نسخه چاپی

مذاكرات هسته‌ای راهی برای اقناع افكار عمومی

رئیس كمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:‌ سیاست ما این نیست كه هرگاه احساس خطر كنیم پا به فرار بگذاریم و بخواهیم از معركه دور شویم.

به گزارش نمابه قل از فارس ، علاء‌الدین بروجردی در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: ما در سوریه قصد بستن سفارت‌خانه‌مان را نداریم بلکه استمرار حضورمان را شاهد خواهیم بود همانگونه که در جنگ هشت ساله سفارت ما در بغداد فعال بوده و هیچ تعطیلی هم در کار نبوده است.

وی در خصوص قصور احتمالی در افغانستان در زمان حمله آمریکا به افغانستان و اوضاع نابسامان مزار شریف خاطرنشان کرد: بنده در آن مقطع با سفیرمان در افغانستان تماس گرفتم و با توجه به ویژگی خاص افغانستان خواستم تا اقدام قانونی و راهبردی را انجام دهد.

این نماینده مجلس یادآور شد: ایران قبل از مذاکرات آلماتی مذاکرات فشرده‌ای را در ترکیه انجام داد تا جایگاه هسته‌ای کشورمان تبیین و روشن شود.

بروجردی در خصوص پرداخت حق حجاب در عسلویه و برخی جزایر ایران به بانوان حاضر شده در این مناطق گفت: اصلاً چنین موضوعی وجود ندارد و پرداخت حق حجاب نیز مزاحی بیش نیست چرا که خانم‌های خارجی در ورود به ایران باید حجاب خود را رعایت کنند.

مذاکرات هسته‌ای بیشتر جنبه اقناعی دارد

این مسئول در خصوص طولانی بودن مذاکرات هسته‌ای ایران عنوان کرد: گاه مذاکرات کشورها مذاکرات طولانی است اما در مقابل دستاوردهای به دست آمده ارزشمند می‌باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان داشت: در مذاکرات هسته‌ای پنج عضو دایمی سازمان ملل به همراه آلمان در یک طرف و کشورمان در طرف دیگر واقع شده و علت علاقه‌مندی ما به ادامه مذاکرات این است که ما می‌خواهیم تمام دنیا را به این حقیقت واقف کنیم که اطلاعات ارائه شده از سوی آمریکا به اعضای دیگر آژانس غیر‌واقعی است.

بروجردی با اعلام اینکه این مذاکرات بیشتر جنبه اقناعع پیدا کرده و ما در نشست‌های فشرده آلما‌تی نیز سعی کردیم بیشتر این حقایق را بازگو کنیم، افزود: با این مذاکرات در حقیقت اهرم فشار علیه جمهوری اسلامی ایران کاسته شده و از حجم این فشارها و کارشکنی‌ها کاسته می‌شود.

وی تصریح کرد: بدون تردید این مذاکرات در مسیر حفظ منافع ما انجام شده و تاکنون غرب اصل غنی‌سازی 20 درصد غنی‌سازی اورانیوم ما را پذیرفته و در ادامه مسیر نیز ناگزیر است واقعیت‌های هسته‌ای ایران را قبول کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این نماینده مجلس در پایان سخنان خود تصمیم جدی مجلس را در توجه ویژه به مناطق محروم در بودجه سال آینده یادآور شد و اظهار داشت: قطعاً با فروش اوراق قرضه همانند عمران شهری می‌توانیم به روستاها نیز به عنوان یک ظرفیت عظیم نگاه کنیم.

۱۳۹۲/۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...