نسخه چاپی

طرح اسرائیل برای تجزیه سوریه

عکس خبري -طرح اسرائيل براي تجزيه سوريه

هفته ‌نامه المنار از طرح اسرائیل با حمایت برخی حكام عرب، تركیه و آمریكا برای جداسازی بخشی از مناطق سوریه و دادن كنترل آن به باندهای تروریستی طرفدار خود خبر داد.

به گزارش نمابه نقل از فارس، منابع آگاه در چند کشور منطقه و خارج از آن در گفت‌وگو با هفته نامه المنار چاپ فلسطین تاکید کرد: "طرح دخالت" اسرائیل برای جداسازی مناطق جغرافیایی سوری نزدیک مرز با فلسطین اشغالی و گماردن باندهای تروریستی در جنوب غربی، در طول مرز بین سوریه و منطقه اشغالی جولان آماده شده است. این طرح نظیر همان طرح گماردن "ارتش جنوب لبنان" است که ابراز دست ارتش اسرائیل بودند.

ارتش جنوب لبنان یکی از گروههای اصلی درگیر در جنگ داخلی لبنان بود که در طول جنگ داخلی لبنان، این نیروها متحد اصلی اسرائیل بودند و با شعار «بیرون ‌کردن فلسطینی‌ها از خاک لبنان»، با نیروهای وابسته به سازمان آزادی‌بخش فلسطین و متحدان‌اش از جمله جنبش امل، حزب‌الله لبنان، حزب کمونیست سوریه و ارتش سوریه می‌جنگیدند.

این منابع افزودند: آمریکا، ترکیه، قطر و عربستان از این طرح اسرائیل در چارچوب توطئه تروریستی علیه دولت و ملت سوریه حمایت می کنند.

به گفته این منابع ، اسرائیل تا حد زیادی در کنار این کشورها در حمایت مالی و آموزش گروههای تروریستی مشارکت دارد به گونه ای که تل آویو با فرماندهان این گروهها به منظور زمینه سازی برای همکاری در آینده با آنها در تماس است.

این منابع فاش کردند: اجرای این طرح اسرائیل می تواند برنامه ها و راهکارهای تجاوزگرانه اسرائیل علیه سوریه و ملت آن را فراهم کند که برپایه اجاره کردن این مناطق برای صدها سال تحت عنوان تبدیل آنها به مناطق اقتصادی مشترک است.

۱۳۹۲/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...