نسخه چاپی

مأموریت انگلیس برای عضو ارشد القاعده

عکس خبري -مأموريت انگليس براي عضو ارشد القاعده

سازمان جاسوسی انگلیس شیخ عمر البكری را مأمور كرده تا با مدیریت القاعده در لبنان، فعال كردن شبكه‌های خفته تروریستی و تسریع اعزام جوانان به سوریه را دنبال كند.

به گزارش نما، فارس خبرگزاری الشرق الجدید به نقل از منابع اسلام گرای واقع در شمال لبنان که اطلاعات زیادی دارند، نوشت: که ارتباطات شیخ عمر البکری فستق با شبکه القاعده تنها اخیرا و بعد از بیانیه بیعت با وی که با آن به نزد ایمن الظواهری رفت، آغاز نشده است بلکه از مدت‌ها پیش و از زمانی که وی در انگلیس حضور داشت نیز شبهه های زیادی در مورد مناسبات بکری با القاعده وجود داشته است.

بر اساس این گزارش، به نظر می‌رسد که سازمان جاسوسی انگلیس وی را انتخاب کرده تا او را به لبنان تبعید کند و او نیز گروهک‌های خفته تروریستی در لبنان را فعال کند، چرا که فتح الاسلامی‌ها در لبنان بر اثر درگیریهای اردوگاه نهر البارد و طرح های آمادگی برای حمله به سوریه از بین رفته‌اند.

بر اساس اطلاعات موجود، البکری در این کشور نقش اساسی برای تجهیز و عضوگیری تعداد زیادی از جوانان طرابلس و عکار برای درگیری‌ها در سوریه در کنار جبهه النصره را که رسما عضویت در القاعده را اعلام کرده و با الظواهری بیعت کرده، بر عهده دارد.

وی همچنین نقش اساسی در اعزام مجموعه موسوم به تلکلخ داشته که عناصر آن در خاک سوریه در کمین ارتش این کشور گرفتار شده و عمده افراد آن کشته یا زخمی شدند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که هنوز دستگاه‌های قضایی و امنیتی لبنان اقدام خاصی در برخورد با وی و عناصر القاعده که رسما با این سازمان به عنوان یک گروهک تروریستی بیعت کرده‌اند، صورت نداده است.

۱۳۹۲/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...