نسخه چاپی

نقض حریم هوایی لبنان از سوی اسرائیل

عکس خبري -نقض حريم هوايي لبنان از سوي اسرائيل

سه فروند هواپیمای جاسوسی رژیم صهیونیستی، با نقض آشكار قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، به حریم هوایی لبنان تجاوز كرده و بر بخش‌هایی از آسمان این كشور به پرواز درآمده‌اند.

به گزارش نمابه نقل از پانا، بنابر بیانیه ارتش لبنان که روز سه شنبه منتشر شد، یک فروند هواپیمای بدون سرنشین اسرائیل در ساعت ۷:۱۵ دقیقه بامداد به وقت محلی روز دوشنبه، حریم هوایی لبنان را در روستای مرزی کفر کیلا واقع در جنوب بیروت مورد تجاوز قرار داد.

این هواپیمای کنترل از راه دور پس از پروازهای جاسوسی در برخی از مناطق جنوبی و منطقه شرقی «بکا»، در ساعت یک بعداظهر به وقت محلی از فراز روستای کفر کیلا، حریم هوایی لبنان را ترک کرد.

عصر همان روز نیز یک فروند هواپیمای بدون سرنشین اسرائیل، در ساعت ۳:۲۰ بعداظهر به وقت محلی وارد حریم هوایی لبنان بر فراز روستای « عیترون» شد و بر برخی از مناطق جنوبی این کشور به پرواز درآمد.

این هواپیمای جاسوی در ساعت ۵:۲۵ بعداظهر به وقت محلی، از فراز شهرک جنوبی « علما الشعب» حریم هوایی لبنان را ترک کرد.

بنا به گزارش پرس تی وی، یک فروند هواپیمای بدون سرنشین دیگر اسرائیل نیز در ساعت ۵:۰۵ بعداظهر به وقت محلی بر فراز شهرک « علما الشعب» به پرواز درآمد.

این هواپیمای بدون سرنشین پس از عملیات جاسوسی دربرخی از مناطق جنوبی قبل از ترک حریم هوایی لبنان در ساعت ۶.۴۵ بعداظهر به وقت محلی، بر فراز روستای الناقوره واقع در ۹۱ کیلومتری جنوب بیروت، به پرواز در آمد.

رژیم اسرائیل تقریبا هر روز حریم هوایی لبنان را نقض می‌کند و در توجیه تجاوز آشکار خود به حریم این کشور مدعی است که این پروازها با هدف انجام عملیات شناسایی، صورت می‌گیرند.

دولت لبنان، جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان و نیروهای موقت سازمان ملل متحد در این کشور که به یونیفل موسوم هستند، به دفعات این پروازها را محکوم کرده و اعلام کرده‌اند که این امر در نقض آشکار قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت و تمامیت و حاکمیت ارضی لبنان انجام می‌شود.

قطعنامه سازمان ملل متحد در سال ۲۰۰۶ به تهاجم رژیم اسرائیل به لبنان پایان داد و آتش بسی را میان دو طرف به اجرا گذاشت و رژیم اسرائیل را مکلف کرد به حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان احترام گذارد.

لبنان در سال ۲۰۰۹ علیه رژیم اسرائیل در سازمان ملل متحد شکایت کرد و در رابطه با تجاوز هواپیماهای اسرائیلی به حریم این کشور، بیش از ۷ هزار سند ارائه داد.

۱۳۹۲/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...