نسخه چاپی

آيت‌الله موحدي‌كرماني:

امانت الهی را به فردی ولایت‌مدار و با حُسن سابقه بسپارید

عکس خبري -امانت الهي را به فرذي  ولايت‌مدار و با حُسن سابقه بدهيد

امام جمعه موقت تهران گفت:سوابق كاندیداها را به دست آورید، بینید رابطه انقلابی‌ و وفادایش به ولایت فقیه چقدر است.

به گزارش نما به نقل از فارس، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران در سخنانی ضمن تسلیت به زلزله‌زدگان بوشهر و ابراز همدردی با خانواده‌ جان‌باختگان، از مسئولان امر خواست که خدمات‌رسانی خود را به این زلزله‌زدگان بیشتر کنند و گفت: البته طبق گزارش مسئولان خدمات قابل توجهی به زلزله‌زدگان بوشهر ارائه شده است.

وی در ادامه به بیان نکاتی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری پرداخت و تصریح کرد: کاندیداها باید بدانند مسئولیت ریاست‌جمهوری را می‌خواهند بر عهده بگیرند و این ریاست یک امانت است نه یک لقمه شیرین.

خطیب موقت نماز جمعه امروز تهران در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: همه مردم مأمورند که امانت را به انسان‌های لایق بسپارند و مردم باید بدانند وظیفه‌ای بسیار سنگین پیش‌رو دارند، مردم هم باید بگردند و اهلش را پیدا کنند و به او رأی دهند، با تک‌تک آرای شما، یک نفر برگزیده می‌شود و 4 سال امور کشور را به دست می‌گیرد، بنابراین ملت نیز باید در این موضوع دقت لازم را داشته باشند.

وی خطاب به کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: باید بدانید که ریاست امانت الهی است و امانت چیز کمی نیست و در آخرت از شما در این باره سؤال می‌شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مردم باید در آرایشان مراقبت کنند و به کسی که اهلش است، رأی دهند، در توصیه‌ای به ملت گفت: سوابق کاندیداها را به دست آورید، بینید رابطه انقلابی‌ و وفادایش به ولایت فقیه چقدر است، اگر کسی را نمی‌شناسید به هیچ وجه رأی ندهید، باید سوابق را بشناسید و ببینید به دین و انقلاب خدمت کرده‌ است، چقدر وفاداری خود را به ولایت فقیه اثبات کرده است، مردم به کسانی رأی دهند که ولایت‌مداری و حُسن سابقه خودشان را ثابت کرده باشند.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «حماسه سیاسی؛ حماسه اقتصادی»، تأکید کرد: انتظار رهبر معظم انقلاب این است که مردم در انتخابات حماسه خلق کنند، نکته اول در انتخابات، حضور گسترده و چشم‌گیر است و انشاءالله با این حضور گسترده مشت محکمی به دهان دشمنان خارجی و داخلی خواهید زد و آنها را از ضربه زدن به انقلاب مأیوس خواهید کرد.

آیت‌الله موحدی کرمانی همچنین گفت: مصداق روشن مودت، تبعیت از ولایت است و ولایت ولی‌فقیه تداوم ولایت رسول‌الله است، ا‌نشاءالله خداوند توفیق دهد تا بتوانیم خواسته رهبر معظم انقلاب را تحقق بخشیم و دشمنان را ناامید کنیم.

وی ادامه داد: البته باید بدانیم شورای نگهبان شرایط کاندیداها را احراز می‌کند، در قانون اساسی برای کاندیداها شرایطی نظیر رجل مذهبی و سیاسی، مدیر و مدبر بودن، داشتن حُسن سابقه، امانتدار، باتقوا و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران بودن، آمده است که شورای نگهبان دقیقاً به این شرایط توجه می‌کند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنانش با اشاره به 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: روز ارتش را به ارتشیان تبریک می‌گوییم و برای شهدای آنها از خداوند متعال طلب رحمت می‌کنم.

وی همچنین با اشاره به قطع رابطه ایران با آمریکا، گفت: ما در این ایام، سالگرد قطع رابطه سیاسی ایران با آمریکا را داشته‌ایم الحمدلله هیچ ضرری از این قطع رابطه نکردیم و برخلاف تصور دشمن نفع هم بردیم، دشمن فهمید که ما رو به رشد شده‌ایم و از این قطع رابطه استفاده کردیم و به خودسازی مشغول شدیم و الحمدلله نیروهای ما هم از این قطع‌ رابطه استفاده کردند و دشمن را به حیرت وادار کردند.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی ادامه داد: مسئله حمله گسترده چند هزار هکر از چندین کشور اسلامی به پایگاه‌های اینترنتی رژیم صهیونیستی مسئله بسیار ارزنده، شگفت‌آور و مسرت‌بخش بود و رسوایی دیگری را برای رژیم غاصب اسرائیلی به بار آورد و زیان 2 میلیارد دلاری به این رژیم تحمیل شد و این رژیم را از جهان الکترونیک منزوی نمود.

وی با بیان اینکه سقوط اخلاق در غرب به مراحل نهایی خود رسیده است، گفت: اخلاق در غرب در حال رسیدن به اوج انحطاط است، سنای فرانسه قانون ازدواج همجنس‌گرایان را تصویب کرد، باید فساد به اوج خود برسد تا سرنگون شود.

امام جمعه موقت تهران در خاتمه سخنانش در خطبه دوم در تذکری به زائران خانه خدا، گفت: وهابیت کثیف جزوه‌هایی را به دست حجاج می‌دهد که پر از دروغ و تهمت و افتراست، توصیه می‌کنم به زائران که این جزوه‌ها را حتماً نگیرند تا وهابیت عقب‌نشینی کند، غیر از دروغ و غیر از اینکه ذهن انسان‌های بی‌خبر از مبانی دینی را خراب کند، محصولی ندارد، توصیه می‌کنم حتماً و قطعاً این جزوه‌ها را نگیرید چرا که در این صورت آنان خود به خود عقب‌نشینی می‌کنند.

به گزارش فارس، آیت‌الله موحدی‌کرمانی در سخنان کوتاهی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران ضمن توصیه همگان به رعایت تقوا، گفت: انسان بی‌تقوا بی‌‌سرمایه است، تقوا چراغ راه زندگی انسان‌هاست.

وی همچنین ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (س)‌، به بیان برخی از ویژگی‌های آن حضرت پرداخت و اظهار داشت: حضرت زهرا (س) پیامبر نبود اما روح و جان پیامبر بود، امام نبود اما هم کفو امام بود.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی همچنین با بیان اینکه نماز مظهر عبودیت خداست، گفت: نماز لقاء خداست، قدر نماز را بدانیم و نکند خدایی ناکرده اصلاً یک کلمه از نماز نفهمیده و یک حرف از حقیقت نماز را درک نکرده باشیم؛ ا‌نشاءلله خداوند همه ما را در زمره نمازگزاران واقعی قرار دهد.

وی با ذکر این نکته که بعد دیگری که باید در زندگی حضرت زهرا (س) بیاموزیم جهاد زهراست، تصریح کرد: در روایات داریم که دو چیز را خداوند با هم قبول می‌کند، نماز و زکات؛ اگر فردی نماز بخواند و به یاد فقرا و مستحقان نباشد، آن نماز قبول نیست، هر دو باید باهم باشند، در روایات داریم که سه روز خانواده امیرالمؤمنین (ع) روزه کردند و با آب افطار کردند، یک روز قرص نان‌شان را به فقیر، یک روز به یتیم و یک روز به اسیر دادند، در مقابل این خدمت 18 آیه در قرآن آمده است، سه شبانه‌روز به خانواده امیرالمؤمنین غذا نرسیده بود، اینها درس‌هایی است که اگر می‌خواهیم فضای زندگی‌مان شیرین شود باید بیاموزیم.

۱۳۹۲/۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...