نسخه چاپی

قیمت نفت خام كاهش یافت

قیمت نفت خام در بازارهای آسیا و اروپا روزهای سه شنبه و چهارشنبه به دلیل تعیین زمان مذاكرات ایران و گروه 1+5 و گزارش افزایش ذخایر نفتی آمریكا كاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری 'داو جونز'، قیمت نفت در معاملات آتی بازارهای آسیا روز چهارشنبه به دلیل افزایش ارزش دلار و اعلام زمان برگزاری مذاكرات ایران و قدرت های غربی، كاهش یافت.

نفت خام شیرین و سبك برای تحویل در ماه مه (اردیبهشت/ خرداد) در بازار نیویورك با 68 سنت كاهش به 106 دلار و 65 سنت در هر بشكه رسید.

نفت خام برنت دریای شمال نیز برای تحویل در ماه مه در بازار لندن با 60 سنت كاهش، 124 دلار و 94 سنت در هر بشكه معامله شد.

سوداگران نفتی می گویند همچنین اعلام خبر تعیین زمان مذاكرات ایران و كشورهای1+ 5 توسط دیپلمات در روز 13 آوریل (25 فروردین) تاثیر زیادی در كاهش قیمت نفت داشته است.

كارشناس خرید و فروش نفت در شركت 'اس اویل' سئول، گفت: ایران مهم ترین و حساس ترین مساله در بازار نفت تلقی می شود و هر نشانه ای از پیشرفت دیپلماتیك گمانه زنی ها را در مورد اختلال محصول به بازار یا رفع بحران هسته ای این كشور تقویت می كند.

با وجود این، موسسه خدمات مالی و بانكداری 'جی پی مورگان' در مطالعه ای تحقیقاتی یادآوری كرد با آنكه گزارش ها در مورد مذاكرات ایران بیشتر با تردید در مورد نتیجه بخش بودن این مذاكرات همراه است، باید به یاد داشته باشیم كه این مرحله از گفت و گوها احتمالا چندین دور را طی ماه های آتی در بر می گیرد و پیش از آن نمی توان به برآورد منطقی از پیشرفت دست یافت.

علاوه بر این، با ادامه روند مذاكرات تاثیر تحریم ها بر اقتصاد ایران احتمالا افزایش می یابد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز روز چهارشنبه در خبری از كاهش قیمت نفت به دلیل افزایش ذخایر نفتی آمریكا خبر داد و نوشت: بعد از انتشار گزارشی در مورد ذخایر نفتی آمریكا و گمانه زنی ها در مورد كاهش تقاضا، قیمت این محصول در بازارهای اروپا به 106 دلار در هر بشكه رسید.

'موسسه نفت آمریكا'، روز سه شنبه در گزارشی اعلام كرد: میزان ذخایر نفتی این كشور هفته گذشته سه میلیون و 600 هزار بشكه افزایش یافته است؛ در حالی كه تحلیلگران موسسه تحقیقات نفتی 'پلتس' افزایش دو میلیون و 800 هزار بشكه ای را پیش بینی كرده بودند.

مركز اطلاعات انرژی آمریكا زیر نظر وزارت انرژی این كشور گزارش آماری هفتگی خود را روز چهارشنبه هر هفته منتشر می كند.

۱۳۹۱/۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...