نسخه چاپی

عكسی متفاوت از سیمرغِ

مصطفی صغیری، مانند همه خلبانان ارتش، در مقابل هواپیمای جنگی، عكسی به یادگار دارد.نحوه ایستادن یا نشستن خلبانان در برابر هواپیمای جنگنده، به صورت سنتی، ثابت و مشخص است

شهید مصطفی صغیری در سال ۱۳۳۴ در کرمانشاه متولد شد. پس از پایان تحصیلات متوسطه، وارد دانشکده افسری رشته خلبانی شد و پس از گذراندن دوره مقدماتی به مدت دو سال برای تکمیل آموزش هواپیمای شکاری به آمریکا اعزام گردید و توانست در دوره ۲۹-۳۷ هواپیمای شکاری اف ۴ شرکت و با موفقیت این دوره را به پایان برساند . با شروع جنگ تحمیلی همانند تمام همرزمان خود در دفاع از میهن اسلامی به مقابله با دشمن بعثی مبادرت نمود و در ۲۳ مهر ۱۳۵۹، در جریان ماموریتی جنگی بر فراز استان العماره در عراق، مورد اصابت پدافند هوایی دشمن بعثی قرار گرفت و شربت شهادت نوشید.
مصطفی صغیری، مانند همه خلبانان ارتش، در مقابل هواپیمای جنگی، عکسی به یادگار دارد.نحوه ایستادن یا نشستن خلبانان در برابر هواپیمای جنگنده، به صورت سنتی، ثابت و مشخص است اما شهید صغیری از معدود خلبانانی است که ژستی متفاوت در برابر هواپیمای جنگنده گرفته و تصویری تاریخی و دلنشین از خود به یادگار گذاشته است.
آن چه در زیر می بینید، همان تصویر است. شادی روح آن سیمرغِ پیروز، صلوات

1.jpg

۱۳۹۲/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...