نسخه چاپی

فرمانده نیروی زمینی ارتش: متجاوزان را نادم و پشیمان می‌كنیم

عکس خبري - فرمانده نيروي زميني ارتش:  متجاوزان را نادم و پشيمان مي‌کنيم

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت كه ارتش جمهوری اسلامی از استعداد و توان بالایی برای دفاع از تمامیت ارضی كشور برخوردار است و هر دشمنی را كه بخواهد خیال خام تهدید و تجاوز را عملی كند، نادم و پشیمان می‌سازد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، رصد مداوم تهدیدات در زمین، دریا و هوا و ایجاد قابلیت‌های لازم جهت دفاع و مقابله را از جمله فعالیت‌های ارتش دانست و افزود: تمام حرکت‌ها در مرزها و خارج از مرزها و فرامنطقه در زمین، هوا و دریا رصد می‌شود و کارشناسان اطلاعاتی آن را تحلیل می‌کنند تا نیروهای مسلح جمهوری اسلامی متناسب با تهدیدات در خود ظرفیت‌های لازم را ایجاد کنند و قابلیت‌های خود را بالا ببرند.

وی تأمین امنیت آسمان کشور از طریق کنترل تمامی پروازها را از دیگر اقدامات ارتش عنوان و خاطرنشان کرد: روزانه ده‌ها پرواز داخلی و خارجی در کشور انجام و کوچک‌ترین تخلف و حرکت مشکوک رصد می‌شود. مدافعان آسمان ولایت در قرارگاه پدافند هوایی 24 ساعته چشم بر صفحه رادار و انگشت بر ماشه دارند تا هر حرکت مشکوکی را در آن واحد مورد خطاب قرار دهند.

پوردستان با اشاره به حضور مقتدرانه ارتش در آب‌های بین‌المللی و تامین امنیت تجارت دریایی یادآور شد: امروز نیروی دریایی ارتش با اقتدار در آب‌های بین‌المللی حاضر شده و ضمن مقابله با تروریسم دریایی و تامین امنیت تجارت در دریا، پرچم پرافتخار نظام جمهوری اسلامی را به اهتزاز در آورده و گوشه‌ای از اقتدار و توان نظام ولایتمدار جمهوری اسلامی را در دنیا نشان می‌دهد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش، تامین امنیت مرزهای غرب و جنوب غرب کشور توسط نیروی زمینی را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: کارکنان نیروی زمینی امروز سی و چهارمین سال حضورشان را در مرزها جشن می‌گیرند و مقابله جدی با اشرار، قاچاقچیان و گروهک‌های ضدانقلاب و تروریستی بخشی از این اقدامات است.

وی در ادامه، پاکسازی مناطق آلوده به مین و مواد منفجره را از دیگر فعالیت‌های ارتش دانست و افزود: سه قرارگاه پاکسازی نیروی زمینی در کرمانشاه،‌ ایلام و خوزستان، مسئولیت پاکسازی مناطق آلوده به مین و مواد منفجره را بر عهده دارند و تا به حال یک میلیون هکتار از این اراضی پاکسازی و 180 شهید تقدیم انقلاب شده است.

پوردستان با اشاره به آموزش سالانه بیش از 300 هزار جوان در ارتش گفت: 300 هزار جوان سالانه به عنوان سرباز وارد ارتش می‌شوند و تحت آموزش‌های نظامی، ‌حفاظتی، ‌عقیدتی و فرهنگی قرار می‌گیرند و استعدادهای بالقوه‌شان بالفعل می‌شود تا ان‌شاءالله در سنگرهای خدمتگزاری در جای‌جای کشور اسلامی‌مان بتوانند انجام وظیفه کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین یادآور شد: ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور فعال و گسترده‌ای در امر امدادرسانی و اقدامات فرهنگی و بهداشتی در مناطق محروم نیز دارد.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی با استعانت از ذات اقدس الهی و بهره‌گیری از کارکنان متدین و ولایت‌مدار و مجهز بودن به سلاح‌ها و تجهیزات پیشرفته و بومی و با تکیه بر تاکتیک‌ها و تکنیک‌های رزم در شرایط متقارن و ناهمطراز از استعداد، ظرفیت و توان بالایی برای دفاع از تمامیت ارضی نظام مقدس جمهوری اسلامی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی بدون تردید هر دشمنی که بخواهد خیال خام تهدید و تجاوز را عملی کند نادم و پشیمان می‌سازد و قدرت، صلابت و استحکام سربازان فدایی ولایت را به جهان نشان می‌دهد.

پوردستان در ادامه با تبریک 29 فروردین - روز ارتش و حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی - گفت: بعد از پیروزی انقلاب و زمانی که امام (ره) با انشای یک پیام تاریخی و سرنوشت‌ساز، ارتش را به اقیانوس بیکران ملت پیوند زدند و آن را به ارتشی در خدمت نظام تبدیل کردند، جز تعداد معدودی از یاران نزدیک ایشان از جمله آیت‌الله خامنه‌ای، شهید بهشتی، شهید مطهری، شهید مفتح و چند نفر دیگر کسی با این تصمیم موافق نبود و نخبگان بی‌بصیرت مقابل امام(ره) ایستادند تا این تصمیم را اتخاذ نکنند اما بعد از 34 سال از انقلاب و فراز و فرودهای فراوان عمق تدبیر و ژرف‌نگری امام خود را نشان می‌دهد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به نامگذاری 29 فروردین به عنوان روز ارتش در سال 58 یادآور شد: این اقدام و همچنین نفس مسیحایی امام (ره) به ارتشی که تا آستانه انحلال پیش رفته بود جانی دوباره بخشید و آن را برای خدمتگزاری به کشور آماده کرد.

وی با اشاره به ایجاد ناامنی در مرزهای کشور پس از پیروزی انقلاب افزود: ضدانقلاب توان خود را جمع کرده بود تا در استان‌های مرزی و شمال غرب کشور ایجاد ناامنی کند و با حرکت‌های براندازانه به انقلاب آسیب بزند اما ارتش با جان دوباره‌ای که از پیام امام (ره) گرفت دو اقدام اساسی و عمده را انجام داد؛ یکی آموزش جوانان مخلص، پرشور و انقلابی که می‌خواستند به بدنه سپاه ملحق شوند و دیگری تجهیز و سازماندهی یگان‌های خارج از مناطق درگیری که برای دفاع از انقلاب به مناطق آشوب‌زده اعزام شدند.

پوردستان ادامه داد: وقتی ضدانقلاب در داخل منطقه و شمال غرب ناامنی‌ها را با به شهادت رساندن سپاهیان آغاز کرد، لشکر 28 کردستان اولین نیرویی بود که مقابل ضدانقلاب ایستاد و دفاع کرد. این دفاع جانانه در کردستان و ضربات پی در پی به ضدانقلاب سبب شد آنها دریابند که این ترفند راه به جایی نمی‌برند و راهبردشان را عوض کردند.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران همچنین خاطرنشان کرد: صدام برای اینکه بتواند حمله‌اش را به ایران آغاز کند، اول در مرزهای کشورمان ایجاد ناامنی کرد. در این شرایط وظیفه نیروی زمینی بود که در مرزها مستقر شود، همچنان که 1400 کیلومتر مرز را تحویل گرفت و این تحویل مرز تا پایان جنگ ادامه داشت و وقتی هجوم بی‌سابقه یگان‌های بعثی با حمایت 23 کشور آغاز شد، این یگان‌ها جلوی آن صف‌آرایی کردند و توانستند از شوک اولیه یگان‌های بعثی عراق جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اقدامات نیروهای سه‌گانه ارتش در جنگ تحمیلی اظهار کرد: بلافاصله بالگردهای هوانیروز و تیزپروازان نیروی هوایی در عرصه‌های خطر حاضر شدند، در عرصه دریا هم نیروی دریایی چنان درسی به یگان‌های شناور بعثی داد که آنها تا پایان جرات عرض اندام پیدا نکردند و حاصل این حضور مقتدرانه، مومنانه و مسئولانه ارتش در دفاع از انقلاب، تقدیم 48 هزار شهید و 126 هزار جانباز بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه با گرامیداشت یاد شهید سپهبد علی صیاد شیرازی گفت: او در کنار ویژگی‌های منحصر به فردش مثل نبوغ نظامی، تلاش و کوشش، خستگی‌ناپذیری و تواضع در برابر زیرمجموعه و شدت در مقابل دشمن، در عمل خود اخلاص داشت و هیچ وقت برای کسب مناصب دنیوی و خشنودی اهل دنیا کار نکرد و تنها خدا را مدنظر داشت و برای رضایت او کار می‌کرد. همین اخلاص در عملش سبب شد در ناامنی‌های کردستان، دفاع مقدس و عملیات مرصاد بتواند برای جمهوری اسلامی منشأ برکت، اقتدار و پیروزی شود.

پوردستان در پایان، ولایت‌مداری و تبعیت محض از ولایت را از دیگر ویژگی‌های شهید سپهبد علی صیاد شیرازی عنوان و خاطرنشان کرد: او بسیار علاقه‌مند بود که این ولایت‌مداری را در عمل و به ما که شاگردانش بودیم نمایان کند و تا پایان عمر پربرکتش در این مسیر مستدام بود.

۱۳۹۲/۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...