نسخه چاپی

آیا با این مرخصی‎ها به جام جهانی می‎رسیم؟

عکس خبري -آيا با اين مرخصي‎ها به جام جهاني مي‎رسيم؟

تعطیلات گاه‌ و بی‌گاه سرمربی تیم‌ملی فوتبال به اتفاقی عادی تبدیل شده است. از دو سال پیش تاكنون كه كارلوس‌ كرش به ایران آمد و هدایت تیم ‌ملی ما را پذیرفت همه را عادت داد كه هر وقت می‌خواهد و احساس خستگی می‌كند ایران را ترك كند و به مرخصی طولانی مدت برود.

به گزارش نما، جوان در ادامه نوشت: تعطیلات سال نو میلادی، تعطیلات تابستانی و تعطیلات پس از یکی دو بازی تیم‌ملی تنها بخشی از مرخصی‌هایی است که کرش بدون دردسر از آن‌ها استفاده کرده است. در شرایطی که رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۴ به اوج حساسیت خود رسیده و وضعیت تیم‌ملی نیز بحرانی‌تر از همیشه است انتظار می‌رفت سرمربی حرفه‌ای ما در ایران بماند و با زیر‌ذره‌بین قراردادن لیگ‌برتر که هفته‌های پایانی خود را سپری می‌کند فوتبال ملی را نجات دهد در کمال ناباوری خبر خروج او از کشور و آغاز تعطیلاتی دیگر برای کرش در رسانه‌ها منتشر شد!

در حالی که همگروهان ما در مقدماتی جام‌جهانی تلاش بی‌وقفه‌ای را برای رسیدن‌ به برزیل در پیش گرفته‌اند فوتبال ملی ما حتی سرمربی هم ندارد که برای آینده برنامه‌ریزی کند. با وجود آنکه از لفظ «حرفه‌ای» برای کارلوس‌ کرش استفاده کرده‌ایم، اما معلوم ‌نیست چرا این سرمربی حرفه‌ای که تجارب زیادی نیز دارد برای تیم‌ملی ایران در این حرفه‌ای‌گری‌اش خرج نمی‌کند! متأسفانه قراردادهای غیر‌حرفه‌ای که همواره در فوتبال کشورمان به امضا رسیده همواره این اجازه را به مربیان خارجی داده که در هر زمانی که اراده کنند مرخصی‌شان آغاز شود و زمان اتمام آن را نیز خود مربی تعیین می‌کند نه فدراسیون.

حال سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال نیز از این قاعده مستثنا نیست. با وجود آنکه سازمان لیگ برنامه مسابقات لیگ برتر را طبق خواسته کرش تنظیم کرده اما او حتی حاضر نشده در ایران بماند و شاهد برگزاری چند هفته باقی مانده لیگ برتری باشد که خودش برنامه‌اش را تغییر داده است. رئیس فدراسیون فوتبال در این زمینه که سکوت اختیار کرده و تنها نایب رئیسش به خود زحمت اظهار نظر در خصوص این مسئله را داده: «این آ‌خرین مرخصی کرش است».

به هیچ وجه نمی‌توان به ادعایی که هادی آیت‌اللهی مطرح کرده اعتماد کرد چراکه بارها از اهالی فدراسیون شنیده‌ایم مرخصی‌های کرش منافاتی با برنامه‌های تیم ملی ندارد. با این حساب نمی‌توان انتظار بیشتری از یک مربی خارجی داشت.

او که مسئولان فوتبالی ایران نتوانستند انتظاراتش را برآورده کنند قطعاً دنبال فرصتی است که به سفرهای اروپایی برود و اگر توانست یکی دو بازیکن دو رگه هم پیدا کند. متأسفانه بحث مرخصی‌های پرتعداد مربیان خارجی تنها در فوتبال نیست. بسیروویچ سرمربی تیم ملی بسکتبال نمونه خوبی است برای این ادعا. او پس از پایان لیگ برتر (اواخر اسفند) ایران را ترک کرده و مسئولان فدراسیون هم هیچ خبری از او ندارند. باید قبول کنیم که بی‌دقتی آقایان در عقد قرارداد با مربیان خارجی این فرصت را به آنها می‌دهد که گاه‌و بی‌گاه از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند.

خرداد ماه نزدیک است و طی ۳ بازی در این ماه با لبنان، قطر و کره جنوبی تکلیف صعود یا عدم صعودمان به جام جهانی مشخص می‌شود. امیدواریم کارلوس کرش در تعطیلات بی‌پایانش به اندازه‌ای که ما نگران این بازی‌ها هستیم او هم نگران باشد و هر زمان که صلاح دید به ایران بازگردد و فکری به حال تیم بحرانی‌اش کند.

۱۳۹۲/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...