نسخه چاپی

"لیبی به 12 كشور جهان سلاح می‌دهد"

عکس خبري -"ليبي به 12 کشور جهان سلاح مي‌دهد"

كارشناسان شورای امنیت با تهیه گزارشی دولت لیبی را منبع ارسال سلاح به 12 كشور جهان از جمله سوریه، مصر و مالی اعلام كردند.

به گزارش نما، ایسنا به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی، جمعی از کارشناسان شورای امنیت سازمان ملل در گزارشی اعلام کردند: دولت لیبی با میانگین چشمگیری به منبع ارسال سلاح به 12 کشور جهان و در راس آن سوریه، مصر و مالی تبدیل شده است.

در این گزارش که توسط کارشناسان کمیته نظارت بر ممنوعیت تسلیحاتی تهیه شد، کارشناسان لیبی را منبع ارسال سلاح در منطقه دانسته و اعلام کردند که این کشور به گروه‌های تندرو و گروه‌های دیگر منطقه سلاح ارسال می‌کند.

بر اساس این گزارش، در برخی موارد و اسناد به دست آمده مشخص شده که کامیون‌های حامل سلاح به شکل غیرقانونی از لیبی به 12 کشور جهان می‌روند که این کامیون‌ها حامل محموله‌های سلاح‌های سنگین و سبک از جمله سامانه دفاع هوایی، سلاح‌های کوچک و ذخایر ویژه بمب و مواد منفجره هستند.

در گزارش مذکور که در 94 صفحه روز 15 ماه فوریه آماده و روز سه‌شنبه منتشر شد، آمده است: سلاح‌های ارسالی از لیبی به سوریه از پایگاه‌های متعدد در لیبی از جمله پایگاه‌های شهر مصراته و بنغازی به ترکیه یا شمال لبنان و از آنجا به سوریه منتقل می‌شوند.

کارشناسان اعلام کردند: قاچاق سلاح از لیبی به مصر به چالشی اساسی برای نیروی امنیتی این کشور تبدیل شده است.

شورای امنیت ماه گذشته میلادی اجازه دسترسی لیبی به تجهیزات غیرکشنده مثل جلیقه ضدگلوله و خودروی زرهی را صادر کرد.

این در حالی است که عاشور شوایل، وزیر کشور لیبی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیران کشور الجزایر و مراکش اعلام کرد که کشورش منبع خطر در منطقه نیست.

وی گفت: مرزهای لیبی در حال حاضر با همکاری گشتی‌های مشترک لیبی، الجزایر و مراکش از امنیت بالایی برخوردار است.

۱۳۹۲/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...