نسخه چاپی

طرح اسرائیلی-تركی و عربی برای تجزیه مناطق سوری

عکس خبري -طرح اسرائيلي-ترکي و عربي براي تجزيه مناطق سوري

منابع آگاه از طرح مشترك آمریكا، تركیه، قطر و عربستان سعودی برای جداسازی بخش‌هایی از مناطق سوریه و مستقر كردن گروه‌های تروریستی در آن خبر دادند.

به گزارش نما به نقل از فارس، هفته نامه فلسطینی المنار به نقل از برخی منابع آگاه نوشت که یک طرح «دخالت اسرائیل» وجود دارد که هدف از آن جداسازی مناطق جغرافیایی سوریه در نزدیکی مناطق مرزی و استقرار گروه‌های تروریستی در جنوب غربی در امتداد مرز سوریه و جولان اشغالی نظیر ارتش «لبنان جنوبی» که در خدمت ارتش اسرائیل بود، است.

این منابع گفتند که آمریکا، ترکیه، قطر و عربستان از این طرح اسرائیلی در راستای توطئه تروریستی که سوریه و ملت آن را هدف قرار داده است، حمایت می‌کنند.

به گفته این منابع، اسرائیل با مشارکت کشورهای یاد شده در سرمایه‌گذاری و آموزش گروه‌های تروریستی نقش دارد و تل‌آویو با رهبران این گروه‌ها به منظور زمینه‌سازی برای همکاری‌های آینده در تماس است.

بر اساس این گزارش اجرای این طرح اسرائیلی می‌تواند به عملی کردن برنامه‌ها و راه‌حل‌های اسرائیل در خصوص سوریه و ملت آن مبنی بر اجاره کردن این مناطق به مدت‌ها صدها سال به بهانه تبدیل آن به مناطق مشترک اقتصادی، کمک نماید.

۱۳۹۲/۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...