نسخه چاپی

واكنش مهمانپرست به"پارتی‌‌‌‌های شبانه" دیپلمات‌ها

عکس خبري -واكنش مهمانپرست به"پارتي‌‌‌‌هاي شبانه" ديپلمات‌ها

سخنگوی دستگاه دیپلماسی كشورمان درخصوص رفتار‌های خارج از عرف دیپلماتیك برخی از دیپلمات‌های حاضر در كشورمان مانند ترتیب دادن پارتی‌های شبانه و حضور در چنین پارتی‌هایی واكنش نشان داد.

به گزارش نما، "رامین مهمان‌پرست‌" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در مورد توقف هواپیمای ایرانی در فرودگاه کویت گفت: این هواپیما در فرودگاه کویت فرود آمد و چند ساعتی متوقف شد و در پی آن مقامات کویتی اظهار کردند که این پرواز مجوزهای لازم را نگرفته اما مقامات کشورمان اعلام کردند که همهٔ مجوزها گرفته شده و این موضوع در حال پیگیری است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در پاسخ به اين سوال كه موضع و واكنش وزارت امور خارجه در مواجهه با رفتار‌هاي خارج از عرف ديپلماتيك برخي از ديپلمات‌هاي حاضر در كشورمان مانند ترتيب دادن پارتي‌هاي شبانه و حضور در چنين پارتي‌هايي اظهار داشت: هر دیپلمات در هر کشوری باید در جهت توسعه همکاری‌های فی‌مابین کشورها گام بردارد و این مبنای فعالیت دیپلمات‌هاست.

وی افزود: وظیفه ما استفاده از این زمینه برای توسعه همکاری‌هاست اما دیپلمات‌ها باید از قوانین داخلی کشورمان پیروی کنند و اقدامات خارج از عرف قوانین انجام ندهند.

مهمان‌پرست ادامه داد: در صورتی که اقدامات غیرقانونی از سوی دیپلمات‌هاي خارجي به وقوع بپیوندد وزارت امور خارجه واکنش جدی نشان داده و درباره نوع رفتارها تصمیم‌گیری می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان دربارهٔ عبور ناو‌گروه 24 نیروی دریایی ارتش از تنگهٔ مالاکا تصریح کرد: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران امروز به توانایی قابل توجهی دست پیدا کرده و می‌تواند با تولید ناو، ناوچه و همچنین هدایت آنها در آب‌های بین‌المللی را مورد ارزیابی قرار دهد.

مهمان پرست با بیان اینکه قبلاً نیروی دریایی جمهوری اسلامی از چنین توانایی برخوردار نبوده اظهار داشت: در حال حاضر توانایی نیروی دریایی با سرعت خوبی رو به افزایش است و نیروی دریایی برای ثبات و امنیت در منطقه فعالیت‌های خوبی دارد؛ ما از همکاری نیروی دریایی کشورمان با کشورهای منطقه استقبال می‌کنیم چرا که این همکاری‌ها را دلیل ثبات منطقه می‌دانیم.

وی با اشاره به طی مسافت طولانی توسط اين ناوگروه خاطر نشان کرد: از طریق مأموريت‌ها و سفرهای این چنینی نیازهای جدید شناسایی می‌شود و پس از شناسایی آنها می‌توان در جهت برطرف کردن آن پیش رفت.

۱۳۹۲/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...