نسخه چاپی

رییس جمهور: تا پایان دولت دهم 4 میلیون و 800 هزار واحد مسكن مهر افتتاح می شود

عکس خبري -رييس جمهور: تا پايان دولت دهم 4 ميليون و 800 هزار واحد مسکن مهر افتتاح مي شود

رییس جمهوری اسلامی ایران با بیان این كه پروژه مسكن مهر كاری بزرگ در تاریخ كشور بوده و در بسیاری كشورها به الگو تبدیل شده است، گفت: با افتتاح 10 هزار واحد مسكن مهر در استان كردستان، واحد های مسكونی افتتاح شده در این استان به 49 هزار واحد رسید.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، دکتر «محمود احمدی نژاد» روز جمعه در مراسم افتتاح بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی استان سنندج در جمع مدیران دستگاه های دولتی این استان خاطرنشان کرد: تا پایان دولت در مجموع واحد های مسکن مهر افتتاح شده در سطح کشور به چهار میلیون و 800 هزار واحد خواهد رسید.

احمدی نژاد، افزود: ساخت مسکن مهر گام اول ساخت مسکن در کشور است که پس از اتمام این مرحله باید به سمت ساخت مسکن های بزرگ در کشور حرکت کرد.

وی ادامه داد: مسکن مهر امری مُسکن است، ولی گام بعدی ساخت مسکن های بزرگ است، زیرا کشور ما پهناور بوده و می توانیم از تمامی سرزمینمان استفاده کنیم.

احمدی نژاد افزود: برخی کشورهای همسایه از برنامه های دولت جمهوری اسلامی ایران الگو برداری کرده اند و با روش های ما به دنبال توسعه و اداره کشور خود هستند.

وی به افتتاح 675 واحد مسکونی در یکی از کشورهای همسایه و مانورهای تبلیغاتی چند روزه رسانه های آن کشور در این زمینه اشاره کرد و گفت: در ایران اسلامی روزانه چندین هزار واحد مسکونی افتتاح و به مردم واگذار می شود و منتی بر سر کسی نیست .

احمدی نژاد واحدهای مسکونی 70 و 80 متری مسکن مهر را که اکنون به مردم تحویل داده می شود، یک واحد اضطراری به منظور رفع مشکلات مردم دانست و گفت: گام بعدی دولت واگذاری زمین به مردم برای احداث مسکن بزرگتر است.

وی اظهارداشت: مساحت کشور 187 میلیون هکتاراست که از این میزان اکنون 5/1 میلیون هکتار زیر سطح شهرها و روستاها قرار دارد و از این رو در واگذاری زمین به مردم برای ساخت خانه های بزرگ مشکلی نداریم.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه 21 میلیون خانوار در کشور داریم، گفت: اگر به هر خانواری دو هزار متر زمین جهت احداث مسکن دلخواه واگذار کنیم، اتفاقی نمی افتد.

احمدی نژاد با قدردانی از مسوولان استان کردستان در راستای توسعه و آبادانی استان، خواستار تسریع در پیشرفت استان کردستان با تکمیل زیرساخت ها شد.

وی بر اتمام طرح های در دست اجرا در بخش آب، راه و راه آهن استان کردستان تاکید کرد و گفت: کارهای بزرگی در سطح استان انجام شده است اما کافی نیست.

احمدی نژاد وضعیت فعلی کردستان را با نقطه مطلوب قابل مقایسه ندانست و گفت: اگرچه کارهای بزرگی در استان انجام شده اما برای رسیدن به نقطه مطلوب راه زیادی در پیش است که باید به روند توسعه استان سرعت ببخشیم.

رییس جمهوری تاکید کرد: در استان کردستان هرجا ظرفیت سد سازی وجود دارد به شرطی که آسیبی به محیط زیست وارد نکند، باید اجرا شود.

احمدی نژاد با اشاره به افزایش شمار گردشگران در استان کردستان، گفت: با توجه به این که شمار گردشگران استان کردستان در سال های اخیر افزایش یافته است، می طلبد راه و راه آهن در این استان بیش از پیش توسعه یابد.

وی اظهارداشت: با توجه به این که امسال پنج میلیون نفر به استان کردستان سفر کرده اند، می توان این رقم را با توسعه خطوط راه و راه آهن به 15 میلیون نفر در سال افزایش داد.

رییس قوه مجریه از وزیر راه و شهرسازی خواست با جدیت توسعه حوزه راه و راه آهن کردستان را پیگیری کند.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش سرمایه گذاری در استان را مقوله مهمی دانست و تاکید کرد: استان کردستان از امن ترین استان های ایران است و از این رو باید سرمایه گذاری در این استان را تقویت کرد.

وی، گفت: با توجه به این کردستان از نظر منابع آب، زمین و نیروی کار مشکلی ندارد، باید مسوولان استان و کشور برای رشد سرمایه گذاری در این منطقه بیش از پیش تلاش کنند.

احمدی نژاد به محصولات باغی کردستان از جمله توت فرنگی اشاره کرد و گفت: توت فرنگی کردستان در سطح کشور مطرح است و دولت از ایجاد صنایع تبدیلی مرتبط با این محصول حمایت می کند.

رییس جمهوری تاکید کرد: شخصا به دنبال پیگیری طرح های سرمایه گذاری استان کردستان هستم و منابع ریالی و ارزی طرح های این استان را پیگیری می کنم.

۱۳۹۲/۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...