نسخه چاپی

نگرانی روسیه از حضور القاعده در سوریه

عکس خبري -نگراني روسيه از حضور القاعده در سوريه

روسیه نسبت به این كه القاعده تلاش دارد سوریه را به پایگاه خود در خاورمیانه تبدیل كند ابراز نگرانی كرده است.

به گزارش نما به نقل از پرس تی وی، وزارت امور خارجه روسيه روز پنجشنبه (۲۲ فروردين) در بيانيه‌اي گفت که تلاش‌هاي القاعده براي تبديل سوريه به پايگاه خود در منطقه مسکو را نگران کرده است.

اين بيانيه گفت: «روسيه شديدا و به صراحت تروريسم را در هر شکل و ظاهري محکوم مي‌کند.»

بيانيه روسيه در پي اعلام وفاداري ابو محمد الجولاني، رييس جبهه النصره در سوريه به ايمن الظواهري، رهبر القاعده در پيامي صوتي در ۱۰ آوريل منتشر مي‌شود.

اين اظهارات يک روز پس از آن مطرح شد که ابوبکر البغدادي رهبر دولت اسلامي عراق وابسته به گروه القاعده اعلام کرد که اين گروه با جبهه النصرة در سوريه ادغام مي‌شود تا بتواند در بحران سوريه بيشتر ايفاي نقش کند.

بغدادي در يک پيام ضبط شده اعلام کرد: «اکنون وقت آن رسيده است که براي جبهه مردمي شرق مديترانه و جهان روشن شود که جبهه النصرة يک شاخه از دولت اسلامي در عراق است.»

بيانيه روسيه همچنين افزود که مسکو نگران انتشار بالقوه بحران سوريه به لبنان است.

الکساندر لوکاشويچ، سخنگوي وزارت امور خارجه روسيه، ۴ آوريل گفت که بحران جاري در سوريه اين کشور را به مرکز توجه «تروريست‌هاي بين‌المللي» تبديل کرده است.

لوکاشويچ گفت: «تبديل سوريه به مرکز جذب تروريست‌هاي بين‌المللي دارد به يک واقعيت تبديل مي‌شود.»

جبهه النصره از زمان آغاز خشونت‌ها در مارس ۲۰۱۱ در پشت بسياري از بمب‌گذاري‌هاي مرگبار عليه غير نظاميان و نهادهاي دولتي در سوريه بوده است.

در حالي که گروه‌هاي وابسته به القاعده به عنوان موجوديت‌هاي تروريستي از سوي سازمان ملل در تحريم به سر مي‌برند، شبه نظاميان فعال در سوريه از جمله اعضاي جبهه النصره هر گونه حمايتي از غرب را دريافت مي‌کنند.

۱۳۹۲/۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...