نسخه چاپی

توصیه حسینی به وزیر اقتصاد دولت یازدهم

وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت دهم با ارائه توصیه‌هایی به وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت یازدهم، تأكید كرد: ظرفیت اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بسیار زیاد است و كشور ما در جمع 20 اقتصاد برتر دنیا قرار دارد.

به گزارش نما به نقل از مهر، سید شمس الدین حسینی در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت : برای خلق حماسه اقتصادی باید همه ارکان نظام با همگرایی و هم افزایی کامل تلاش کنند از منابع تولید ثروت کشور حداکثر بهره وری و بهره برداری بدست آید.

وی اظهارداشت: خوشبختانه در سال گذشته به خوبی توانستیم آثار و پیامدهای تحریمهای اقتصادی را کنترل کنیم و باید تلاش کنیم با استفاده از منابع تولید داخلی نیازهای بازار به خوبی تأمین شود.
به گفته حسینی در برنامه ریزیهای اقتصادی باید نقش رسانه ها به ویژه رسانه ملی جدی تر گرفته شود تا سیاستها و برنامه های اقتصادی با حداکثر دستاورد همراه شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: این همراهی در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بسیار مؤثر بوده است اما در مدیریت بازار ارز و سکه به خوبی از این ظرفیت استفاده نشد. حسینی تأکید کرد: در سال جاری باید شفافیت در عملکردها افزایش یابد و موفقیت های بیشتری بدست آید.

وزیر اقتصاد تأکید کرد: باید همه تلاش کنیم اقتصاد ایران پایدارترین و بیشترین رشد را در منطقه و جهان داشته باشد و با خیز بالای اقتصادی به سمت تحقق اهداف سند چشم انداز و خلق حماسه اقتصادی و تحقق منویات مقام معظم رهبری حرکت کنیم.

وزیر اقتصاد تحریمهای اعمال شده بر اقتصاد ایران را در سال گذشته بی سابقه توصیف کرد و گفت : کشورهای اعمال کننده تحریم بر این باور بودند که با کاهش درآمدهای نفتی، اقتصاد ایران با کسری مالی و کسری بودجه مواجه می شود و حتی در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و مردم هم مشکل خواهد داشت.

حسینی اظهارداشت: با وجود کاهش درآمدهای دولت، اجازه ندادیم اقتصاد کشور اسیب ببیند و هزینه ها و مخارج کشور دسته بندی و برمبنای اولویت ها هدفگذاری شد.

وی تصریح کرد: به وزیر اقتصاد در دولت بعدی توصیه می کنم حتما رسانه های گروهی را جدی بگیرد و تعامل کامل با آنها داشته باشد ، درسال حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی باید انسجام بیشتری در حوزه اقتصاد برای تعالی کشور داشته باشیم.

حسینی بهبود پرداختهای کارکنان و توسعه فعالیتهای سرمایه گذاری و عمرانی کشور را بسیار مهم دانست و گفت : نیروی انسانی خبره و کارشناس زیادی داریم و باید از همه ظرفیتها استفاده کنیم.

۱۳۹۲/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...