسئولان محلی، این زمین لرزه سبب تخریب دیوارهای برخی منازل و قطع برق و تلفن در این منطقه شده است.

امداد رسانان و مسئولان محلی، با حضور در مناطق زلزله زده، مشغول کمک به زلزله زدگان هستند.
بر اساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه ساعت 16 و 22 دقیقه و 49 ثانیه در عمق 12 کیلومتری زمین روی داد.

در این باره، در مدت حدود یک ساعت گذشته، کاکی، هشت بار لرزیده است که آخرین آن، زمین لرزه ای به بزرگی 4 و 1 دهم درجه در امواج درونی زمین (ریشتر)، دقایقی پیش حوالی کاکی را تکان داد.
به گزارش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ساعت این زمین لرزه، 17 و 22 دقیقه و 56 ثانیه بوده است.



30 کشته و 800 مجروح ؛ آمار اولیه از تلفات زمین لرزه

متاسفانه تا کنون 30 نفر از هموطنان عزیزمان در این زلزله کشته شده اند و بیش از 800 نفر مجروح شده اند.

"فریدون حسوند" استاندار بوشهر در مصاحبه با شبکه خبر گفت: در این زلزله 6.1 ریشتری که در ساعت 16 و 22 دقیقه امروز سه شنبه روی داد ؛30 نفر از هموطنان کشته و بیش از 800 نفر هم زخمی شدند. که بسیاری از عزیزان هموطن به صورت سرپایی در بیمارستان مداوا شده اند.

وی افزود: پس از این زلزله در منطقه کاکی شهرستان دشتی، 30 پس لرزه نیز روی دادند.
همچنین تاکنون چهار فروند بالگرد و 50 دستگاه آمبولانس به مناطق حادثه اعزام شده اند.



سه روز عزای عمومی در بوشهر

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: از روز چهارشنبه ۲۱ فروردین ماه سه روز در استان ولایتمدار بوشهر، عزای عمومی اعلام می‌دارم.
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در پیامی آورده است: حادثه تأسف برانگیز وقوع زلزله در منطقه گرانقدر دشتی و خبر کشته و مجروح شدن جمعی از اهالی عزیز آن خطّه، مایه تأسف و تألم شدید همگان و اینجانب شد.

در ادامه این پیام آمده است: این ضایعه جانگداز را به حضرت بقیة الله الأعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری (دامت برکاته العالیه) و مردم گرانقدر استان بوشهر به ویژه خانواده‌های داغدار تسلیت عرض می‌نمایم و سلامت تمامی مجروحان را از خداوند متعال خواستارم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در ادامه این پیام آورده است: بدین خاطر از روز چهارشنبه ۲۱ فروردین‌ماه، سه روز در استان ولایتمدار بوشهر، عزای عمومی اعلام می‌دارم.



آخرین اطلاعات از زبان رئیس سازمان هلال احمر کشور

رئیس سازمان امداد ونجات سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دقایقی پیش در ارتباط تلفنی با خبر 20 شبکه خبر آخرین اطلاعات را از زمین لرزه استان بوشهر در اختیار مردم قرار داد .
مظفر گفت: کلیه نیروهای امدادی در منطقه حضور دارند و در حال حاضر 200 خانواده در شهر شنبه خسارت دیده اند و 800 نفر نیز مجروح شده اند.
کار امداد رسانی واسکان افراد خسارت دیده ادامه دارد و دو بالگرد برای ارزیابی بیشتر به منطقه اعزام شده است. ارزیابی هوایی نشان می دهد بیشترین آسیب به منطقه شنبه وارد شده است ومناطق اطراف آسیب کمتری دیده اند.
وی گفت: تا کنون کار ارزیابی و امداد ونجات تمام شده است، اما برای اطمینان بیشتر کار جستجو ادامه دارد.



نیروگاه بوشهر هیچ آسیبی ندیده است
همچنین جعفری مجری طرح نیروگاه بوشهر گفت: این زلزله هیچ خللی در کار نیروگاه اتمی بوشهر وارد نکرده است .
وی اضافه کرد :نیروگاه اتمی بوشهر طوری ساخته شده است که در مقابل زلزله 8 ریشتری هم مقاوم است. لازم به ذکر است که نیروگاه بوشهر فاصله 160 کیلومتری با مرکز زمین لرزه دارد.

۱۳۹۲/۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...