نسخه چاپی

روایت یك كشیش از زیارت حرم امام علی(ع)

هیاتی به نمایندگی تعدادی از كشورهای اتحادیه شوروی سابق پس از زیارت از مرقد مطهر امام علی(ع) با تاكید بر اینكه مطالب زیادی درباره شخصیت امام علی(ع) در كتاب ها خوانده اند، از جلال و معنویت حرم مطهر امام علی ابراز شیفتگی و شگفتی كردند.

به گزارش نما به نقل از جام، «یورگی واسلاف» کشیش روسی و رئیس هیات بازدید کننده از حرم مطهر امیرالمومنین علیه السلام در گفتگو با خبرگزاری نون عراق با اشاره به اینکه این هیات به نمایندگی از کشورهای روسیه، اوکراین و شماری از کشورهای اتحادیه شوروی سابق به این سفر گردشگری اعزام شده است، اظهار داشت: سفرمان را در چارچوب سفر گردشگری به عراق از شهر نجف آغاز کرده و به زودی به کربلا و دیگر شهر های مقدسه این کشور که درای آثار اسلامی و تاریخی است نیز خواهیم کرد.

وی افزود: سفر به نجف اشرف و زیارت حرم مطهر امام علی(ع) حکایتی افسانه ای محسوب می شود که تلاش می کنم آن را باور و درک کنم.

این کشیش روسی ارتدوکسی با بیان اینکه در تاریخ اروپا درباره امام علی(ع) می خواندیم اما هرگز ایشان را ندیدیم و با اشاره به اینکه ملت ما تا به امروز در باره این مکان تنها از طریق حکایت ها و تاریخ اروپا کسب اطلاع می کردند، بیان داشت: ما از زیارت این مکان معنوی و ایمانی به شدت شگفت زده شده ایم.

کشیش واسلاف ادامه داد: پس از آگاهی میدانی از این مکان مقدس و طرح ها و آثار دینی شگفت انگیز آن، گفت: تصمیم گرفته ام هنگام بازگشت با الهام از این مکان مقدس، کلیسایی کامل بنا کنم.

براساس گزارش پایگاه خبرگزاری نون عراق، اعضای این هیات گردشگری که برای اولین بار است وارد این شهر مقدس می شوند، از زیارت حرم مطهر امام علی(ع) و فضای روحانی و معنوی آن ابراز خوشحالی کرده و تاکید کردند که تمامی آنچه در این مکان دیده اند را برای اقشار مختلف ملت روسیه بازگو خواهند کرد.

گفتنی است: مسئول بخش اطلاع رسانی و روابط عمومی آستان قدس علوی این هیات روسی را در زیارت حرم مطهر امام علی(ع) همراهی کرد و شرحی کامل از حرم و جایگاه مقدس، تاریخی و باستانی آن و همچنین گزارشی از مراحل توسعه و طرح های زیربنایی آن به هیات مذکور ارائه داد.

۱۳۹۲/۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...