نسخه چاپی

دیدار گروه 8 با معارضان سوریه

وزیر امور خارجه انگلیس خبر داد كه سران گروه‌های مخالف سوریه با وزیران خارجه گروه 8 دیدار خواهند كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «ویلیام هیگ» وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد که وزیران امور خارجه گروه 8 طی هفته جاری با تعدادی از سران مخالفان در لندن دیدار خواهند کرد.


هیگ که در کنفرانس خبری غیر رسمی صحبت می‌کرد گفت طی نشست دو روزه گروه هشت که روز سه‌شنبه و چهارشنبه خواهد بود از رهبران مخالف سوریه و سران ائتلاف ملی سوریه دعوت به عمل آمده است.


این سخنان در حالی مطرح می‌شود که «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد قصد دارد با رهبران مخالفان سوریه در لندن دیدار کند.


هیگ گفت اعضای مخالفان سوری روز چهارشنبه با برخی از وزیران امور خارجه گروه 8 و پیش از آغاز نشست این گروه دیدار خواهند کرد.


وزیر امور خارجه انگلیس اعلام نکرد که چه وزیرانی در این نشست حضور خواهند یافت و فقط گفت این نشست با هدف فراهم کردن نیازهای انسانی ضروری و اقدام سیاسی و دیپلماتیک در سوریه است.


ویلیام هیگ تاکید کرد که انگلیس و فرانسه به تلاش‌های خود برای برداشته شدن تحریم تسلیحاتی علیه سوریه که اجازه نمی‌دهد به مخالفان سوری سلاح داده شود ادامه می‌دهند.


وزیر امور خارجه انگلیس که کشورش ریاست این گروه را بر عهده دارد اعلام کرد وزیران امور خارجه انگلیس، فرانسه، آلمان، کانادا، ایتالیا، ژاپن، روسیه و آمریکا به بررسی موضوع کره‌شمالی، ایران، سومالی و میانمار خواهند پرداخت و به موضوع امنیت شبکه‌های اطلاعاتی نیز خواهند پرداخت.

۱۳۹۲/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...