نسخه چاپی

نخستین سفیر رژیم صهیونیستی در تركمنستان كیست؟

عکس خبري -نخستين سفير رژيم صهيونيستي در ترکمنستان کيست؟

رسانه‏‌های جمعی رژیم صهیونیستی در هفته جاری با تأیید خبر انتخاب نخستین سفیر این رژیم در تركمنستان از موافقت «عشق‌آباد» در این خصوص خبر دادند.

به گزارش نمابه نقل از فارس ، پایگاه اینترنتی روس‌زبان اسرائیلی «newsru.co.il» با انتشار خبری تحت عنوان «اسرائیل سفارت دیگری را در نزدیکی مرز با ایران افتتاح می‏‌کند»، نوشت: پس از چهار سال کشمکش، سرانجام ترکمنستان موافقت کرد که نخستین سفیر اسرائیل در عشق‏‌آباد را بپذیرد.

این گزارش حاکی از آن است که «شمی تزور» که از دیپلمات‏‌های قدیمی رژیم صهیونیستی بوده و هم‌‏اکنون سفیر این رژیم در نیوزلند می‌باشد به عنوان نخستین سفیر رژیم صهیونیستی در عشق‏‌آباد معرفی شده‏ است.

نخستین سفیر رژیم صهیونیستی در ترکمنستان کیست؟

«شمی تزور» (Shemi Tzur) که از کودکی مسلط به زبان فارسی است در سال 1946 در اسرائیل در خانواده ایرانی‌الاصل که از تبریز به سرزمین اشغالی رفته‏‌ بودند، متولد شده‏ است.

وی فعالیت دیپلماتیک خود را بیش از 30 سال پیش آغاز کرده و در سال‌های 1981 تا 1983 به عنوان کنسول در ترکیه مشغول بوده است.

تزور در سال‌های 1995 تا 2000 کنسول اسرائیل در قبرس و در سال‌های 2003 تا 2007 به عنوان سفیر اسرائیل در فرانسه و سفیر آکردیته در استونی فعالیت کرده‏ است.

وی در سال 2008 به عنوان سفیر منصوب شده رژیم صهیونیستی در ارمنستان، ترکمنستان و تاجیکستان با محل استقرار «اورشلیم» فعالیت داشته است.

در سال 2008 تا آگوست سال 2009 ریاست بخش «اوراسیا-2» (قفقاز جنوبی و آسیای مرکزی) وزارت خارجه اسرائیل را نیز برعهده می‏‌گیرد.

این دیپلمات رژیم صهیونیستی تا سال 2010 به عنوان سفیر منصوب شده این رژیم در عشق‏‌آباد فعال بود و در یکی از مصاحبه با رسانه‏‌های وابسته به رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که در مدت 2 سال وی حدود 15 بار به عشق‏‌آباد پایتخت کشور ترکمنستان سفر کرده‏ است.

به این ترتیب، این دیپلمات اسرائیلی چهره‌ای آشنا در ترکمنستان است که در سال‌های مذکور در این کشور به بهانه‏‌های مختلف اقامت و فعالیت‌های دیپلماتیک انجام داده است.

وی همچنین یکی از دیپلمات‌های فعال رژیم صهیونیستی است که اقدامات گسترده و فعالی را برای افتتاح سفارت این رژیم در ترکمنستان به مورد اجرا گذاشته‏‌ است.

چنانچه رژیم صهیونیستی سفارت خود را در عشق‏‌آباد افتتاح کند در واقع دومین سفارتخانه این رژیم پس از جمهوری آذربایجان در نزدیکی مرزهای ایران خواهد بود.

عشق‏‌آباد و «تل‏آویو» در سال 1992 روابط دیپلماتیک خود را آغاز کردند و وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در سال 2009 میلادی تصمیم گرفت سفارتخانه دائم این رژیم را با تعیین سفیر خود در ترکمنستان افتتاح کند.

این در حالی است که طرف ترکمن پیش از این با 2 سفیر پیشنهادی این رژیم که یکی از آنان «روون دانئل» نماینده سابق سازمان موساد در مسکو و دیگری «حایم کورن» دیپلمات و مدرس کالج امنیت ملی رژیم صهیونیستی بود، موافقت نکرده بود.

اسرائیل در کشورهای منطقه همچون افغانستان، پاکستان، عراق و ارمنستان فاقد نمایندگی دیپلماتیک است.

با این وجود، رسانه‏‌های ملی و مقامات ترکمنستان در مورد احتمال افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی و استقرار نخستین سفیر این رژیم در عشق‌‏آباد، گزارش رسمی ارائه نکرده‏‌اند.

۱۳۹۲/۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...