نسخه چاپی

دیدار رئیس مجلس نیكاراگوئه با وزیر خارجه

عکس خبري -ديدار رئيس مجلس نيکاراگوئه با وزير خارجه

رئیس مجلس نیكاراگوئه كه در رأس هیأتی پارلمانی در كشورمان بسر می برد امروز چهارشنبه با وزیر امور خارجه دیدار و در خصوص روابط دوجانبه ، همكاریهای فیمابین ، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو و تبادل نظر كرد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، "رنه لویز" رئیس مجلس نیکاراگوئه که در رأس هیأتی پارلمانی در کشورمان بسر می برد امروز چهارشنبه با علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه دیدار و در خصوص روابط دوجانبه ، همکاری‌های فیمابین ،مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو و تبادل نظر کرد.

صالحی در این دیدار ضمن خیر مقدم به نامبرده و هیأت همراه ، روابط دوجانبه ایران و نیکاراگوئه را یک روابط ویژه برشمرد و افزود: رفت و آمدهای مسئولین دو کشور در بسط و گسترش روابط می‌تواند خیلی مفید باشد.

وزیر امور خارجه توسعه روابط با کشورهای آمریکای لاتین را یکی از اولویتهای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست و آمادگی کشورمان را جهت در اختیار گذاردن تجارب در زمینه‌های کشاورزی، فناوری و سایر زمینه‌ها ابراز داشت و اظهار امیدواری کرد شاهد رشد ،توسعه و تعمیق هر چه بیشتر رابط با نیکاراگوئه باشیم.

"رنه لویز"، رئیس مجلس نیکاراگوئه نیز در این دیدار ضمن ابراز تأسف به مناسبت وقوع زلزله در بوشهر مراتب تسلیت دولت و ملت نیکاراگوئه را به دولت و ملت ایران اعلام کرد و گفت: اولین پیوند جمهوری اسلامی ایران با نیکاراگوئه 7 ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و 2 ماه بعد از انقلاب در کشورش شکل گرفت و ابراز امیدواری کرد این پیوند براساس اعتماد و دوستی مستحکم ادامه یابد.

وی یکی از اهداف سفرش را تبادل هیأتهای پارلمانی دو کشور ذکر کرد و افزود: ایران کشوری توسعه یافته است که از لحاظ فن آوری و منابع انسانی می‌تواند به کشور نیکاراگوئه که برای توسعه تلاش می کند کمک نماید و ما به دوستانی مانند ایران نیاز داریم.

۱۳۹۲/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...