نسخه چاپی

انتقاد فرزند آیت‌الله خوشوقت از یك گروه سیاسی

عکس خبري -انتقاد فرزند آيت‌الله خوشوقت از يک گروه سياسي

هدف آیت الله خوشوقت از دیدار با گروه‌های سیاسی جلوگیری از انحراف آنها بود، استقبال ضرغامی از پیشنهادات كاندیداها، اعلام دومحور اصلی برنامه های انتخاباتی صدا و سیما، نقش سرویس های اطلاعاتی نظام سلطه برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام مشهود است، نظر هاشمی درباره مذاكرات آلماتی۲، جنگنده و پهپادهای مدرن در راهند، زمان رونمایی اولین زیردریایی نیمه سنگین ایران، رونمایی از ناوچه موشك انداز و دستگاه جدید مین روب، رحیمی هم به فهرست كاندیداهای دولتی پیوست، جزئیات سفر استانی احمدی نژاد به سمنان، "احمدی نژاد: دولت آینده حتما در طراز بالاتری از دولت نهم و دهم قرار خواهد داشت" و ... تیتر مهمترین اخبار در هفته گذشته بود.

به گزارش نمابه نقل از مهر، مهمترین بخش های اخبار سیاسی در طول یک هفته گذشته و پس از تعطیلات نوروزی بدین شرح است::

انتصاب رمضانپور به عنوان رييس امور بين الملل دفتر رئيس جمهور
سيد حسن موسوی رييس دفتر رييس جمهور به پيشنهاد معاون سياسي دفتر رييس جمهور ، "جاسم رمضانپور" را به عنوان رييس امور بين الملل منصوب کرد.

احمدی نژاد: با چاپ دلار تقلبی در دنیا فساد می کنند
رئیس جمهور خطاب به برخی سران کشورهای غربی گفت: اینطور نمی شود دنیا را اداره کرد که چند نفر بگویند ما صاحب دنیا هستیم و ما می گوییم که کدام ملت چه داشته باشند و کدام ملت چه نداشته باشند، مگر شما چه کسی هستید؟
محمود احمدی نژاد در مراسم روز فناوری هسته ای و بهره برداری از دستاوردهای جدید هسته ای کشور با بیان اینکه دانش و فناوری هسته ای دارای ظرفیت های عظیمی برای خدمت به انسانهاست، گفت: اولین بهره دانش هسته ای تولید انرژی است؛ در شاخه های دیگر علمی و نیازهای بشری دانش هسته ای دارای آثار و کاربردهای گسترده دیگری است.

احمدي نژاد: خوشحالم که دولت‌های انقلابی آمریکای لاتین از مظلومیت خارج شده‌اند
رئیس جمهور با اشاره به اینكه زمانی در منطقه آمریكای لاتین تعداد ملت ها و دولت های انقلابی كم بود و در مظلومیت قرار داشتند، گفت: خوشحالیم كه امروز اندیشه های انقلابی در منطقه آمریكای لاتین در حال فراگیر شدن است و این نشان از پیروزی، پیشرفت و آینده ای بهتر از امروز دارد.
محمود احمدی نژاد در دیدار «رنه نیونیز تلز»، رییس مجلس ملی نیکاراگوئه، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش روابط حداکثری با همه کشور ها بویژه دولت ها و ملت های انقلابی نظیر نیکاراگوئه است، گفت: معتقدیم اگر روابط ما گسترده شود، قدرت ما افزایش یافته و بیشتر می‌توانیم در برابر فشارهای بیگانگان مقاومت كرده و جهان را به نفع ملت‌های خود تغییر دهیم.

الهام : سال ۹۲ سال استمرار برنامه های تحول اداری در کشور است
غلامحسین الهام معاون رییس جمهور در جمع مدیران ارشد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور گفت: اصلاح نظام اداری کشور در جهت خدمت رسانی بهتر و سریع به مردم از اساسی ترین برنامه های کشور است که باید با برنامه ریزی و همکاری قوای سه گانه با جدیت و قدرت پیگیری و اجرا گردد.
سخنگوی دولت با تشریح برنامه های سال جاری معاونت در سال ۱۳۹۲ از کلیه دست اندرکاران نظام اداری کشور خواست تا برنامه های تحول اداری را در سال جدید با قدرت و جدیت تمام پیگیری و اجازه ندهند در این سال که آخرین سال فعالیت دولت دهم می باشد خللی در روند اجرایی کارها بوجود آید.

احمدی نژاد : دولت آينده حتما در طراز بالاتري از دولت نهم و دهم قرار خواهد داشت
رئيس جمهور با قدرداني از خدمات و تلاش هاي مجموعه مديران و کارکنان دولت گفت : دولت آينده حتما در طراز بالاتري از دولت نهم و دهم قرار خواهد داشت.
محمود احمدي‌نژاد در ديدار نوروزي با اعضاي هيات وزيران، استانداران، معاونين وزارتخانه ها و روساي سازمان ها با تبريک سال نو و فرارسيدن بهار و آرزوي موفقيت و سلامتي و عزت روزافزون براي آنان و ملت بزرگ ايران اظهار داشت: دولت نهم و دهم دولتي با برنامه بوده و براي همه بخش ها برنامه جامعي در اختيار داشت و هر روز که مي گذرد به درستي آن برنامه ها باورمندتر مي شويم.
رييس جمهور با قدرداني صميمانه از تلاش ها و زحمات مديران و کارکنان دولت گفت: خدماتي که شما در دوره نهم و دهم ارائه کرديد قابل مقايسه با دهها سال است و در سخت ترين شرايط و فشارهاي داخلي و خارجي توانستيد فعاليت ها و اقدامات بزرگي را به نتيجه برسانيد.
احمدي‌نژاد افزود: در بخش هاي علمي، فناوري، عمراني، کشاورزي، صنعت، علوم گوناگون، فضايي، هسته اي، ورزشي ، اجراي اصل ۴۴ ، در هم شکستن حلقه هاي بسته، احترام به آزادي و رشد فرهنگي کشور اقدامات بسيار بزرگ و چه بسا بي نظير در طول اين دوره صورت گرفت.
رييس جمهور اضافه کرد: بيش از ۳۰ عنوان کار بزرگ تاثيرگذار و ماندگار در دوره دولت نهم و دهم شروع شد که از آن جمله مي توان به سهام عدالت، اجراي اصل ۴۴، فضايي شدن، هسته اي شدن، کاهش سازمان اداري و بازسازي بسيار سريع مناطق زلزله زده اشاره کرد.
رييس جمهور با بيان اينکه هيچ دولتي به اندازه دولت نهم و دهم از جهات مختلف تحت فشار نبوده است، اظهار داشت: به رغم همه اين فشارها اقدامات بسيار بزرگ و ماندگاري در کشور انجام شد و نقطه اتکاء اصلي همه اين اقدامات، ملت بزرگ ايران بودند که با هوشمندي و آگاهي ايستادگي و تحمل کرد و اجازه نداد دشمنان به اهداف شوم خود برسند.
احمدي‌نژاد مشکل اصلي اقتصاد کشور را نداشتن الگوي روشن توسعه دانست و گفت: برنامه ريزي توسعه غرب مبناي مادي داشته و بر اساس اسارت ملت ها بنا شده است از اين رو اکثر کشورهايي که بر اساس اين برنامه ريزي حرکت کرده اند امروز در پرتگاه قرار دارند. لذا ضرورت دارد نگاه و رويکرد توسعه اي و بومي خود را با اتکاء به انديشه و منابع داخلي طراحي و اجرايي کنيم.
وي با تاکيد بر اينکه بايد کشور را بر اساس عدالت بسازيم ، اظهار داشت : ملت ايران داراي آرمان جهاني است و اصولا انسان بدون آرمان جهاني معنا و مفهومي ندارد، همه جمهوري اسلامي مقدمه چيني براي برپايي حکومت جهاني امامت (عج ) است و اساساً حرف ما به دنيا برپايي حکومت جهاني است ، آنان دموکراسي، حقوق بشر و آزادي را طرح مي کند و حرف ما به دنيا حکومت جهاني صالحان به رهبري امام عصر (عج) است.
احمدي‌نژاد با تاکيد بر اينکه هدف تمام برنامه ريزي ها بايد پيشرفت کشور باشد نه صرفاً غلبه بر تحريم، گفت: براي غلبه بر مشکلات بايد طرحهاي جديد و تحولي اجرا کنيم و نبايد موضع انفعالي داشته باشيم.
رييس جمهور خاطرنشان کرد: معتقدم دولت آينده حتما در طراز بالاتري از دولت نهم و دهم قرار خواهد داشت چرا که انقلاب و ملت رو به کمال است و نشانه آن مطالباتي است که امروز ملت ايران آن را مطرح مي کند.
احمدي‌نژاد در بخش ديگري از اظهارات خود به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: انتخابات در جمهوري اسلامي يک ابزار سياسي در دست سياستمداران و قدرتمندان و نمايش دموکراسي و بازي سياسي نيست. انتخابات در ايران اصالت دارد و در اصول متعدد قانون اساسي به آن تصريح شده است که اين کشور بايد با اتکا به اراده عمومي و مردم اداره شود.
وی تصريح کرد: يک انتخابات پرشور همه مشکلات را برطرف خواهد کرد و انتخابات تبلور يک اراده و اتفاقي عظيم محسوب مي شود که مي تواند همه معادلات را به نفع ملت تغيير دهد.
احمدي‌نژاد با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب مبني بر حضور همه سلايق در انتخابات اظهار داشت: همانگونه که رهبري عزيز تاکيد کردند بايد همه سلايق در انتخابات حضور داشته باشند تا ملت انتخاب خود را انجام دهد و تجربه هم نشان داده، انتخاب ملت هميشه بهترين بوده است. همه بايد تابع راي ملت بوده و هر کسي که ملت انتخاب کرده را ياري و پشتيباني کنند.

جزئیات سفر استانی احمدی نژاد به سمنان
رئیس جمهور به همراه هیات دولت، در دور چهارم سفرهای استانی به استان سمنان سفر می کند.
احمدی نژاد به همراه هیات دولت آخر هفته جاری در قالب دور چهارم سفرهای استانی به استان سمنان سفر خواهد کرد.
برنامه این سفر استانی که احتمالا ۲ روز به طول می انجامد شامل برگزاری جلسه هیات دولت به ریاست رئیس جمهور، برگزاری کارگروه های مختلف، دیدار عمومی و همچنین دیدار با جمعی از نخبگان و علمای استان و سخنرانی رئیس جمهور در مرکز استان سمنان است.
همچنین افتتاح چندین پروژه نیز در دستور کار هیات دولت در سفر به استان سمنان قرار دارد. قرار است سفرهای استانی دور چهارم دولت که پس از وقفه ای یکساله با سفر به استان سمنان آغاز خواهد شد با رویکرد متفاوتی ادامه یابد.سفر به استان خراسان رضوی آخرین سفر استانی رئیس جمهور بود که احمدی نژاد در شهرهای مختلف این استان به ایراد سخنرانی پرداخت.

رحیمی هم به فهرست کاندیداهای دولتی پیوست
در حالی که واکنش ها به خبر کاندیداتوری برخی دولتی ها در انتخابات ریاست جمهوری و تایید و تکذیب برخی دیگر گمانه حضور پررنگ دولت در انتخابات را قوت می بخشد، دولت در ارگان رسمی خود نام کاندیدای تازه ای را گنجاند.
با قرار گرفتن در سراشیبی پایان کار دولت و نزدیک شدن به زمان برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تنوع سلیقه ها و برداشت های مختلف از مدیریت اجرائی کشور، فضای سیاسی را به گونه ای رقم زده که در آستانه انتخابات پیش رو، چندین گروه و ائتلاف برای ورود به این عرصه حساس و تصمیم ساز ، اعلام موجودیت کرده و عرض اندام کنند.
در این بین اما کارشناسان سیاسی کشور بر این باورند که دولت وقت نیز یکی از چند گروهی است که همزمان با سایر سیاسیون، فعالیت خود را در عرصه شناسایی و معرفی کاندیدای مورد نظر آغاز کرده است.
در این میان هفته گذشته روزنامه دولت لیستی از اسامی کاندیداهای قطعی و احتمالی ریاست جمهوری منتشر کرد که در آن اسامی برخی چهره های دولتی نیز در صف ورود به عرصه رقابت به چشم می خورد.
این فهرست در حالی منتشر شده است که نام محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور برای نخستین بار در میان کاندیداهای ریاست جمهوری به نمایش می گذارد.
البته نکته قابل توجه دیگر گزارش ایران ترتیب انتشار اسامی کاندیداهای احتمالی است که به نظر می رسد تلاش شده است بر اساس احتمال ورود به عرصه انتخابات و یااهمیت چهره سیاسی چیده شود ؛ در صدر این اسامی نام اکبر هاشمی رفسنجانی و پس از آن به ترتیب اسفندیار رحیم مشایی و سید محمد خاتمی به چشم می خورد.
همچنین نام چهره های دولتی همچون غلامحسین الهام، علی نیکزاد، علی اکبر صالحی، روح الله احمدزاده کرمانی نیز در لابلای کاندیداهای احتمالی به چشم می خورد.

مراسم سالگرد امیرصیاد شیرازی برگزار شد
مراسم چهاردهمین سالگرد شهادت امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی و یاد و خاطره ۱۱۰ تن از فرماندهان شهید هشت سال دفاع مقدس در مسجد جهاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.
در این مراسم مقامات و کارکنان نیروهای مسلح، برخی از چهره های لشگری و کشوری از جمله سرلشکر سید حسن فیروزآبادی، امیر احمد پوردستان، امیر حبیب الله سیاری، سردار احمدی مقدم، امیر سرلشکر عطاءالله صالحی، سردار جزایری، امیر میقانی، امیر فرزاد اسماعیلی و خانواده شهید صیاد شیرازی حضور داشتند .
سخنران این مراسم حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بود که به تشریح ویژگیهای شخصیتی صیاد شیرازی پرداخت.

در نیمه اول سال ناو جدید ایران الحاق می شود
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به رونمایی از دستاوردهای جدید این نیرو در نیمه اول سال در ارتباط با مقابله با برخی اقدامات دشمنان گفت: تجهیزات نظامی داریم که این کشورها حتی نظیر آن را ندارند.
دریادار حبیب الله سیاری در حاشیه مراسم چهاردهمین سالگرد شهادت امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی و گرامیداشت یاد و خاطره ۱۱۰ تن از فرماندهان شهید ۸ سال دفاع مقدس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ناوگروه بیست و پنجم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن البرز و ناو لارک بود در ۱۴ فروردین ماه عازم منطقه ماموریت در شمال اقیانوس هند و خلیج عدن شد.

وی با بیان اینکه اعزام ناوگروه های ارتش جمهوری اسلامی ایران به محل ماموریت برای مبارزه با دزدی دریایی و کنترل خطوط دریایی صورت می گیرد افزود: اعزام ناوگروه های ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای تامین امنیت منطقه صورت می گیرد که در همین راستا موفق شده ایم ظرف چند ماه گذشته امنیت را در منطقه برقرار کنیم.
فرمانده نیروی دریایی با بیان اینکه ناوگروه اعزامی جمهوری اسلامی ایران معمولا در کشورهایی نظیر عمان، جیبوتی و سودان پهلو می گیرد در خصوص دستاورد ناوگروه بیست و چهارم نیروی دریایی تصریح کرد: این ناو گروه موفق شد برای اولین بار در اقیانوس آرام و دریای چین حضور پیدا کند.
وی در خصوص دستاوردهای جدید نیروی دریایی و رونمایی از آن در ۲۹ فروردین ماه همزمان با روز ارتش گفت: ما هم همچون سایر نیروها از دستاوردهای جدید خود در روز ارتش رونمایی خواهیم کرد. البته در نیمه اول سال دستاوردهای خوبی از جمله الحاق ناو خواهیم داشت.
فرمانده نیروی دریایی ارتش در خصوص اقدامات برخی کشورهای فرامنطقه ای برای مقابله با پهپادها و نیروهای حاضر جمهوری اسلامی ایران در دریاهای جنوبی را با استقرار توپ لیزری خاطر نشان کرد: هر کسی برای دفاع از خودش پیش بینی های لازم را انجام می دهد و این موضوع طبیعی است اما ما با تمام توان آماده ایم و اگر قرار باشد در عملیاتی شرکت کنیم با تجهیزات کامل حضور خواهیم یافت. ما تجهیزاتی داریم که برخی از این کشورها حتی نظیر آن را نیز ندارند.

رونمایی از ناوچه موشک انداز و دستگاه جدید مین روب
به آب انداختن ناوچه موشک انداز بازسازی شده و رونمایی از دستگاه مین روب جدید نیروی دریایی، از جمله دستاوردهای روز ارتش جمهوری اسلامی در ۲۹ فروردین خواهد بود.
از جمله اقدامات مهم و اساسی نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران که همزمان با ۲۹ فروردین صورت می گیرد، به آب انداختن شناورهای بازسازی شده و ناوچه موشک انداز تعمیر اساسی شده نیروی دریایی ارتش است. این نیرو همچنین قرار است از دستگاه مین روب جدید خود همزمان با روز ارتش بهره برداری کند.
از دیگر برنامه های ارتش جمهوری اسلامی ایران که همزمان با فرارسیدن ۲۹ فروردین صورت می گیرد، می توان به برگزاری صبحگاه مشترک نیروی زمینی ارتش که صبح روز پنج شنبه برگزار می شود اشاره کرد. این برنامه، با حضور احتمالی امیر سرلشکر عطاالله صالحی، فرمانده کل و امیر سرتیپ احمد پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش برگزار می شود.
همچنین قرار است طبق روال هر ساله، امیر سرتیپ احمد پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش به مناسبت فرا رسیدن ۲۹ فروردین، روز ارتش و نیروی زمینی ارتش سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه باشد.

افتتاح پروژه‌های مهم دفاعی دريايی، هوايی و فضايی در نیمه نخست امسال
وزیر دفاع با تشریح برنامه های وزارت دفاع در سال ۹۲ از افتتاح پروژه‌هاي مهم دفاعي بويژه در بخش‌هاي دريايي، هوايي و فضايي در شش ماهه نخست سال خبر داد .
سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در جمع كاركنان وزارت دفاع طي سخناني با اشاره به پيام نوروزي مقام معظم رهبري، تصريح كرد:وزارت دفاع همانگونه كه در سال‌هاي گذشته در عرصه‌هاي مختلف بويژه افزايش اقتدار ملي و قدرت بازدارندگي جمهوري اسلامي ايران نقش‌آفريني كرده است، حداكثر تلاش خود را براي نقش آفريني در خلق حماسه‌هاي سياسي و اقتصادي بعمل خواهد آورد.
سردار وحيدي، از افتتاح پروژه‌هاي مهم دفاعي بويژه در بخش‌هاي دريايي، هوايي و فضايي در شش ماهه نخست سال ۹۲ از جمله افتتاح پايگاه مراقبت و رصد جامع فضايي كشور با نام مبارك امام صادق (ع) ، و همچنين برگزاري كنگره سه وزير، فرمانده مهندسي جنگ و هزار شهيد وزارت در ۱۹ ارديبهشت و برگزاري جشنواره جوان سرباز در اول خرداد ماه ۹۲ خبر داد.

جنگنده و پهپادهای مدرن در راهند/ زمان رونمایی اولین زیردریایی نیمه سنگین ایران
محمد اسلامی معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به طی مراحل نهایی ساخت اولین زیردریایی نیمه‌سنگین ایرانی گفت: این زیردریایی نهایتا تا ۳۱ مردادماه سال جاری که روز صنعت دفاعی است، رونمایی خواهد شد.
سال گذشته شاهد دستاوردهای مهم دفاعی در حوزه های مختلف فضایی، هوافضا، دریایی، هوایی و زمینی بودیم که جنگنده بومی قاهر ۳۱۳ و ناوشکن جماران۲ دو نمونه مهم آنها بودند.
همزمان با رونمایی این دستاوردها و در مقاطع مختلف، خبرهایی نیز مبنی بر افتتاح جدیدترین طرح های دفاعی در سال جدید در رسانه ها منتشر شد که زیردریایی جدید و پروژه های هوایی نیز از جمله آنها بود.
در همین رابطه و بنا بر گفته محمد اسلامی معاون امور صنعتی و تحقیقات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، طراحی و ساخت جدیدترین زیردریایی بومی کشورمان هم اکنون مراحل نهایی خود را پشت سر می گذارد تا این زیردریایی جدید نهایتا تا تاریخ ۳۱ مرداد ماه (روز صنعت دفاعی) به آب اندازی شود.
اسلامی افزود: تمامی موضوعات مرتبط با این زیردریایی جدید از طراحی تا ساخت مواد اولیه و تجهیزات آن در داخل کشور و توسط متخصصان داخلی و البته متناسب با شرایط و نیازهای خودمان انجام شده است.
بنا بر اعلام قبلی فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح، این زیردریایی اولین زیردریایی نیمه سنگین ساخت ایران با وزنی در حدود ۵۰۰ تن خواهد بود که می تواند در کنار زیردریایی های بومی و سبک کلاس غدیر و زیردریایی های سنگین کلاس طارق، تکمیل کننده زنجیره دفاعی کشورمان در حوزه دریایی باشد.
به گفته اسلامی در سال جدید جنگنده بومی جدید و انواع پهپادهای مدرن نیز رونمایی می شوند که استارت این رونمایی ها از روز سوم خرداد (سالروز آزادسازی خرمشهر) خواهد خورد.
این در حالیست که اواخر سال قبل، معاون وزیر دفاع از رونمایی جدیدترین پهپاد برد بلند کشورمان در سوم خرداد ماه خبر داده بود و علاوه بر آن، در ماههای گذشته نیز شاهد رونمایی از جدیدترین جنگنده مدرن و رادارگریز ساخت داخل با نام قاهر ۳۱۳ بودیم که این جنگنده به لحاظ طراحی بدنه در دنیا بی رقیب است و یک دستاورد بسیار بزرگ در حوزه دفاعی محسوب می شود.
اسلامی همچنین با اشاره به طراحی و ساخت خودروی تاکتیکی ارس در صنایع دفاعی کشورمان در سال گذشته و زمان تحویل دهی آن به نیروهای مسلح اظهار داشت: تعدادی از این خودروها تولید و هم اکنون در نیروهای مسلح در حال تست است اما از آنجایی که این خودروها متناسب با جاده های آسفالته نبودند، چند ماه صرف عملیات اصلاح این خودروها شد تا بتوانیم در همه زمینه ها از آنها استفاده کنیم.
خودروی تاکتیکی - فرماندهی ارس با ۳.۴ تن وزن و توان ۱۳۳ اسب بخار با دو کابین یکپارچه به عنوان خودروی حامل فرماندهان،‌ خودروی هجومی و خودروی پشت خاکریز قابلیت استفاده در تمام مناطق عملیاتی صعب العبور و شهری را دارد و قابلیت زرهی، پوشش تلفیقی،‌ گرم کن گازوئیلی و محافظ پشت سر نیز از جمله مهمترین ویژگی‌های این خودرو محسوب می‌شود.

ناوگروه بیست و چهارم نیروی دریایی ارتش به کشور بازگشت
ناوگروه بیست و چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی پس از ماموریت ۷۲ روزه خود، در اسکله های پایگاه یکم نیروی دریایی پهلو گرفت.
ناوگروه بیست و چهارم برای نخستین بار توانست پس از حضور در اقیانوس آرام با عبور از خط استوا برگ زرین دیگری بر تاریخ افتخارات نیروی دریایی ثبت کند.
«دریادار حبیب الله سیاری» فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم استقبال از این ناوگروه گفت: این ناوگروه متشکل از ناو بالگردبر خارک و سبلان به همراه بالگرد از اول بهمن ماه مأموریت خود را آغاز کرد.

نیاز اساسی کشور تشکیل حزبی همچون حزب جمهوری اسلامی است
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در حال حاضر وجود احزابی همچون حزب جمهوری اسلامی لازمه عملی کردن خواست ملی در سطوح بالای نظام است گفت: باید تلاش کنیم سرمایه‌های از دست رفته کشور که نتیجه قدرت‌طلبی و باندبازی منحرفان و زورگویان است، دوباره احیا شود.

نظر هاشمی درباره مذاکرات آلماتی۲/ تحقق حماسه سیاسی سهل تر از حماسه اقتصادی است
آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن بیان نظر خود درباره مذاکرات آلماتی ۲، از نقشه پشت پرده "پر و بال دادن به موضوع کره شمالی" برای افزایش فشارها بر جمهوری اسلامی سخن گفت و تاکید کرد: در حال حاضر نیاز به منطق و تعقل قوی برای دنیا و كارآمدی و مدیریت صحیح برای سامان بخشی داخلی داریم .

نقش سرویس های اطلاعاتی نظام سلطه برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام مشهود است
وزیر اطلاعات ضمن تشریح جزئیات و دستاوردهای سفر عراق و دیدار با مقامات این کشور گفت: امروز نقش سرویس های اطلاعاتی نظام سلطه برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام کاملا مشهود است.

استقبال ضرغامی از پیشنهادات کاندیداها/ اعلام دومحور اصلی برنامه های انتخاباتی صدا و سیما
شماری از فعالان سیاسی در عرصه انتخابات و رییس سازمان صدا و سیما، در نشستی ۲ ساعته درباره کمیت و کیفیت تبلیغات و برنامه های انتخاباتی رسانه ملی به مشورت و رایزنی پرداختند.
در این نشست که به دعوت عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما و با حضور۱۴نفر از داوطلبان ثبت نام انتخابات یازدهم ریاست جمهوری برگزار شد استفاده کامل از ظرفیت تبلیغاتی شبکه های متعدد رادیو و تلویزیونی رسانه ملی، زمینه ساز پرهیز از اسراف و هزینه های بیهوده در انتخابات ارزیابی شد.
رئیس رسانه ملی در این هم اندیشی، رهنمودها و سیاستهای رهبر معظم انقلاب اسلامی از جمله تاکید ایشان بر اخلاق انتخاباتی و برنامه محوری را دو راهکار اصلی برنامه های اطلاع رسانی تبیینی و تهییجی صدا و سیما اعلام کرد.
ضرغامی با تاکید بر بیطرفی کامل رسانه ملی در انتخابات از دیدگاهها و پیشنهادهای فعالان سیاسی در زمینه برنامه های انتخاباتی صدا و سیما استقبال و ابراز امیدواری کرد با همکاری فعالان سیاسی حقیقی و حقوقی، برنامه های رسانه ملی در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و زمینه سازی برای خلق حماسه ای سیاسی در۲۴خرداد سال جاری، تاثیرگذار باشد و حضور گسترده ملت پای صندوق های رای، فصلی بیاد ماندنی را در تاریخ مردم سالاری دینی رقم زند.
رییس رسانه ملی با اشاره به این که به نظر می رسد در آینده افراد دیگری نیز داوطلب نامزدی ریاست جمهوری شوند؛ گفت: پس از اعلام نظر نهایی شورای محترم نگهبان، رسانه ملی متناسب با تعداد نامزدها، برنامه دقیق انتخاباتی خود را اعلام خواهد کرد.
در این نشست مشورتی، فعالان سیاسی عرصه انتخابات با بیان دیدگاههای خود درباره عملکرد و برنامه های انتخاباتی دوره های گذشته ریاست جمهوری ، پیشنهاداتی درباره تبلیغات انتخابات رسانه ملی در این دوره انتخابات ارائه کردند که با استقبال آقای ضرغامی روبرو شد.
در این نشست آقایان باهنر، متکی، سبحانی، روحانی، حداد عادل، ولایتی، ابوترابی، سعیدی کیا، پورمحمدی، محمد شریعتمداری، قالیباف، رضایی، کواکبیان و فلاحیان و رئیس ستاد انتخابات رسانه ملی حضور داشتند.

ابراز ناخرسندی هاشمی از انتشار اخبار کذب/ اصل سئوال نمایندگان و پاسخ هاشمی چه بود؟
در حالی که یکی از نمایندگان مجلس پس از دیدار با آیت الله هاشمی رفسنجانی در گفتگویی عنوان کرده بود که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار است بعد از دیدار با رهبر معظم انقلاب درباره کاندیداتوری تصمیم گیری کند، مدیرکل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام این خبر را تکذیب کرد و گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی از بیان این ادعای کذب ابراز ناخرسندی کرده است.
رضا سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آنچه در دیدار تعدادی از نمایندگان مجلس با آیت الله هاشمی رفسنجانی مطرح شد، این بود که نمایندگان نظر ایشان را در مورد نامگذاری امسال به نام «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» جویا شدند، ولی آقای هاشمی به سفر رهبر انقلاب به مشهد مقدس اشاره کرده و گفته اند، "هنوز با رهبر معظم انقلاب دیداری نداشته ام تا نظر دقیق ایشان را در مورد نامگذاری امسال جویا شوم".
وی افزود: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرده که پس از دیدار با رهبر معظم انقلاب نظر خود را در این مورد خواهد گفت؛ لذا اساساً این بخش از سخنان آیت الله هاشمی، ربطی به موضوع انتخابات نداشته است.

هدف آیت الله خوشوقت از دیدار با گروه‌های سیاسی جلوگیری از انحراف آنها بود
فرزند آیت الله خوشوقت نسبت به سوء استفاده برخی گروه های سیاسی از نام علما در جهت اهداف سیاسی انتقاد کرد و گفت: اگر آیت الله خوشوقت به بعضی از گروه های سیاسی وقت ملاقات داده و یا به آنها مشورت می دادند می خواستند به واسطه این ارتباط از انحراف آنها جلوگیری کنند.

محمد حسین خوشوقت درباره استفاده از نام علما در جهت اهداف سیاسی توسط برخی گروه ها و جریانات سیاسی اظهار کرد: به نظر من به استخدام درآوردن و به خدمت کشاندن علمای ربانی در جهت دستیابی به اهداف سیاسی توسط گروه ها اقدامی غیر اخلاقی است و کسانی که چنین کارهایی را انجام می دهند باید بدانند که به مقدسات دینی توهین کرده اند.

وی با بیان اینکه استفاده از نام علما در جهت پیشبرد اهداف سیاسی توسط برخی گروه ها مانند این است که کسانی بخواهند ارزش های دینی را برای تایید خودشان به کار گیرند، افزود: اگر چه مقدسات مراتبی دارد اما بهره گیری از مقدسات و چهره های مقدس که شناخته شده هم هستند اقدامی غیر اخلاقی و غیردینی است و چون مردم نسبت به این اقدامات آگاه هستند قطعا چنین رویکردهایی را تقبیح خواهند کرد

۱۳۹۲/۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...