نسخه چاپی

پاسخ نیكزاد به انتقادها از بازار مسكن

وزیر راه و شهرسازی روز گذشته، مهم‌ترین اولویت دولت برای بازار مسكن ۹۲ را اعلام كرد.

به گزارش نما به نقل از دنیای اقتصاد، علی نیکزاد، روزگذشته، با اشاره به ضرورت و اهمیت تشدید نظارت‌ها در بازار مسکن گفت: در سال ۹۲، حتما باید با تعامل و همفکری دولت و مجلس، برای پایان دادن به برخی رفتارها در بازار مسکن فکر اساسی شود.

وی با بیان اینکه کنترل سوداگری و سفته‌بازی در بازار مسکن مهم‌ترین کاری است که باید در این راستا صورت گیرد، خاطرنشان کرد: کسانی که معتقدند در کشور به اندازه کافی مسکن وجود ندارد و دولت را به این خاطر، متهم می‌کنند، سخت در اشتباهند؛ چرا که هم اکنون براساس آخرین آمارهای رسمی، از مجموع ۲/۲۱ میلیون خانوار، ۶/۲۱ واحد مسکونی در کشور وجود دارد که این به معنای وجود ۴۰۰ هزار واحد مسکونی اضافه بر نیاز است.

نیکزاد ادامه داد: اما مساله این است که توزیع عادلانه ای در مالکیت مسکن وجود ندارد و امسال باید به مباحثی مانند اعمال مالیات بر خانه‌های خالی، زمین‌های بایر و مالیات بر معاملات مکرر و... در جهت قانونی شدن و اجرایی شدن، توجه بیشتری شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره آخرین آمار خانه‌های خالی در تهران گفت: براساس آخرین آمار ارائه شده از سوی دستگاه‌های خدمات رسان و شرکت‌های تابعه وزارت نیرو ( آب، برق و گاز)، در دو ماهه آخر سال ۹۱، ۴۰۰ هزار واحد مسکونی خالی در استان تهران شناسایی شده است که مصرف آب، برق و گاز آنها صفر بوده است.

وی افزود: این در حالی است که در همین زمان – دو ماه پایانی سال ۹۱ – ۴۲۰ هزار پروانه ساختمانی در استان تهران صادر شده است.

مسکن مهر را ما مکان یابی نکردیم!
نیکزاد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، از برخی کارشناسان گلایه کرد و گفت: در پاسخ به کسانی که به هر دلیلی، اعم از دلایل سیاسی یا کارشناسی به دولت انتقاد می‌کنند و می‌گویند مکان یابی مسکن مهر اشتباه بوده است، باید بگویم مکان یابی مسکن مهر در زمان ما انجام نشده و مربوط به دولت‌های قبلی است.
وی ادامه داد: در دولت فعلی، دولت تنها سرعت ساخت و ساز در این مکان‌ها را افزایش داده است.
وزیر راه و شهرسازی همچنین در مورد زلزله دو روزگذشته استان بوشهر اعلام کرد: با همکاری دولت و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بازسازی مناطق و واحدهای مسکونی آسیب دیده این استان به سرعت آغاز می‌شود.

۱۳۹۲/۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...