نسخه چاپی

قرار است لنكرانی،فتاح و جلیلی طی دو هفته به نتیجه برسند

عضو شورای مركزی جبهه پایداری گفت: لنكرانی، فتاح و جلیلی سه نفری هستند كه به شاخص‌های جبهه پایداری نزدیكترند و بنا شده آنان بین خودشان كمتر از دو هفته به جمع‌بندی برسند.

به گزارش نما به نقل از فارس، صادق محصولی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در جمع دانشجویان دانشگاه شاهد پیرامون مسائل سیاسی و انتخاباتی به سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود به این نکته اشاره کرد که اهمیت مباحث اجتماعی در اسلام کمتر از مسائل و مباحث فردی نیست.

محصولی ادامه داد: بهترین راه برای تشخیص درست این است که از توصیه بزرگان استفاده کنیم؛ مباحث امروز آنقدر پیچیده است که بدون توجه دقیق نمی‌شود به نتیجه رسید.

وی با اشاره به گفتمان 3 تیر تصریح کرد: بعضی‌ها می‌گویند گفتمان 3 تیر گفتمانی نو و تازه بود و مردم هم از آن استقبال کردند؛ در قضیه استقبال مردم این جمله درست است اما گفتمان 3 تیر یک گفتمان نو و تازه نبود، گفتمان 3 تیر همان گفتمان امام و انقلاب است.

محصولی با اشاره به انتخاب اصلح خاطرنشان کرد: ما از اینکه راه را گم نکنیم باید شاخص داشته باشیم؛ بنابراین شاخص اصلی خصوصا در مباحث سیاسی ولایت است.

وی همچنین با اشاره به مذاکره با آمریکا افزود: مصلحت فی‌النفسه بد نیست اما مصلحت‌سنجی به معنای عدول از ارزش‌ها غیرقابل قبول است چون گاهی این مصلحت سنجی شیطانی است؛ برای مثال بعضی‌ها در رابطه با مذاکره با آمریکا می‌گویند چرا اینقدر هزینه می‌دهیم، ظاهر قضیه دلسوزی است اما باطن آن این است که آنچه که شیطان می‌خواهد عملی می‌شود.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در ادامه سخنان خود گفت: ما اگر به تکلیف عمل کنیم قطعا پیروزی با ماست حتی اگر شکست بخوریم اما بعضی‌ها فقط به دنبال پیروزی هستند در حالی که پیروزی ظاهری نباید هدف باشد.

وی افزود: اگر شرایط بدتر از شعب ابی‌طالب هم بشود ما نباید سازش کنیم؛ مگر پیامبر در آن زمان سازش کرد در حالی که نظام در حال حاضر در بهترین وضعیت از زمان انقلاب قرار دارد.

محصولی با اشاره به تکلیف‌گرایی یادآور شد: اولین کسی که مقابل ائتلاف ایستاد از زمان صدر اسلام حضرت زهرا (س) بودند چون حق بر مبنای نظر‌سنجی‌ها نیست؛ ما باید توکلمان به خدا باشد و نه به نیروها و تجهیزات چون اگر به عده و عده مغرور شویم هیچ غلطی نمی‌توانیم بکنیم.

وی در ادامه افزود: همانطور که در قرآن آمده است اگر در مسیرمان استقامت کنیم از هیچ چیز نخواهیم ترسید؛ مشکل ما در دولت دهم همین عدم استقامت است. مشکل آنجاست که دولت در گفتمان انقلاب استقامت نکرد و البته عده‌ای همین استقامت را تندروی می‌خوانند اگر پافشاری بر اصول افراطی‌گری است پس ما افراطی‌گر هستیم.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با اشاره به اینکه از شخص می‌شود گذشت اما از مباحث مربوط به کلیت نظام خیر، گفت: عده‌ای جذب حداکثری را مطرح می‌کنند این حرف ظاهر زیبایی دارد اما باید بدانیم که جذب حداکثری در رابطه با مردم است و نه در انتخاب مسئولین. در اینجا باید بیشترین دقت و بیشترین سختگیری را انجام داد.

وی افزود: بعضی‌ها افرادی که در فتنه مردود شدند را تائید می‌کنند و اسم آن را تجارت سیاسی می‌نامند. این چه اصولگرایی است؛ استقامت اینجاست که معنا پیدا می‌کند.

محصولی در رابطه با انتخاب اصلح نیز خاطرنشان کرد: بحث انتخاب اصلح به لحاظ منطقی و شرعی روشن است؛ رهبری نیز بر انتخاب اصلح تاکید دارند و هیچ گاه بر صالح مقبول صحبت نکرده‌اند حتی خود خداوند نیز در انتخاب پیامبر و امامان اصلح را برگزیدند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری ادامه داد: امام(ره) می‌فرماید انتخاب اصلح بر مسلمین یعنی انتخاب فردی که تعهد به اسلام داشته باشد؛ رهبری نیز تاکید دارند تبلیغات باید به نحوی باشد که مردم بتوانند اصلح را انتخاب کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود آگاهی از وجود جریان انحرافی در دوره دوم ریاست جمهوری احمدی‌نژاد وزیری دولت وی را پذیرفتید؟ گفت: من با آقای احمدی‌نژاد حدود 30 سال است که آشنا هستم. من به توصیه دوستان ورود پیدا کردم. در آن زمان نمی‌دانستیم که این جریان فتنه‌ای به این بزرگی را ایجاد می‌کند البته من در جلسه هیئت دولت در نقد مکتب ایرانی در حضور رئیس‌جمهور سخنرانی کردم و از صحیفه امام سخن گفتم.

وی همچنین در رابطه با حضور مجدد آقای الهام در دولت، تصریح‌کرد: جبهه پایداری بر یک سری اصول پایبند است و چنین اتفاقاتی نشان از پویایی جبهه دارد. هیچ تضمینی وجود ندارد که افراد وضعیت و ویژگی‌هایی که الان دارند را در ادامه نیز داشته باشند. جبهه پایداری به تصمیمات فردی اعضایش احترام می‌گذارد ولی آن تصمیم جبهه نیست.

محصولی افزود: ملاک ما در رای دادن به فرد شاخص‌هایی است که رهبری فرمودند است. ایشان فرمودند در این رابطه از کسانی که آگاهی دارند پرس و جو شود؛ یکی از این افراد آیت‌الله مصباح هستند که رهبری ایشان را مطهری زمان خواندند.

وی همچنین در رابطه با انتخاب جایگزینی برای آیت‌الله خوشوقت تصریح کرد: جایگزین انتخاب کردن برای آیت‌الله خوشوقت کار آسانی نیست. آیت‌الله خوشوقت نه شناخته شده است و نه شناخته خواهد شد و جبهه پایداری هنوز در این رابطه به نتیجه‌ای نرسیده است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با اشاره به شاخص‌های این جبهه خاطرنشان کرد: لنکرانی و فتاح و جلیلی سه نفری هستند که به شاخص‌های جبهه پایداری نزدیکترند. جبهه مشکلی که با آنها دارد این است که هر کس مسئولیت را به دیگری می‌دهد. بنا شده آنان بین خودشان کمتر از دو هفته به جمع‌بندی برسند. آیت‌الله خوشوقت نیز در این رابطه گفتند که اینانی که فراری از مسئولیت هستند بهترین‌ها برای تصدی پست‌ها هستند.

محصولی در رابطه با ائتلاف پیشرفت تصریح کرد: این ائتلاف که در گذشته صحبت از رای دار بودن نامزد را می‌کرد امروز آن را با عنوان اصلح مطرح می‌کند؛ سخن ائتلاف این است که ما 3 نفر 60 درصد رای داریم. حال من می‌گویم چرا ما نباید این کار را برای اصلح انجام دهیم. چرا ما نباید دور اصلح ائتلاف کنیم.

وی در پایان سخنرانی خود در جمع دانشجویان دانشگاه شاهد در رابطه با سخن آیت‌الله مکارم که انشقاق بین اصولگرایان را خوب ندانست گفت: آیت‌الله مکارم و دیگر علما مورد احترام جبهه هستند اما شاخص ما مقام معظم رهبری است رهبری فرمودند انتخابات رقابتی باشد و ما نتیجه‌اش را در انتخابات مجلس شاهد بودیم.

همچنین هر مصوبه‌ای که جبهه پایداری داشته باشد باید به تائید شورای فقیهان این جبهه برسد و در رابطه با اعلام کاندیدا نیز صدق می‌کند.

۱۳۹۲/۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...