نسخه چاپی

یادداشت پرویز پرستویی برای كوچ یك مادر

عکس خبري -يادداشت پرويز پرستويي براي کوچ يک مادر

به گزارش نما، پرویز پرستویی یادداشتی را با عنوان «خداحافظ ... مادر!» برای درگذشت مادر دارینوش (معظمی) از تولید‌كنندگان به نام موسیقی منتشر كرد.

«برای کوچ مادر دارینوش(معظمی) که در نوروز 1392 رفت. می‌نویسم. اگرچه سخت،‌ اگرچه دیر، اگرچه دستم نمی‌رود.اگرچه دلم خوش نیست. اما... حرمت نان و نمک مرا واداشت که از عشق بنویسم و از خانه‌ای بگویم که مریمی‌های پرپرش عطر کسی را دارد،‌ که اکنون نیست... که نامش از ازل تا ابد مادر بود. مادر به دنیا آمد و مادرانه نیز رفت. بنا دارم از مادر «دارینوش»... از مادر «بابایی» بگویم که در نوروز امسال بسیار آرام و دلپذیر رفت،‌ از مادر بنویسم که به خواب ستاره رفت و به رویایی درآمد که رشک هر انسان وارسته بود.



هشتم فروردین ماه سال 1392 خورشیدی ساعت هفت‌ونیم صبح مادر دارینوش رفت. بی‌هیاهو و هیابانگ! آرام چون حریر رویایی خواب... بی‌صدا چون فریادی نشسته در گلو...! آرامش مادر، رویای آسمانی زمین بود. رخسار چون ماه‌اش‌، با آن گونه‌های برآمده گویی خورشیدی بود که از پس ابر لبخند می‌زد. نگاه مهربان و سرشار از هستی‌اش مرا به شوق وامی‌داشت که همیشه و همواره چهارزانو روبرویش بنشینم و بگویم... سلام مادر! سلام بی‌تابی‌ دریا!... سلام آبی‌تر از آسمان! سلام مادرشوق... اشک و لبخند! مادرچشم روشنی... مادر ستاره ستاره... دریا! مادر نان و عشق و سفره، سلام مادر بی‌قرار من و ما!‌ یادم هست... آن روز صبح جمعه تابستانی‌، بی‌تاب رفتن خسرو(شکیبایی) بودی... مرا به نام کوچک خواندی که... آپرویز!... خسرو! جان عزیز عشق است. برادری کن و رفاقت!... خسرو آبروی بزرگ‌ماست. با جلال و ابهت به خاکش بسپار! گفتم: چشم مادر... خسرو خانزاد این دل است.



گفتی چشمت روشن!... توهم در دل ماخانه داری آپرویز!

قربان آن آ(آقا) پرویز گفتنت... مادر! انجام وظیفه کردیم همیشه کلام مادر را مهر دل و مهر حق می‌دانستم و می‌دانم... هنوز!... مادر! شما به ما آموختی که راه با رفیق خوش است. می‌گفتی رفیق راه هم باشید و همسایه دیوار به دیوار دل،‌ دلی جانثار ستاره باشد،‌ دلی که برای عشق می‌تپید...! مادر... اکنون و اینجا گستاخی من را ببخش! چرا که نیستی و من رو بروی هرچه دیوار... هرچه بی‌تاب... چشم در چشم آسمان خاکستری.... هرچیز بی‌صدا... هرچند خاموش... فریاد می‌زنم: خداحافظ مادر! خداحافظ... مادر!»



آلبوم های «بی‌بی جان» (رسول نجفیان)، «عشق است» و «دوستت دارم» (ناصرعبدالهی)، «بابایی» (بیژن مفید) و سلام خداحافظ (حسین پناهی) از جمله فعالیت های پرویز پرستویی با «دارینوش» است که اجرای دکلمه اشعار آن را بر عهده داشته است.

منبع: ایسنا

۱۳۹۲/۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...