نسخه چاپی

بازتاب باخت استقلال در رسانه‌های عربی

عکس خبري -بازتاب باخت استقلال در رسانه‌هاي عربي

پیروزی یك بر صفر الهلال عربستان در ورزشگاه آزادی باعث شد تا رسانه‌های عربی به ستایش از این تیم سعودی بپردازند. آنها از انتقام الهلال از استقلال سخن گفتند.

به گزارش نما، استقلال در دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در حالی که 80 هزار نفر را در ورزشگاه آزادی می‌دید با یک گل برای الهلال عربستان تن به شکست داد. با این حال با توجه به شکست العین برابر الریان در صدر جدول رده‌بندی باقی ماند.

شکست استقلال آن هم در ورزشگاه آزادی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عربی داشت که به نقل از ایسنا می خوانید:

** الوطن عربستان: الهلال از استقلال انتقام گرفت

این روزنامه‌ عربستانی نوشت: الهلال با تک گل نواف عابد در دقیقه 34 استقلال ایران را در ورزشگاه آزادی شکست داد و انتقام شکست هفته‌ گذشته برابر نماینده ایران را گرفت. دو تیم بازی را احتیاط آمیز آغاز کردند، هر چند نماینده ایران برتری نسبی داشت و چشم به ضد حملات دوخته بود. با این حال نتوانست خطر جدی را بر روی دروازه‌ الهلال ایجاد کند. بعد از گذشت 15 دقیقه بازیکنان میزبان بر بازی مسلط شدند و خطراتی را بر روی دروازه‌ حریف خلق کردند، اما توفیقی نیافتند. بعد از گذشت نیم ساعت این بار نوبت هافبک‌های الهلال بود که بر میانه میدان تسلط پیدا کنند و حملاتی را بر روی دروازه‌ حریف پایه ریزی کنند تا این که در دقیقه 34 نواف عابد از اشتباه بازیکن استقلال نهایت استفاده را برد و با شوتی سنگین دروازه‌ حریف را باز کرد. بعد از این گل تیم الهلال بر بازی تسلط بیشتری پیدا کرد، این در حالی بود که استقلال به لاک دفاعی فرو رفت. در نیمه دوم الهلال به دفاع روی آورد و چشم بر ضد حملات دوخت. بازیکنان این تیم چند موقعیت خوب گلزنی را خلق کردند اما نتوانستند از آنها استفاده کنند. در دقیقه 75 داور مالزیایی بازی را به خاطر پرتاب مواد منفجره تماشاگران سه دقیقه متوقف کرد. در 15 دقیقه پایانی بیشتر توپ در میانه‌های میدان به گردش در آمد و استقلال نتوانست از تحلیل قوای بازیکنان الهلال استفاده کند.

** الریاض: الهلال با گل عابد استقلال را در تهران شکست داد

این روزنامه‌ عربستانی هم نوشت: الهلال قبل از پایان نیمه اول دروازه‌ استقلال را باز کرد و توانست تا پایان بازی برابر حملات میزبان مقاومت کند و با کسب سه امتیاز امیدهای خود را برای صعود زنده کند. استقلال با وجود این شکست با هفت امتیاز در صدر جدول رده‌بندی باقی ماند.

** سایت الاقتصادیه عربستان: «رهبر» زنده شد

این سایت عربستانی هم نوشت: الهلال نفس استقلال و تماشاگران مهیب این تیم را در آزادی گرفت و توانست با تک گل نواف عابد به پیروزی برسد و انتقام شکست برابر این تیم ایرانی را بگیرد. با پیروزی الهلال و شکست العین پرونده‌ این گروه بسیار پیچیده شد. الهلال دو هفته‌ دیگر در دیداری بسیار حساس باید به مصاف العین برود. این در حالی است که استقلال باید در خانه از الریان پذیرایی کند. الهلال در نیمه اول بسیار خوب بازی کرد، اما در نیمه دوم محتاط ظاهر شدند و چشم به ضد حملات دوخته بود.

** سایت الوئام عربستان: الهلال اعتبار خود را باز یافت

این سایت عربستانی نوشت: الهلال موفق شد در ورزشگاه آزادی با تک گل نواف عابد استقلال را شکست دهد تا با کسب سه امتیاز حساس این دیدار امیدهای خود را برای صعود به مرحله بعد زیاد کند. نماینده ایران برای پیروزی حملات پر دامنه‌ای را ترتیب داد این در حالی بود که الهلال چشم به بازی دفاعی دوخته بود و توانست روی اشتباه بازیکن حریف توسط عابد به گل برسد. پیش از این استقلال در ریاض الهلال را شکست داده بود و این پیروزی انتقام الهلال از تیم ایرانی بود.

** یورو اسپورت عربی: نیش عابد، دین استقلال را ادا کرد

الهلال در ورزشگاه آزادی با گل دقیقه 34 نواف عابد استقلال را شکست داد تا امیدهای این تیم برای صعود به مرحله بعد زنده شود.

** سایت کوره: امیدهای الهلال زنده شد

این سایت عربی هم نوشت: امیدهای الهلال در لیگ قهرمانان آسیا زنده شد و این تیم موفق شد در تهران از استقلال انتقام گیرد و با یک گل به پیروزی رسد. این گل اعتبار را به الهلال برگرداند. الهلال به محض ورود به تهران با رفتار نامناسب(!) ایرانی‌ها مواجه شد، اما بازیکنان این تیم توانستند در بازی دیشب جواب خوبی به حریف دهند و انتقام شکست برابر این تیم در ریاض را بگیرند.

** الیوم السابع مصر: الهلال «انقلاب» استقلال را خاموش کرد

این سایت مصری نوشت: الهلال عربستان پیروزی ارزشمندی را به دست آورد و موفق شد استقلال ایران را در ورزشگاه آزادی با یک گل شکست دهد تا امیدهای خود را برای صعود به مرحله بعد زنده نگه دارد.

۱۳۹۲/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...