نسخه چاپی

سفیرایران خواستار اقدام سازمانهای حقوق بشر برای آزادی اتباع ایرانی شد

'محمدرضا رئوف شیبانی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه با غیرمنطقی خواندن سكوت كشورهای غربی در ارتباط با اتباع ربوده شده ایرانی، خواستار اقدام فوری سازمان های حقوق بشری برای آزادی آنان شد.

به گزارش ایرنا به نقل از بخش رسانه ای سفارت ایران در دمشق، وی در دیدار با خانم 'ماریان گاسر' نماینده كمیته جهانی صلیب سرخ در سوریه ضمن گفت وگو و تبادل نظر، بر لزوم انجام این اقدام تاكید كرد.

هفت مهندس ایرانی شاغل در نیروگاه در حال احداث جندر در مركز سوریه 28 آذر ماه سال گذشته از سوی افراد مسلح ربوده شدند.

در ادامه این آدم ربایی نیز 22 زایر ایرانی در بهمن ماه و در دو مرحله هنگام تردد در مسیر حلب به دمشق از سوی افراد مسلح و راهزن ربوده شدند.

مقام صلیب سرخ نیز در دیدار با سفیر ایران، گزارشی از روند فعالیت های این كمیته را در سوریه به خصوص در شرایط جاری این كشور ارایه كرد.

گاسر با اشاره به كمك های ارایه شده به نقاط مختلف سوریه، این اقدامات را در راستای همكاری های تعریف شده كمیته جهانی صلیب سرخ و دولت این كشور خواند.

نماینده صلیب سرخ در سوریه با اشاره به توانمندی های سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، از كمك های ارسالی این سازمان تقدیر كرد.

ایران هفته گذشته بیش از 43 تن محموله پزشكی شامل دارو و تجهیزات درمانی را از طریق هوایی به سوریه منتقل كرد.

این محموله ها پس از ورود به فرودگاه بین المللی دمشق تحویل مقام های هلال احمر سوریه شد.

دو محموله دیگر از كمك های انساندوستانه ایران به سوریه قرار است در آینده نزدیك از طریق زمینی و دریایی به سوریه ارسال شود.

۱۳۹۱/۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...