نسخه چاپی

ایران بغداد را پیشنهاد داد

با ادامه گمانه زنی ها درباره محل برگزاری مذاكرات ایران با 1+5 كه 25 فروردین برگزار می شود، یك منبع غربی از پیشنهاد بغداد، پایتخت عراق توسط ایران به عنوان مكان برگزاری مذاكرات خبر داد.

به گزارش فارس، در حالی که زمان مذاکرات ایران و گروه 1+5 روز 25 فروردین اعلام شده است، مذاکرات و در کنار آن گمانه زنی ها درباره مکان این مذاکرات هنوز ادامه دارد.

در این میان استانبول و ژنو پیش از این به عنوان محل مذاکرات در رسانه ها مطرح شده بودند که احتمال برگزاری آن در استانبول بیشتر از ژنو به نظر می رسید.

"ولی نصر"، مشاور وزارت خارجه آمریکا و کارشناس سیاست خارجی در صفحه توییتر خود نوشت که ایران بغداد را به عنوان میزبان گفتگوها پیشنهاد کرده است.

وی در این زمینه اطلاعات بیشتری را ارائه نکرده است.

از طرفی دیگر، "لورا روزن"، خبرنگار یاهو نیوز نیز بر اساس شنیده های خود در مطلبی نوشته است که 1+5 درباره مکان مذاکرات تصمیم گیری کرده و آن را استانبول اعلام کرده است.

در همین حال، "علی اکبر صالحی" وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که نشست ایران و 1+5 درباره برنامه هسته‌ای تهران روز 13 آوریل [25 فروردین] برگزار خواهد شد اما هنوز درباره مکان نشست توافق حاصل نشده است.

وی گفت: زمان تعیین شده است اما مذاکرات درباره محل برگزاری نشست همچنان ادامه دارد.

وزیر امور خارجه ایران افزود: ترکیه آمادگی خود برای میزبانی این گفت‌وگوها را اعلام کرده است و اولویت شخصی من نیز استانبول است.

صالحی تاکید کرد که گروه 1+5 پیشنهاد خود برای مکان نشست را اعلام کرده‌ است و تهران در حال بررسی این پیشنهاد بوده و مکان نهایی برگزاری این نشست به زودی اعلام خواهد شد.

اعلام این خبر در شرایطی است که رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه بامداد امروز (چهارشنبه) در رأس یک هیئت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد.

اردوغان پیش از سفر به تهران در کنفرانس بین‌المللی امنیت هسته‌ای سئول شرکت و در حاشیه این اجلاس با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد.

نخست‌وزیر ترکیه قبل از عزیمت به کره جنوبی در جمع خبرنگاران، از آمادگی کشورش برای میانجیگری بر سر برنامه‌ هسته‌ای ایران خبر داده بود.

۱۳۹۱/۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...